شناورها با ۵۰ درصد ظرفیت به بوموسی سفر می کنند

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی قبل و حین سفر برای خدمه و مسافران که قصد عزیمت به جزیره بوموسی را دارند الزامی دانست.

شناورها با ۵۰ درصد ظرفیت به بوموسی سفر می کنند

اله مراد عفیفی پور صبح امروز در حاشیه بازدید از بنادر بوموسی و بندرلنگه، با بیان اینکه رعایت دقیق الزامات بهداشتی و مراقبتی از همان روزهای نخست براساس دستورالعمل های ابلاغی در کلیه بنادر ملکی این اداره کل اعم از مسافری و تجاری لازم الاجرا شد اظهارداشت: کلیه فرایندها چه در حوزه مسافری و چه تجاری به شکل مداوم با دقت نظر از سوی کارگروه مبارزه با شیوع ویروس کووید - ۱۹ در اداره کل بنادر و دریا نوردی مورد بررسی و پایش قرار می گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به طولانی بودن سفر دریایی از مبدا بندر لنگه به جزیره بوموسی تصریح کرد: با توجه به بعد مسافت به منظور جلوگیری از پیامدهای احتمالی، کلیه شناورهای متردد در این مسیر ضمن رعایت فاصله گزاری هوشمند با ۵۰ درصد ظرفیت مسافرگیری می شود.

وی بیان کرد: استفاده از ماسک و دستکش برای مسافرین و کلیه خدمه شناورها الزامی است و نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی توسط مسافرین قبل از سوار شدن و در سالن های مسافری و محوطه بندرگاه توسط کارشناسان این اداره انجام می پذیرد و افزون بر این در طول مسیر نیز اجرای دقیق پروتکل ها برعهده فرمانده شناور است.

این مقام مسئول با بیان اینکه آموزش تخصصی به منظور اجرای دقیق دستور العمل های ابلاغی از سوی این اداره کل ارائه شده است اظهار کرد: انجام مستمر تب سنجی و غربالگری مسافرین ورودی به جزیره با همکاری کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان در بندر بوموسی به شکل مستمر در حال انجام است.

عفیفی پور خاطر نشان کرد: ضد عفونی کامل سالن مسافری و محیط های بیرونی شناورها در هر نوبت قبل از مسافر گیری با همکاری شهرداری بوموسی نیز به انجام می رسد.

رعایت اقدامات مراقبتی و بهداشتی در جزیره بوموسی و هرمز باعث شده که هیچگونه موارد ابتلا به بیماری کرونا دراین دو جزیره وجود نداشته باشد و این دو منطقه از سوی ستاد مبارزه با شیوع ویروس کرونا استان هرمزگان به عنوان مناطق سفید معرفی شوند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها