کرونا فروش شیرینی را در تهران ۷۰ درصد کاهش داد

رئیس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، شیرینی فروش و کافه قنادی تهران گفت: با شیوع ویروس کرونا و کاهش شدید سطح تقاضا از سوی شهروندان، فروش این صنف تا ۷۰ درصد کاهش یافته است.

کرونا فروش شیرینی را در تهران ۷۰ درصد کاهش داد

رئیس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، شیرینی فروش و کافه قنادی تهران گفت: با شیوع ویروس کرونا و کاهش شدید سطح تقاضا از سوی شهروندان، فروش این صنف تا ۷۰ درصد کاهش یافته است.

علی بهرمند روز شنبه افزود: با وجود افزایش شدید قیمت مواد اولیه انواع شیرینی و دستمزد کارگران قیمت شیرینی همچون سال گذشته باقی مانده و تغییری نکرده است.

وی با بیان اینکه اگر مواداولیه مورد نیاز اصناف شیرینی پزی و قنادان باقیمت های سال قبل تامین نشود، افزایش قیمت اجتناب ناپذیر است، ادامه داد: نمی توان مواد اولیه مورد نیاز اصناف را گران خرید و محصول نهایی را ارزان فروخت.

رئیس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، شیرینی فروش و کافه قنادی تهران گفت: در پی تمهیدات ستاد مقابله با کرونا و تدوین پروتکل های بهداشتی قنادان از ٣١ فروردین ماه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اجرای پرتکل های بهداشتی دوباره فعالیت خود را آغاز کردند.

بهرمند اضافه کرد: فعالان این صنف به واسطه حساسیت موضوع سلامتی شهروندان براساس قوانین، همواره ملزم به رعایت نکات بهداشتی بوده‌اند و با ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی مراقبت ها چندین برابر شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اعلام پاندمی کرونا در دهه اول اسفند ماه سال گذشته بود که به رسم سال‌های گذشته قنادان مشغول تولید محصول های پرمصرف شهروندان در ایام نوروز بودند، این صنف با مشکل تعطیلی روبرو شد و در نتیجه نه تنها بازار شب عید نوروز و اعیاد مذهبی رجب و شعبان از دست رفت بلکه بسیاری از تولیدات قنادان غیرقابل استفاده و امحا شد.

بهرمند افزود: بیش از ٧٠ تن انواع مختلف شیرینی با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی برای قدردانی از کادر درمان به صورت رایگان در میان پرسنل بیمارستان شهر تهران، بیمارستان های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سپاه و ارتش توزیع شد.

رئیس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، شیرینی فروش و کافه قنادی تهران گفت: در خوش بینانه‌ترین حالت چهار تا پنج برابر از این میزان انواع مختلف شیرینی فاسد شده امحا و هزینه هایی نظیر دستمزد، بیمه، اجاره مغازه که زیان انباشته بزرگیست به قنادان تحمیل شد.

بهرمند با تاکید بر لزوم حمایت دولت از این صنف اظهار داشت: تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی دولت در صورت تحقق با سود ۱۲ درصد تخصیص می‌یابد که نرخ بالایی است و اصلا توجیه ندارد تا بخشی از زیان انباشته ای که به قنادان تحمیل شد، جبران شود.

بهرمند با بیان اینکه این اصناف اشتغالزا است، تصریح کرد: با توجه به متضرر شدن صنوف، دولت در راستای حمایت از تعرفه های مالیاتی ونرخ بیمه های تامین اجتماعی صنف تولیدی قنادان تجدیدنظر جدی و اساسی داشته باشد.

رئیس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، شیرینی فروش و کافه قنادی تهران در خصوص اجرای دستورالعمل بهداشتی از سوی قنادان نیز گفت: اجرای مقررات بهداشتی از قبل در میان قنادان نهادینه شده است و بر این اساس تمامی پروتکل های تکمیلی ابلاغ شده نیز اجرا می شود.

بهرمند تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون موردی مبنی بر اجرا نشدن یا تخلف از دستورالعمل های بهداشتی از سوی فعالان این صنف گزارش نشده است و اگر ضعفی در نحوه اجرا مشاهده شود با تذکر وآموزش ناظران اتحادیه برطرف می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون صنفی به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی پلمب نشده است، گفت: در صورت شاهده هر نوع قصوری از سوی فعالان اصناف واحد خاطی پلمب می شود.

بنا بر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ تا ظهر روز جمعه نهم خردادماه ۱۴۶ هزار و ۶۶۸ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۶۷۷ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها