برق جنوب غرب اهواز پایدار می‌شود

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه عملیات احداث خط چهارمداره خروجی پست مهزیار اهواز به پایان رسید، گفت: اجرای این پروژه باعث پایداری برق مصرفی بخش‌های مختلف و رونق کشاورزی در منطقه جنوب غرب اهواز می‌شود.

برق جنوب غرب اهواز پایدار می‌شود

محمود دشت‌بزرگ، اظهار کرد: عملیات احداث خط چهارمداره خروجی پست مهزیار اهواز به پایان رسید و با جمع‌آوری خط دومداره تک سیم قدیمی و جایگزینی آن با خط چهارمداره دو سیمه، اقدام کم سابقه‌ای در برق خوزستان انجام شده است.

وی افزود: خط چهارمداره خروجی پست مهزیار (از پست ۴۰۰ کیلوولت مهزیار تا پست ۱۳۲ کیلوولت سپنتا) که عملیات آن به پایان رسیده، ۱۶ کیلومتر طول دارد و اکنون برقدار شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال است، تصریح کرد: با برچیده شدن خط دومداره و جایگزینی خطوط چهارمداره یک کار اقتصاد مقاومتی در این پروژه انجام شده و ظرفیت انتقال برق در همان کریدور دو برابر افزایش پیدا کرده است.

دشت‌بزرگ با بیان اینکه اجرای این پروژه باعث پایداری برق مصرفی بخش‌های مختلف و رونق کشاورزی در منطقه جنوب غرب اهواز می‌شود، گفت: تامین انرژی پست‌های ۱۳۲ کیلوولت گلدشت و سپنتا و افزایش انتقال ظرفیت شبکه ۱۳۲ کیلوولت از دیگر اهداف بهره‌برداری خط چهارمداره خروجی پست مهزیار است.

وی خاطرنشان‌کرد: از مهرماه سال ۹۸ تاکنون، ۱۲۵ کیلومتر مدار و ۱۱۳ کیلومتر هادی پرظرفیت به بخش انتقال و فوق توزیع شبکه تحت نظارت این شرکت در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها