در تنیس چند دستگی وجود دارد

ملی پوش پیشین تنیس ایران گفت: فدراسیون به تعهدات خود عمل کند بازیکنان خوبی هم به تیم ملی می آیند اما شرایط الان به گونه‌ای شده که ما حتی مسابقات داخلی زیادی نداریم و خیلی از تنیس بازان هم بی انگیزه شده‌اند.

در تنیس چند دستگی وجود دارد

امیروالا معدنچی درباره اینکه رییس جدید فدراسیون تنیس چه اقداماتی باید انجام دهد تا تنیس ایران بتواند پیشرفت کند، بیان کرد: اولین گامی که رییس فدراسیون باید بردارد به نظرم این است همه تنیس بازان و پیشکسوتان را کنار هم جمع و در تنیس همبستگی ایجاد کند. مشکل اصلی تنیس ما این است. روابط خوب نیست و در آن چند دستگی وجود دارد.

او در پاسخ به این پرسش که وضعیت تنیس ایران را از لحاظ ساختن پشتوانه چطور می بیند، تاکید کرد: تنیس ایران همیشه بازیکنان خوبی داشته است و الان هم دارد. اما نمی‌توانم بگویم آن‌ها را می‌توانند جایگزین کنند یا خیر و هر چه بازیکنان کم سن بزرگتر می‌شوند باید خودشان را نشان دهند. ولی مشکل بازیکنان سن پایین ما این است کمتر در مسابقات بین المللی بازی کرده‌اند و مقابل بازیکنان خارجی کم تجربه‌اند و نمی‌توانند خودشان را نشان دهند.

معدنچی در مورد اینکه چرا تنیس ایران با وجود داشتن سابقه زیاد اما نتوانسته خودش را آنطور که باید ثابت کند، تصریح کرد: به نظرم جایگاه تنیس ایران خوب بوده است و سه سال پیش بعد از ۱۳ سال با مربیگری آقای احمدوند توانستیم در گروه دو آسیا بمانیم. دو سال پیش نیز مقابل تایوان نسبتا نتیجه خوبی گرفتیم و تایوان یکی از بهترین تیم‌هایی بود که در تاریخ دیویس کاپ با ایران بازی کرد. تنها باخت بد تیم ملی برای سال پیش بود که به گروه چهار رفتیم. البته مشکلاتی وجود داشت و وقتی دست سرمربی خالی باشد کاری از دستش بر نمی‌آید و فدراسیون باید به آن تعهداتی که دارد عمل کند تا بازیکنان خوب هم بیایند و برای تیم ملی بازی کنند. در این شرایط وقتی دست سرمربی پر باشد مسلما خوب هم می‌توان نتیجه گرفت.

ملی پوش پیشین تیم ملی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند جنبه قهرمانی تنیس در ایران فراموش شده و بازیکنان بیشتر به چشم تفریح آن را می‌بینند یا خیر، تصریح کرد: موافق نیستم که جنبه قهرمانی تنیس فراموش شده است. چون وقتی مسابقه هست همه در ایران می‌جنگند و سعی می‌کنند بهترین نتیجه را بگیرند. البته عده‌ای هستند که برای تفریح تنیس را بازی می‌کنند اما زمان مسابقات همه تلاش می کنند بهترین باشند. مشکلی که وجود دارد این است که در یکی، دو سال اخیر مسابقات داخلی زیادی برگزار نشد و مسابقه بین المللی هم که اصلا برگزار نشده است.

او ادامه داد: برای اینکه تنیس از لحاظ قهرمانی بتواند بیشتر توجه ها را به خود جلب فقط با مسابقه دادن این مسئله امکان پذیر است و بهترین حالت هم این است که بازیکنان مسابقات بین المللی بازی کنند و این باعث می شود در دنیا دیده شوند.

معدنچی در پاسخ به این پرسش که اگر شرایط فراهم شود دوباره به تیم ملی بر می‌گردد، تصریح کرد: بعید می‌دانم برگردم و بازی کنم و برای این کار دلایل شخصی خودم را دارم. من از ۱۷-۱۸سالگی برای تیم ملی بازی کردم و در رده زیر ۱۸ سال هم بالاترین رنکینگ بین المللی را داشتم که ۲۰۰ دنیا بود. من هیچ وقت هیچ حمایتی از آن‌ها نخواستم ولی فدراسیون هم هیچ وقت به تعهدات خود عمل نکرده و نمی‌کند از این رو بعید می‌دانم دوباره به تیم ملی برگردم.

او در مورد حضور کم رنگ بازیکنان ایران در مسابقات بین المللی تاکید کرد: یکی از دلایل آن مسائل مالی است و خیلی‌ها واقعا نمی توانند هزینه کنند و به خارج از ایران برود و مسابقه بدهد. دلیل دیگر آن هم می‌تواند این باشد که وقتی داخل ایران مسابقه بین المللی نداریم، بازیکنان هم خسته می‌شوند که دائم به خارج از ایران بروند. اگر چند هفته مسابقه بین المللی داخل ایران برگزار شود و بازیکنان نتیجه بگیرند انگیزه‌ای برای آن‌ها می‌شود که حتی به مسابقات کشورهای دیگر بروند اما وقتی انگیزه نباشد و دائم بخواهند از جیب هزینه کنند، خسته می‌شوند.

معدنچی در پایان گفت: بهترین آرزوها را برای تنیس ایران دارم و امیدوارم به جایگاه واقعی خود برسد و مطمئنا این اتفاق می‌افتد البته اگر فدراسیون حمایت کند و به تعهدات خود عمل کند.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها