نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه:

طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی هرچه زودتر وارد فاز اجرایی و عملیاتی شود‌

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: برای ماندگاری جمعیت در استان باید منبع آب پایداری پیش‌بینی شود بنابراین طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی باید هرچه زودتر وارد فاز اجرایی و عملیاتی شود.

طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان جنوبی هرچه زودتر وارد فاز اجرایی و عملیاتی شود‌

مصطفی نخعی صبح امروز در مراسم افتتاح سد سیاهو در شهرستان سربیشه اظهار داشت: بحث مهار روان‌آب‌ها، آبرسانی به روستاها و نیروگاه‌های بادی که انتظار چند ساله مردم بود باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: پروژه‌های افتتاحی و کلنگ زنی امروز گام بلندی است در مسیر عدالت گستری این استان است.

نماینده مردم شهرستان‌های سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بسیاری از روستاهای استان مشکلات جدی وجود دارد ادامه داد: در شهرستان سربیشه بیش از 70 روستا با تانکر آبرسانی می‌شود‌.

نخعی بیان کرد: در بسیاری از روستاها مجتمع آبرسانی اجرا نشده و مردم این استان اگر اعتراض نمی‌کنند دال بر بی مشکلی نیست بلکه نشان از صبوری و متانت آنها است که می‌طلبد مشکلات مردم رفع شود.

وی از احداث 7 مجتمع آبرسانی در سربیشه خبر داد و گفت: به دلیل محدودیت اعتباری عملیات اجرایی این مجتمع‌ها یا مسدود شده یا به کندی پیش می‌رود.

نماینده مردم شهرستان‌های سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی گفت: فاضلاب سربیشه نیز لوله‌گذاری آن اجرا شده اما به دلیل عدم تصفیه خانه بلا استفاده مانده که باید در این راستا از ظرفیت شرکت‌های خصوصی و مردم استفاده شود.

نخعی گفت: در شهرستان نهبندان که یک شهر معدنی است اجرای شبکه فاضلاب یک کار مهم است که به تامین آب و توسعه معدنی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از روستاها با توجه به بافت جغرافیایی مشکلات زیادی وجود دارد و مردم با مشکل دفع فاضلاب مواجه هستند افزود: طرح انتقال آب از دریای عمان به این استان نیز باید هرچه زودتر وارد فاز اجرایی و عملیاتی شود‌.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای ماندگاری جمعیت در استان خراسان جنوبی می‌طلبد منبع آب پایداری در این استان پیش‌بینی شود.

نخعی با بیان اینکه برداشت آب از چاه‌های دشت درح منطقه سربیشه ممنوع است گفت: این در حالی که در همجواری این دشت در کشور افغانستان هیچ محدودیتی وجود ندارد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها