نماینده مجلس یازدهم، علی لاریجانی را دیکتاتور خواند؟

منتخب مردم شهرکرد در مجلس یازدهم گفت: رأی، نقش و ظرفیت‌های قانونی نمایندگان به خاطر دیکتاتوری ریاست مجلس دهم به انزوا و غفلت سپرده شد.

نماینده مجلس یازدهم، علی لاریجانی را دیکتاتور خواند؟

احمد راستینه اظهار کرد: برآیند مجلس دهم یک نارضایتی سنگینی را دستگاه‌ها، بخش‌های مختلف و عموم مردم به وجود آورد؛ زیرا نقش قانون و نظارت بر قانون، اثربخشی‌های خودش را در مصوبات و دفاع از اجرای قانون نشان نداده است.

وی افزود: در یک جلسه‌ای، آقای لاریجانی در محضر مقام معظم رهبری گفته بود که مجلس دهم قوانین خوبی وضع کرده، اما دولت این قوانین را اجرا نمی‌کند. رهبر معظم انقلاب در پاسخ به این صحبت رئیس مجلس فرمودند که «پس مجلس چه‌کار می‌کند؟»؛ معنای پاسخ رهبر انقلاب این است که مهمترین نقش مجلس در حوزه قانون‌گذاری و نظارت تعریف یک مسیر مشخص از زمان تصویب قانون تا اجرای قانون است، اما این موضوع در مجلس دهم تحقق نیافت.

منتخب مردم شهرکرد با بیان اینکه مجلس دهم در برابر وضع قوانین دچار یک از هم‌گسیختگی بزرگ در حوزه نظارت و یک خودفروشی نظارتی بود، گفت: به عبارتی مجلس دهم که باید در اجرای قوانین و مقابله با خودسری‌های دولت در افزایش لجام‌گسیخته قیمت‌ها و فروپاشی ارزش پول ملی یک نقش مهم و تاریخی را ایفا می‌کرد، این نقش را ایفا نکرد.

راستینه با اشاره به عملکرد لاریجانی در مجلس دهم گفت: ریاست مجلس باید به ایفای نقش سخنگویی، هماهنگی و جهت‌بخشی اولویت‌ها بپردازد، اما آقای لاریجانی با انجام برخی اقدامات از وظایف اصلی ریاست مجلس فاصله گرفت و ساختار مجلس را به یک ساختار صرفاً ریاستی و سلسله‌مراتبی و حاکمیتی تبدیل کرد و در مقابل رأی نمایندگان، نقش نمایندگان و ظرفیت‌های قانونی نمایندگان به خاطر دیکتاتوری ریاست مجلس به انزوا و غفلت سپرده شد.

منبع: آنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • کاربر ناشناس
    0

    غلط کرده

  • کاربر ناشناس
    0

    جون بچه هاتون شمادیگه نظرات مارو سانسورنکنید مگه آزادی بیان نیست؟؟؟

  • محمد
    0

    اینجا رسم شده وقتی کسی از مسئولیت کنار می رود یا دوره خدمتش تمام می شود او را به رگبار ناتوانی و ناسزا می بندند

    نظرات شما -
    • زحمتکش
      0

      اگر واقعا اینطور بود و از دست دیکتاتوری های او خسته شده بودند چرا نمایندگان برای دوازده دوره هر سال انتخابش میکردند.پس خاک بر سر نماینده ای که تن به خفت میدهد .رییسی که فقط یک رای دارد بجای هماهنگی با آنان دنبال منویات .....است .این عین دیکتاتوری است.و چقدر هم شما در مورد گرانی بنزین پی قضیه را گرفتید همه خفه خون گرفتید .این عین دیکتاتوری است .حالا قبول دارید مجلس در راس امور نیست .این عین دیکتاتوری است .

  • کاربر ناشناس
    0

    مجلس دهم فقط مربوط به اصلاح طلبان ودولت روحانی بود این شیوه اصلاح طلبان غربگرا است

  • محسن نوروزی
    0

    هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک... انچه عیان است چه حاجت به بیان است...باید روزی اینها هم پاسخگو باشند به امید انروز...

  • کاربر ناشناس
    0

    تا تونستن مملکتمون رو غارت کردند دزدیدن حالا که میفهمه دیکه بین مردم هیچ جایگاهی نداره نیومد شرکت کنه میدونست که صددرصد ضایع میشه ورای نمیاره

  • میثم فاضلی
    0

    لاریجانی هیچ خدمتی نکرد فقط با پشتوانه مراجع قم 12 سال به زور خودشو وارد مجلس کرد تو حوادث آبانماه این همه مظلوم کشته شدند مجلس متاسفانه لال و کر بود چه نماینده ای که اعتراض نکرد لعنت خدا برشماها،خائن به خون ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها