جنگ لفظی میان کاربران عربستانی و اماراتی درخصوص آرامکو و جزایر سه گانه ایران

پس از آنکه توییت‌های قدیمی معاون رئیس پلیس دبی منتشر شد که در آن از اقدام عربستان در

جنگ لفظی میان کاربران عربستانی و اماراتی درخصوص آرامکو و جزایر سه گانه ایران

پس از آنکه یکی از فعالان در توییتر توییت‌های قدیمی ضاحی خلفان، معاون رئیس پلیس دبی را منتشر کرد که در آن از اقدام عربستان در "کنار گذاشتن" ارزش‌های اسلامی با هدف جذب گردشگران به این کشور انتقاد کرده بود، جنگ لفظی بین فعالان توییتری عربستانی و اماراتی به راه افتاد.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، کار به جایی رسید که دو طرف یکدیگر را در مورد عدم توانایی دو کشور در خصوص موضع‌گیری‌ها نسبت به جزایر ایران و هدف قرار گرفتن شرکت آرامکوی عربستان به استهزاء گرفتند. برخی از کاربران نیز سعود القحطانی، مشاور محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و مسؤول "ارتش سایبری" را مورد هجمه قرار دادند.

نزاع از آنجا شروع شد که یک کاربر سعودی به نام "طیار رکن" این توییت را منتشر کرد: حقیقتی که باید آن را درک کرد این است، زمانی که سازمان سرگرمی و تفریح فعالیت‌های گسترده‌ای را در داخل عربستان انجام داد- من جدای برخی از اشتباهاتی که رخ داده صحبت می‌کنم و مشخص است که هر کار جدیدی در آن اشتباه رخ می‌دهد- کشورهایی در منطقه که بر گردشگری در عربستان متکی بودند، تاثیر پذیرفته و تلاش کردند تا به این صنعت آتی در عربستان ضربه بزنند، چراکه به ضرر آنها تمام می‌شد.

یک کاربر دیگر به نام "سعودی حر" نوشت: نمونه‌ای از واقعیتی که باید آن را درک کرد: آنچه در گذشته رخ داد، امری دور نیست، زمانی که موسم ریاض فرا برسد، کسانی که (در اشاره به امارات) نتوانستند مانع از شراب خواری و روسپی‌گری شوند، دیدگان خود را به ما دوخته‌ و از هراس گردشگری‌های سستشان، به سوء استفاده از دین و ارزش‌هایی که نمی‌شناسند، می‌پردازند.

وی در ادامه توییتش، رشته توییت‌های پیشین ضاحی خلفان را آورد که در آن، در اشاره به عربستان، "کوتاهی در ارزش‌ها و عادت‌ها و ضوابط اسلامی را فاجعه به حساب آورده بود".

یک کاربر اماراتی به نام "احمد بن محمد" به انتقادهای مطرح شده علیه کشورش اینگونه پاسخ داد: لندن، پاریس، میلان، مونیخ و غیره به یکدیگر نزدیک هستند و در زمینه گردشگری از یکدیگر تاثیر نپذیرفته‌اند اما تو می‌خواهی بگویی که کشور تو مورد حسادت است! من آرزومندم که گردشگری کشور شما موفق باشد اما چیزی جز برنامه‌های آوازخوانی را پیدا کنید، چراکه جزو برنامه‌های گردشگری به حساب نمی‌آید. ممنونم.

کاربر "سعودی حر"، اینگونه پاسخ داد: بسیاری از کشورها منتظر گردشگران سعودی هستند.

کاربر اماراتی نیز پاسخ داد: از آنجا با تلویح صحبت می‌کنی... اول اینکه شخص سعودی زمانی که وارد امارات شود، ما او را گردشگر به حساب نمی‌آوریم، بلکه او را از اهل خانه‌ می‌دانیم اما در مورد گردشگران باید گفت که ما گردشگرانی از بیش از ۲۰۰ تابعیت داریم و همه گردشگران از آنها فایده‌ای می‌رسد و فقط محدود به یک تابعیت نیست.

وی در توییت دیگری نوشت: به خدا سوگند، اگر احترام من به سعودی‌های باشرافت نبود، پاسخی به تو می‌دادم که باعث می‌شد آرزو کنی که برگردی و به همان سعود القحطانی، وزیر مگس‌های سایبری (ارتش سایبری) بچسبی.

یک کاربر سعودی دیگر به نام سعود الشمرانی نیز اینگونه پاسخ داد: سعود القحطانی یک فرد سعودی است و تو کف کفشش را هم نمی‌توانی تمیز کنی. او یک عربستانی بزرگ است. بگذار احترامت برای کسی باشد که جزایر سه گانه را دارد و هر از گاهی شما را تهدید می‌کند (در اشاره به ایران). دوم اینکه نقص‌هایتان را بپوشانید، سپس بیایید و صحبت کنید و در مورد سعودی‌ها حرفی بزنید.

حساب "سعودی حر" نیز پاسخ داد: احترام را برای سعودی‌ها و سعود القحطانی نگه دار، به تنب بزرگ و کوچک و ابو موسی توجه داشته باش. خدا رو سیاهت کند که از دروغ حیا نمی‌کنی.

احمد بن محمد، کاربر اماراتی پاسخ داد: زمانی که غلطی را در حق شخصیت‌های برجسته ما می‌کنی، می‌دانیم که چگونه مقابله به مثل کنیم. تو می‌خواهی که من را به سطح خودت در مناقشه پایین بکشانی. خب تنب و موسی را رها کن و برو و در خصوص بقیق و خریص اعاده حیثیت کن (تاسیساتی که در آرامکو مورد حمله قرار گرفت)، آیا این برای تو خوشایند است یا نه.

ضاحی خلفان چند روز قبل آماج انتقادهایی قرار گرفت، چراکه کسانی که آنها را "فرزندان عمر مختار" نامید، برای رویارویی با نیروهای ترکیه‌ای در لیبی فراخوانده بود. تعدادی از فعالان تاکید کردند که این نیروها به صورت غیرقانونی با درخواست دولت وفاق ملی حضور دارند و خلفان را -در مقابل- به ترغیب کردن کشورش برای نشان دادن موضعی در خصوص جزایر تنب بزرگ و تنب کوچک و ابو موسی و کنار گذاشتن مداخله در امور لیبی فراخواندند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها