با گفتن اینکه رومینا عاشق بود، داس برنداریم و گلوی رومیناها را نبریم!

یک خبرنگار در رابطه با قتل دختر 13 ساله نوشت: با گفتن اینکه رومینا عاشق بود، داس برنداریم و گلوی رومینا و رومیناها را نبریم!

با گفتن اینکه رومینا عاشق بود، داس برنداریم و گلوی رومیناها را نبریم!

سعید علیزاده خبرنگار در فارس پلاس نوشت:

سال ها پیش که دانشجوی حقوق بودم ارتباط بسیار خوبی با اساتید و کارمندهای دانشگاه داشتم و این ارتباط سبب می شد تا هروقت اراده کنم در دادگاه هایی که اساتیدم قاضی آن شعبات بودند حضور داشته باشم و پشت میزی بنشینم و البته دسترسی به پرونده ها و پیگیر روند دادرسی ها در زمان قاضی القضات بودن آیت الله یزدی که دادسرا را برچیده بود و محاکم حقوقی و کیفری در شعبات جداگانه ای نداشت.

یکی از شعباتی که به آن زیاد رفت و آمد داشتم از اساتید ارجمندم به نام قاضی ...... بود و پرونده ای داشت که دختری ۱۵ ساله به همراه مردی ۳۵ اقامه دعوا کرده بودند تا از دادگاه به دلیل مخالفت خانواده دختر اجازه عقد بگیرند.
پدر و مادری که مثل مار به خود می پیچیدند و دختری که کوتاه نمی آمد و مردی که اتفاقا یک بار ازدواج هم کرده بود منتظر بود تا اجازه عقد بگیرد و دختر نوجوان را با حکم دادگاه به حجله ببرد.

قاضی در ابتدا دختر را فراخواند و حرف هایش را شنید. سپس خواستگار را فراخواند و با پرخاش و تندی و حتی تهدید به او فهماند که تا پایان حکم اگر بفهمد هرگونه ارتباطی به هر شکل با دختر داشته باشد عواقب وحشتناکی خواهد داشت.

سپس مادر دختر را صدا کرد. از مادر پرسید آیا شده پدر دختر نوازشش کند و شب ها برایش قصه بخواند یا با او حرف بزند تا بخوابد؟ زن گفت به هیچ عنوان اجازه نمی دهم یعنی چه. چه معنی دارد پدر به دختر دست بزند! قاضی نگاهی کرد و گفت آیا شما این کار را انجام می دهی و تاکید کرد واقعیت را بگو. مادر گفت نه این کار را نمی کنم. گفت از چه سنی دیگر دخترت را حمام نمی کنی؟ مادر گفت از کودکی به او آموختم خودش حمام کند. و چند سوال دیگر نظیر این سوال ها پرسید و جواب هایی شبیه این جواب ها گرفت.

سپس قاضی دستور داد پدر هم بیاید داخل و به پدر و مادر گفت با این ازدواج مخالفید؟ آن ها گفتند بله ...
قاضی گفت برای سه ماه آینده وقت تعیین می کنم. در این مدت باید به دستوراتی که می دهم عمل کنید. هر شب پدر باید دختر را نوازش کند با او حرف بزند تا بخوابد. مادر هم باید مدام فرزند تان را نوازش کنید و حتی گاهی او را به حمام ببرید و ... دستور های دیگری که برای من عجیب بود.

تاریخ سه ماه بعد را جایی یادداشت کردم و راس مقرر هماهنگ کردم و در شعبه حضور یافتم. به شدت هم می ترسیدم با اصرار دختر و آن مرد به دلیل بلوغ و رشد دختر قاضی و سایر شرایط که مهیا بود قاضی رأی به ازدواج آن دو بدون اذن پدر دهد. در کمال ناباوری دختر به همراه پدر و مادر در شعبه حضور یافت و اعلام کرد که دیگر تمایلی به ازدواج ندارد و ماجرا به اتمام رسید.

پس از خروج آن ها استاد رو به من کرد و گفت من خودم هم دختر دارم این دختر بچه عاشق نبود و شوهر نمی خواست نیاز به نوازش و لمس و توجه داشت.
حال من با شما دوباره قصه ای را مرور می کنیم رومینا دختری سیزده ساله بود ... و پدر رومینا با داس در حالی که دختر خواب بود گردنش را برید...

رومینا و رومیناها نه عاشقند و نه مشکل ناموسی دارند این دختر ها - زن ها- توجه و احترام و لمس و نوازش نیاز دارند که از پدر و مادر دریافت نمی کنند و برای رفع مشکل به سمت بیرون از خانواده می روند. رومینا که رفت اما ما یاد بگیریم که دختر های مان نیاز به توجه و عشق و لمس و نوازش پدر و مادرهای شان دارند.
با گفتن اینکه رومینا عاشق بود، نگوییم کودک همسری چاره درد است ، نگوییم این بچه خودش هم مشکل اخلاقی داشت و چرا به دنبال آن مرد رفت و ...و... بدانیم با این جملات ماهم داس برداشته و گلوی رومینا و رومیناها را می بریم.

پ ن: اسم استاد را ننوشتم چون اجازه ندارم اما قاضی شریفی بود در شهر زنجان که استاد من بود و هرجا هست سلامت باشد و دستبوسش هستم.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • یه خانم
    0

    دو تا مردتیکه سیبیل کلفت یه دختر بچه 13 ساله رو غرق درخون زیرخاک کردند!!! چه میکنید با زنان و دختران این مملکت؟!

  • ناشناس
    0

    دلم به حال این خبر نگار میسوزدچون که از غافله خیلی عقب است دیگر دختر ها در حال حاضر فریب اینگونه رفتار ها را نمی خورند چرا که معقوله ازدواج برای خیلی از دختران سکوی پرتاب است اگر فرد مورد نظر خوب یا همان با اسب سفید بود وآرزو هایش بر آورده شد هیچ ولی اگر نشد با متارکه ودریافت مهریه وکلی از امکانات اجتمایی بهره مند می شود و به را حتی هم از دست پدر وخانواده خلاص شده وهرگونه که دلش می خواهد زندگی می کند معنی حرف شما این است که اگر چوپانی به هر دلیلی نتوانست گله را سامان دهد گرگها حق دارند که بره یا مادرش را بدرند نه خیر شرع گفته اذن پدر قانون هم گفته راه حل این است اگر پدر مخالفت کرد طی اظهاریه ای به اطلاع خواستگار عجول برساندوقانونن دیگر خاستگار خاطی به هر نحوی نباید سر راه دختر وخانواده قرار بگیرد در غیر این صورت با ید با او برخورد قضایی شود وحرمت طرفین حفظ وقانون یک بام چند هوا نمی شود ورابطه فرزندی سر جایش باقی می ماند

  • جمال
    0

    کوتاه بیاین مردم کلی گرفتاری دارن . یک اتفاق بایدنمی افتاد.خب افتاده حالا مردم چی کنن

  • سید مصطفی
    0

    با سلام وادب با تشکر از نویسنده محترم نکته خیلی مهمی را با بیان استادانه ای مطرح کردند،ولی ایا فقط همین نکته است،امیدوارم زوایای فرهنگی،اقتصادی،اجتماعی.... این موضوع بررسی،برنامه جامعی نوشته و اجرا شود تا دیگر شاهد این حوادث نباشیم.

  • یک دوست
    0

    خدمت عزیز خبرنگار؛ با سلام چند نکته خدمت شما عزیز بزرگوار عرض کنم. در این اینکه حادثه، حادثه دردناکی است شکی نیست، پدری دختر خود را به قتل رسانده و آن هم به طرز فیجیع؛ اما شما به عنوان خبرنگار و فردی که رسالت حرفه ای در خبررسانی دارید باید همه جوانب را سنجیده و بعد اظهار نظر کنید؛ با تصاویر دختر مظلوم در فضای مجازی (آنچه منتشر شده) نشان میدهد که در خانواده هیچ مشکلی نداشته و فضای کاملا بازی داشته است، شاید هم فرهنگ آن بخش کشور اینگونه باشد، نکته مهمتر اینکه اعلام شده پدر دختر معتاد بوده و دست به چنین اقدامی زده که شواهدی در این خصوص موجود نیست، سوم اینکه با حکم داده گاه و دخالت پلیس مخفیگاه دختر و پسر کشف و در نهایت دختر به خانواده اش تحویل داده شده، آیا در فاصله تحویل دختر به خانواده تا قتل او آیا پلیس و قاضی صادر کننده حکم نسبت به صلاحیت پدر تحقیق کرده یا نه!!! درحالیکه پلیس در چنین شرایطی باید اطمینان حاصل کند که اتفاق ناگواری نخواهد افتاد!!!؟؟؟ لذا چرا شما به عنوان خبرنگار از علل و عوامل دیگر دخیل در حادثه که می تواند نقش مخرب و تحریک کننده داشته باشد حرفی به میان نیاورده اید؟؟؟ قرار نیست از پدر ایشون دفاع شود، قاطعانه مدعی مجازات سخت برای ایشان هستیم، اما در بیانات شما هیچ ردی از نقش فرد متهم به آدم ربایی به میان نیامده است، درحالیکه در روز گذشته این فرد دستگیر شده است. نکته مهم برای شما اینکه خانواده پسر ۲۹ ساله اعلام می کند این دختر پیش ما بوده و هیچ ارتباطی با پسر نداشته است، نکته مهم این مسأله چقدر در تحقیقات شما بررسی شده است؟؟؟ یادتان باشد هیچ کس نمی گوید ماست من خراب است؟؟؟ لذا سعی کنید به عنوان خبرنگار همه جوانب را سنجیده و بعد خبررسانی کنید، توصیه می کنم حتما سلسله اخبار مربوط به این حادثه را در خبرگزاری فارس دنبال کنید.

  • یک دوست
    0

    متاسفانه در کشور ما پریدن در هر موضوعی یک رویه عادی و معمول برای همگان شده است!!! بدون آنکه بخواهیم همه جوانب را بسنجیم. این حادثه هم مثل سایر حوادث دیگر چند صباحی مردم را دیگر کرده و به فراموشی سپرده می شود، تا برسد روز دیگری که خدای ناکرده پدری. مادری. برادری. دزدی قتلی را انجام دهد و بازهم بدون بررسی در موضوع پریده و اظهار نظر کنیم. علل قتل رومینای عزیز نه فقط در خانه بلکه در افکار کثیف و پوسیده نقاشی باید جستجو کرد که با طرح آزادی بی حد و حصر دختران و پسران این مملکت برای خود نان و نوایی درست کردند!!! آنهایی که مرگ را برای دیگران می خواهند و خودشان را مبرا از همین تفکرات می دانند!!! آنهایی که برای همخانه بودن دختران و پسران بدون هیچ قید و بندی در مجلس بالا و پایین پریدن اما در مقابل وضعیت زنان و دختران کارتون خواب و معتاد خواهان عقیم سازی ایشان بودند!!! آنهایی که تلاش کردند از همجنس بازی حمایت کرده و شبانه تصاویرش را در فضای مجازی منتشر کردند و وقتی با اعتراض برخی از مردم مواجهه شدند اعلام کردند در عالم خواب و بیداری نفهمیدیم و تصاویر را منتشر کردیم!!! آنهایی که دم از آزادی زدند و امروز در مقابل ۸۹ حادثه مشابه در هفت هشت سال اخیر به زبان خود را خفه کرده اند و هیچ نمی گویند، و حاضر به پذیرش نتایج تزها و تفکرات پوسیده و لجنزار خود نیستند!!! آنهایی برای پر کردن جیب خود و انباشته کردن حساب هایشان در سوئد، سئویس و گرجستان از بودن چنین مسایلی نان می خوردند و البته مردم ما آلت دست بازی های کثیف اینان شده اند!!! واقعیاتی که عزیز خبرنگار یا نخواسته بگوید و یا نگذاشته اند تا بگوید.

  • کاربر ناشناس
    0

    چرا فقط داس رابهانه میکنی داریم ماه چندنفردرکشورباگلوله وچاقووخودکشی و بقیه ازبین میروند افسوس وافسوسسسسسسسسکهبرویددرشهرهاواستانهامشاهده کنیدچقدردرجامعه امروزی گناه زیادوبیبندباری شده

  • کاربر ناشناس
    0

    وای اگرندیده ونشنویده پشت سرمردهایی دستشان ازدنیاکوتاه شده بزنیم گناه کبیرهحساب میشه وپناهتان انهاشسته میشود بفکرروزمحشرباشیددراتش دوزخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها