نماز عید فطر در خراسان شمالی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد

نماز عید فطر امسال در خراسان شمالی در تمامی مساجد این استان با رعایت اصول بهداشتی توسط نمازگزاران برگزار شد.

نماز عید فطر در خراسان شمالی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد

صبح امروز، نماز عید سعید فطر در مساجد سراسر استان خراسان شمالی برگزار شد. مساجد کوچک و بزرگ میزبان مردم مؤمنی بودند که به شکرانه یک ماه میهمانی خدا و روزه‌داری قامت بسته و طلب پاداش می‌کنند.

همان‌طور که پیامبر خاتم این روز را «یوم الجایزه» یعنی روز جایزه نامیده‌اند، روزی که پروردگار پاداش یک ماه روزه‌داری و عبادات خالصانه مؤمنین را عطا می‌کند. اما نماز عید سعید فطر امسال با سال‌های دیگر متفاوت بود. تفاوت آن هم ناشی از میهمان ناخوانده‌ای به نام ویروس منحوس کرونا بود. اتفاقی که باعث شد نمازگزاران با ماسک و وسایل شخصی به مساجد بیایند و با فاصله از یکدیگر به نماز بایستند.

نماز عید فطر در خراسان شمالی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد

اندکی از طلوع آفتاب گذشته بود. به یکی از مساجد اطراف شهر رفتیم. هرچند ابتدا به نظر می‌رسید در حاشیه شهرها رعایت اصول بهداشتی کمرنگ‌تر از جاهای دیگر باشد؛ اما به واقع این‌گونه نبود! تمامی افراد ماسک، دستکش و سایر وسایل شخصی همراه داشتند. آن عده‌ای که نیز به هر دلیلی فراموش کرده بودند، جلوی درب ورودی مسجد به آن‌ها ماسک و دست‌کش اهدا می‌شد.

ماه رمضانی متفاوت

با مرتضی مهمانی، شهروند بجنوردی در مسیر حرکت به سوی یکی از اماکن اقامه نماز گفتگو کردیم. مهمانی اظهار کرد: ماه رمضان امسال طعم دیگری داشت.

این شهروند بجنوردی ادامه داد: امسال فهمیدیم بشر مدعی با این میزان از پیشرفت در علوم مختلف چگونه با یک ویروس میکروسکوپی در مشکلات خود غرق می‌شود. واقعاً چقدر ساده این اتفاق افتاد و زندگی مردم در سراسر جهان دست خوش تغییرات اساسی شد. لذا امروز آمده‌ایم تا همه با هم برای رفع مشکلات که فقط در سایه ظهور حضرت حجت اتفاق می‌افتد، دعا کنیم.

نماز عید فطر در خراسان شمالی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد

وی که سجاده‌ای در دستش بود در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در امکان مذهبی بیان کرد: قشر متدین به این موارد تاکید ویژه دارند، البته اگر منصفانه نگاه کنیم، بسیاری از اقشار مختلف مردم در خصوص رعایت پروتکل‌ها پای کار بودند.

عیدی برای وحدت

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز اظهار کرد: عید فطر یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان جهان است که همواره باعث وحدت مسلمانان بوده و از این رو اهمیت فراوانی دارد بنابراین سعی شد برای برگزاری باشکوه آن و البته با رعایت اصول بهداشتی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود.

حجت‌الاسلام علی خادمی، با بیان اینکه مردم حداکثر همکاری را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشتند، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان از فهم بالای مردم است.

نماز عید فطر در خراسان شمالی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد

وی در انتها استقبال مردم از نماز عید سعید فطر را بسیار گسترده عنوان کرد و گفت: اگر برنامه‌ریزی دقیقی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت نمی‌گرفت این استقبال شاید به یک تهدید تبدیل می‌شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز اظهار کرد: با شیوع کرونا و شرایط نسبتاً حاد استان در این حوزه، تصمیم گرفتیم نماز عید فطر را در تمام مساجد استان برگزار کنیم تا از ازدحام جلوگیری شود.

تشکر ویژه از مردم

حجت‌الاسلام محمد علی سالاری رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم را بی‌نظیر توصیف کرد و ادامه داد: بابت این مسئله از مردم قدردانی می‌کنیم.

نماز عید فطر در خراسان شمالی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد

وی در پایان ضمن آرزو برای پایان کرونا در کشور بیان کرد: مردم عزیز دعاهای فراوانی برای این تحقق این مهم کرده‌اند، امیدواریم با این دعاها و تلاش متخصصان و کادر پزشکی زودتر به شرایط عادی بازگردیم.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها