وضعیت سام رجبی پس از جراحی و انتقال به زندان

وکیل سام رجبی از محکومان پرونده موسوم به فعالان محیط ‌زیستی که به ۶ سال حبس محکوم شده است، از جراحی موکلش در بیمارستان و انتقال او به زندان خبر داد.

وضعیت سام رجبی پس از جراحی و انتقال به زندان

محمود بهزادی‌راد وکیل مدافع سام رجبی امروز چهارشنبه ۷ خرداد ماه گفت: موکلم از مدت‌ها قبل، از ناحیه سیستم گوارشی دچار مشکلاتی شده بود که پس از انجام معاینات لازم، پزشکان مربوطه بر ضرورت انجام عمل جراحی تاکید کردند.

وی افزود: حدود سه هفته پیش موکلم برای انجام عمل جراحی به بیمارستان اعزام و عمل جراحی مربوطه روی وی انجام شد و مجدداً به زندان بازگشت.

این وکیل دادگستری افزود: بعد از انجام عمل جراحی، محل عمل، قدری عفونت کرده بود که خوشبختانه با مراقبت‌های جدی و پیگیرانه بهداری زندان اوین مشکل رفع شد.

بهزادی‌راد ادامه داد: با توجه به مراقبت‌های صورت گرفته از سوی بهداری زندان اوین، موکلم در حال حاضر در صحت و سلامتی جسمی به سر می‌برد و به نقل از سام رجبی از اقدامات بهداری زندان کمال تشکر و قدردانی را داریم.

وی همچنین با اشاره به انتشار برخی مطالب در فضای مجازی از زبان دیگران و به نقل از موکلش گفت: موکل‌ بارها تأکید کرده که تنها مطالب بیان شده از سوی وکیل، رسمیت دارد و سایر مطالب منتشره در فضای مجازی را تأیید نمی‌کند.

پرونده فعالان محیط زیستی بازداشت شده، هشت متهم داشت که اتهام چهار نفر از آنها از افساد فی‌الارض به «همکاری با دولت متخاصم آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران جهت جاسوسی به‌ نفع سیا و موساد» تغییر یافت.

مراد طاهباز، سام رجبی، امیرحسین خالقی، هومن جوکار، سپیده کاشانی، نیلوفر بیانی، طاهر قدیریان و عبدالرضا کوهپایه متهمان این پرونده بودند که ۳۶ جلسه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی محاکمه شدند.

رأی بدوی پرونده این متهمان ۲۹ آبان توسط سخنگوی قوه قضائیه اعلام شد که بر اساس آن متهمان از ۴ تا ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

غلامحسین اسماعیلی گفت که بی‌سابقه‌ترین ارزیابی کارشناسی از سوی نهادهای نظامی و اطلاعاتی کشور در این پرونده انجام شده است و ۲۹ بهمن ماه از قطعی شدن احکام صادره خبر داد که آرای بدوی عینا در دیوان عالی کشور تایید شدند.

بر اساس حکم دادگاه، مراد طاهباز و نیلوفر بیانی به ۱۰ سال حبس، هومن جوکار و طاهر قدیریان به هشت سال حبس، سام رجبی تبریز و سپیده کاشانی و امیرحسین خالقی به ۶ سال حبس و عبدالرضا کوهپایه به چهار سال حبس محکوم شدند و اتهام همگی همکاری با آمریکا به عنوان دولت متخاصم است.

از بین محکومان این پرونده فقط عبدالرضا کوهپایه اواخر اسفند ۹۸ موفق شد به مرخصی برود که در نهایت نیز مشمول عفو و آزاد شد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها