روش‌های سرد کردن اصولی بدن پس از ورزش

سرد کردن اصولی بدن، بعد از انجام فعالیت‌های ورزشی بسیار اهمیت دارد و باید روش‌های درست آن را آموخت.

روش‌های سرد کردن اصولی بدن پس از ورزش

قصد داریم، آیتم‌هایی ساده، اما مؤثر را برای سرد کردن بدن، معرفی کنیم.

برای سرد کردن بدن پس از ورزش ، باید زمانی بین ۵ الی ۱۰ دقیقه را در نظر گرفت. سعی کنید در ابتدا، ورزش را ادامه دهید، اما از شدت آن کم کنید. اگر زمان کافی برای این قسمت مهم ندارید و یا به هر دلیل دیگری، نمی‌توانید وقت زیادی را برای این بخش صرف کنید؛ با چند حرکت کششی آسان می‌توانید این مرحله را انجام دهید.

سعی کنید بایستید و با خم شدن مچ پای خود را در دست بگیرید. با این کار به به سرد کردن بدن و کشش عضلات، پس از ورزش کمک می‌کنید؛ همچنین عضلات پشت پا و کمر تحت تأثیر خوبی قرار می‌گیرند.

در گام بعدی، حرکت لانج را انجام دهید. اگر لانج را با چرخش انجام دهید، تأثیر بهتری خواهد داشت. لانج به ریکاوری بدن کمک قابل توجهی می‌کند.

در قدم سوم، باید از خم شدن جانبی بدن استفاده کنید. دست راست را از بالای سر خود به طرف سمت چپ بدن بکشید، چند ثانیه در این حالت بمانید و سپس در جهت مخالف خم شوید.

در ادامه باید بایستید. پای راست را از پشت به سمت باسن ببرید و با دست پای خود را نگه دارید. توجه داشته باشید گرفتن پا باید به گونه‌ای باشد که زانو مستقیماً به سمت زمین قرار داشته باشد. در گام بعدی، این حرکت را با پای مخالف هم انجام دهید.

در انتها باید روی زمین دراز بکشید. پای راست را صاف و کشیده روی زمین قرار دهید و پای چپ را به سمت قفسه سینه، خم کنید و با دست نگه دارید. به خاطر داشته باشید این آیتم را در جهت مخالف هم تکرار کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها