استاد دانشگاه ملی سنگاپور:

ایران تنها کشوری بود که جرئت کمک به ونزوئلا را داشت

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه ملی سنگاپور با تمجید از شجاعت ایران برای انتقال نفت به ونزوئلا گفت: ایران تنها کشوری است که شجاعت چنین کاری را دارد.

ایران تنها کشوری بود که جرئت کمک به ونزوئلا را داشت

بیلویر سینگ ، استاد روابط بین‌الملل و علوم سیاسی دانشگاه ملی سنگاپور است. وی در گفت‌وگویی نظرات خود را درباره تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا با توجه به انتقال نفت ایران به ونزوئلا مطرح کرد.

قربانی تحریم‌ها بودن چیزی مشابه تروریسم اقتصادی است

بیلویر سینگ در ابتدا گفت: کشورها باید درک کنند که قربانی تحریم‌های اقتصادی بودن یعنی چه؟ در واقع من فکر می‌کنم چیزی مشابه تروریسم اقتصادی است، در این شرایط متوجه می‌شویم که آمریکا علیه ایران و سایر کشورها مانند کره شمالی و ونزوئلا، دقیقا چه کرده است.

ایران یکی از معدود کشورهایی است که جرائت کمک به ونزوئلا را داشت

وی خاطرنشان کرد: کمک ایران به کاراکاس بسیار دلگرم‌کننده است. کمک ایران، کمک به مردم و جامعه کشور قربانی، ونزوئلا است. ایران یکی از معدود کشورهایی است که جرائت انجام این کار را داشت.

کار ایران اقدامی جسورانه در برابر رفتارهای گانگستری واشنگتن بود

استاد روابط بین‌الملل و علوم سیاسی دانشگاه ملی سنگاپور در ادامه با تمجید از تصمیم ایران گفت: این امر از نظر اخلاقی و اقدامی بسیار عالی و جسورانه در مقابل رفتارهای گانگستری واشنگتن است.

ایران به آمریکا سیگنال داد که همیشه نمی‌تواند کاری که خودش می‌خواهد را انجام دهد

وی در ادامه تاکید کرد: اقدامی که ایران انجام داده، این است که به ایالات متحده سیگنال دهد که واشنگتن همیشه نمی‌تواند کاری که خودش می‌خواهد را انجام دهد. ممکن است همیشه تصمیم آمریکا درست نباشد.

بیلویر سینگ هم چنین افزود: من خوشحالم که منابع نفتی به ونزوئلایی‌ها رسیده است. البته نباید تعجب کرد که نیروی دریایی ایالات متحده ممکن است به بهانه‌های واهی بخواهد به انتقال نفت به ونزوئلا واکنش نشان دهد ولی با این همه دوباره جهان برای مقابله با آمریکا کاری نخواهد کرد. زیرا آنها از مجازات آمریکا می‌ترسند.

انتقال نفت از ایران، به ونزوئلا یک پیروزی دیپلماتیک بزرگ برای ایران است

ترامپ و اسرائیلی‌ها بهانه جدیدی برای آسیب رساندن به ایران پیدا کردند

وی خاطرنشان کرد: شرایط ایران در کاخ سفید سخت است، تندروها و دشمنان ایران و طرفداران اسرائیل در اطراف ترامپ قرار گرفتند، بنابراین احتمال هر واکنش از سوی ترامپ وجود دارد.

استاد روابط بین‌الملل و علوم سیاسی دانشگاه ملی سنگاپور تاکید کرد: انتقال نفت از ایران به ونزوئلا یک پیروزی دیپلماتیک بزرگ برای ایران و یک شکست برای آمریکا است، اما خطر تنش بیشتر وجود دارد؛ زیرا ترامپ و اسرائیلی‌ها به بهانه نقض تحریم‌های خود، بهانه جدیدی برای آسیب رساندن به ایران خواهند یافت. این ممکن است یک پیروزی برای ایران باشد اما شما باید برای هر نوع تصمیم آمریکا علیه ایران آماده باشید.

منبع: ایلنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمود زارع
    0

    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند ما حاضر گرسنگی بکشیم ولی زیر بار زور مثل عربستان بیچاره نرویم فکر نکنید از رو شکم سیری می گم نه اصلا و ابدا

  • کاربر ناشناس
    0

    امریکا این را بدان که به زودی به غلط کردن می افتی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها