ابراهیم فیاض:

نتیجه افراط و تفریط بروز تتلو و قتل‌های ناموسی است

ابراهیم فیاض جامعه‌شناس اصولگرا گفت: قبل از انقلاب سپاه دانش و سپاه بهداشت بود که خیلی تأثیر گذاشت اما الان بهیار به آنجاها برده‌ایم و طرف هم هیچی نمی‌داند. افراط و تفریط از جمله شاخصه‌های جهل است.

نتیجه افراط و تفریط بروز تتلو و قتل‌های ناموسی است

قتل رومینای سیزده ساله در تالش قلب همه مردم را به درد آورد. در پی این ماجرا شاهد اظهارات و انتقادات بسیاری بودیم اما هیچ یک از این ها تأثیری در ممانعت از تکرار این وقایع ندارد. برای این کار لازم است که نگاهی عمیق تر به موضوع انداخته با ریشه یابی آن زمینه را برای کاهش اینگونه موارد کم کنید.

ابراهیم فیاض، جامعه شناس اصولگرا تنها راه برای کاهش اینگونه مسائل را آموزش جامعه می داند. او معتقد است که اصلاح قوانین و مقررات برای افزایش بازدارندگی ممکن نیست. به گفته او وضعیت موجود ناشی از افراط و تفریط هایی اجتماعی ناشی از جهل است.

باید به جامعه آموزش داد. قبل از انقلاب سپاه دانش و سپاه بهداشت بود که خیلی تاثیر گذاشت اما الان بهیار به آنجاها برده ایم و طرف هم هیچی نمی داند.

متأسفانه کشور ما يك دوگانگي شكل گرفته است. هم تتلو داریم و هم این قصه های تندروی. افراط و تفریط از جمله شاخصه های جهل است و این جهل در کشور ما حکومت ساختاری می کند.

الان یک دنیا دختر روستایی در روستاها باقی مانده اند چون پسرها به شهرها آمده و آنجا ازدواج کرده و مانده اند. این مساله هزار مساله دیگر ایجاد می کنند. آینده این دخترها چه می شود؟ چطور اقتصاد زندگی خود را تأمین می کنند؟به خاطر زیاد بودن تعداد دختران ممکن است همین روابط آزاد در کوه و دشت رخ دهد و بعد هم شاهد همین قتل های ناموسی باشیم.

قانونی که می خواهد وضع شود باید مبنای شرعی و عرفی داشته باشد. الان بابای دختر را بکشیم، تکلیف خانواده چه می شود؟

منبع: نامه‌نیوز

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • کاربر ناشناس
    0

    صحیح است فقط قاتل پسرکثیف است

  • لاله های سرخ
    0

    اتفاقا مروجان درجه یک افراط گرایی و تندروی و جهالت خودشمایین تمام تریبونهای صداسیما و اکثر رسانه ها هم بطور مطلق دست خودتونه و جالبه که تو این مواقع با سیاست صورت مساله رو پاک میکنید و میشین مدعی العموم !!!

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      و مروج تفریطها هم شما

    • لاله های سرخ
      0

      کدوم مروج تفریط اخوی ؟ یه بچه ی بیگناه کشته شده آیا درددل کردن میشه ترویج تفریط ؟ !!! اگه کسی حتی گناهی کنه آیا جوابشو خدا میده یا بنده حق داره مجازاتش کنه ؟ فراموش نکن هر گناهی جرم نیست ؟ که اگه بود الان نصف ایران باید به جرم دروغ مجازات میشد بعضی از گناهان رو فقط خدا قضاوت میکنه و لاغیر لطفا کمی متصف باش اخوی یاعلی

  • علیرضا
    0

    این موضوع چه ربطی به سپاه دانش و بهداشت داره کجای سپاه دانش کمک به مسائل اجتماعی مردم کرده من نمی‌دونم چرا از طرف سایت خبر مسائل رژیمی که نابود کرده بود و انقلابی انجام گرفته تازه مطرح میشه مشکل ما آمدن تعدادی فکوفامیل در سطح کلان مملکت بجای اصلح بیاید اول تکلیف مردم را با کوفتهای خدا روشن کنید این اتفاقات وصدها مرتبه بدتر در دنیا اتفاق افتاده ومی افتد ما از اول انقلاب هیچ مسئول با مسولیت در امور اجتماعی نداشتیم واقایان روحانیون که یکی از وظایف آنها همین موارد است آنقدر تهی بودن جرعت دخالت نداشتن یعنی خروجی حوزها صفر ولی بوجها صد برابر به دانشگاه‌ها هم اجازه دخالت نمی‌دن ‌چون دکترها از حوزها سر برآوردن .این درد تمام بچه‌ای انقلاب از اول انقلاب بوده ولی کنار رفتن .قدرت طلبان پس خواهند داد .ولی به چه قیمت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها