دختر ۱۸ ساله رشتی در آتش خشم و تعصب برادر سوخت

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: دختر ۱۸ ساله‌ای که بر اثر به آتش کشیدن خانه توسط برادرش دچار جراحات و سوختگی شدید شده بود، شب گذشته جان خود را از دست داد.

دختر ۱۸ ساله رشتی در آتش خشم و تعصب برادر سوخت

سرهنگ مجید رسول زاده فرساد عصر چهارشنبه در بیان جزئیات این حادثه افزود: برادر این دختر ساکن محله سلیمانداراب شهر رشت با ازدواج او با مرد مورد علاقه اش مخالف بود اما وقتی در جلوگیری از این ازدواج موفق نشد در اقدامی نسنجیده، خانه پدری را به آتش کشید که در این حادثه خواهر و مرد مورد علاقه‌ وی دچار سوختگی شده و به بیمارستان ولایت رشت منتقل شدند.

وی تصریح کرد: متهم در اظهارات خود، دلیل ارتکاب این جرم را مخالفت با ازدواج خواهرش با مرد مورد نظر او و اختلاف سنی ۱۲ ساله میان آنها عنوان کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به اینکه برادر این دختر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده است، تاکید کرد: کنترل خشم و تفکر در عواقب جبران‌ناپذیر اینگونه اقدامات خشن، عامل مهمی در پیشگیری از این جرائم است.

وی با تاکید بر ضرورت ارتباط منطقی و صمیمی میان اعضا خانواده اظهار کرد: همه باید تلاش کنند که آستانه تحمل خود را بالا برده و هماره دلیل و رفتار منطقی را در قضاوت‌های خود ملاک عمل قرار دهند.

سرهنگ رسول زاده نداشتن آگاهی از قوانین، نبود ارتباط منطقی و صمیمانه بین اعضاء خانواده، عدم درک متقابل افراد از یکدیگر و کم‌توجهی به موازین و دستورات دینی را از دلایل بروز چنین حوادثی عنوان و تصریح کرد: تربیت صحیح فرزندان و آموزش درست آنان در کسب مهارت های زندگی نیز می‌تواند در پیشگیری از این حوادث نقش بسزایی داشته باشد.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ایرانی
    0

    ترا دردورخ ایران بی محابا کشتندگفتند بهشت زیرپای توست

  • مهدی
    0

    ازبس اقتصاد بیمار شده و شادی در جامعه کم، همه بی حوصله ایم. خسته و پر از خشم.

  • ناشناس
    0

    عقاید و هنجارهای غلط اینچنین پیامدهایی داره همین به اصطلاح مرد هر غلطی بکنه توجیه میشه برا یه مرد ایراد نداره جاهلیت ادوار قدیم تمام شدنی نیست

  • رها
    0

    درود بر شما در پست قبلی که در مورد رومینا بود که شما اجازه پخش ندادید هم گفتم که این مورد را باز شوربختانه مشاهده کردیم در مورد این اتفاقات سوای برخورد قانونی با جرم مرتکب شده باید این اتفاقات به طور درست کارشناسی شود تا شاهد این گونه موارد دیگر نشویم.تنها برخورد قانونی جلوگیری از این موارد نمی کند

  • M
    0

    خبر فوری تو مملکت ما روزی صدتا از این اتفاقات ناموسی می افتد ولی چه جریانی پشت پرده شما رسانه ها هست که داریداین اتفاقات رو خیلی بزرگ می کنید خدا عالم هست!پس چرا قبلا رسانه ای نمی کرد دیروز رمینا ،امروز این، فردا یک جریان دیگه

  • ...
    0

    بعد هم ميگن چرا اين همه بلاهاي آسماني نازل ميشه ، از بس كه ظلم روي زمين بيداد ميكنه . هم خون به هم خون رحم نميكنه ، چه توقعي ميشه ديگه از كرونا داشت!!!

  • دلسوز
    0

    از روزی که فضای مجازی داخل زندگی مردم شد از این اتفاقات کم نمی افته وقتی بچه یازده ساله در اتاق در بسته به دور از چشم خانواده با بیرون آنهم با این افراد شیطان صفت ارتباط بر قرار می کنه باید روز به روز شاهد چنین فجایعی باشیم باید والدین به مسعولیت خود در قبال فرزندان عمل کنند وقتی بزرگ خانواده جلوی چشم بچه ها فیلمهای ماهواره ای می بینند باید انتظار غیراز این از بچه ها نداشته باشند باید بزرگترها جلوی بچه های نو جوان خود مراقب رفتار و پوشش خود باشند برای چنین والدینی متاسفم دیگر شرمم می آید در این مورد بیشتر از این بنویسم از کوزه همی طراود که در داخل اوست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها