حتی بیماری خفیف ویروس کرونا ممکن است مصونیت ایجاد کند

یک بررسی مقدماتی در فرانسه نشان می‌دهد حتی افرادی که بیماری خفیف ویروس کرونا دارد، می‌توانند آنتی‌بادی‌هایی تولید کنند که می‌تواند آن‌ها را برای چند هفته یا بیشتر در برابر این ویروس مصون کند.

حتی بیماری خفیف ویروس کرونا ممکن است مصونیت ایجاد کند

پژوهشگران فرانسوی می‌گویند این نتایج که هنوز مورد داوری کارشناسان مستقل برای انتشار قرار نگرفته است، «امیدوارکننده» است، چراکه هنوز درباره سازوکارهای مصونیت در برابر ویروس جدید کرونا به‌خصوص در افراد دچار اشکال خفیف بیماری چیز زیادی دانسته نشده است.

آرنو فونتانه، رئیس بخش بهداشت جهانی در انستیتو پاریس که این سرپرست این بررسی در بیمارستان دانشگاهی در استراسبورگ بوده است، می‌گوید: «ما می‌دانیم که افراد دچار اشکال شدید بیماری در طول ۱۵ روز پس از شروع علائم آنتی‌بادی تولید می‌کنند.»

«اکنون می‌دانیم که این موضوع درباره افرادی که دچار اشکال جزئی بیماری می‌شوند، هم مصداق دارد، هرچند میزان آنتی‌بادی‌ها احتمالاً پایین‌تر است.»

این بررسی که در میان ۱۶۰ نفر از کارکنان پزشکی در دو بیمارستان در استراسبورگ انجام شده است که همه آن‌ها آزمایش مثبت کرونا داشتند و دچار اشکال ملایم بیماری بودند.

دو نوع آزمایش سرولوژیکی که عفونت قبلی را نشان می‌دهند، در این افراد انجام شد. یک نوع آزمایش در ۱۵۳ نفر از ۱۶۰ نفر و آزمایش دیگر در ۱۵۹ نفر از ۱۶۰ نفر نشان داد که در طول ۱۵ روز پس از شروع عفونت آنتی‌بادی ضد ویروس ایجاد شده است.

این پژوهشگران در قدم بعدی این موضوع را بررسی کردند که آیا این آنتی‌بادی‌ها می‌توانند ویروس را خنثی کنند یا نه. نتایج نشان داد که در ۹۸ درصد داوطلبان در طول ۲۸ تا ۴۱ روز پس از ظهور نخستین نشانه‌های عفونت دارای این آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده بودند.

این پژوهشگران می‌گویند ظاهراً فعالیت این آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده با افزایش زمان بیشتر می‌شود.

اولیویه شوارتز، رئیس بخش ویروس‌شناسی و ایمنی در انستیتو پاستور گفت هدف بعدی این خواهد بود که تداوم پاسخ آنتی‌بادی و ظرفیت آن‌ها برای خنثی کردن ویروس در مدتی طولانی‌تر پیگیری شود.

منبع: همشهری آنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها