مساجد اصفهان برای برپایی نماز بازگشایی می‌شود

استاندار اصفهان با اشاره به تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، گفت: مساجد اصفهان صرفاً برای برپایی نماز بازگشایی می‌شود.

مساجد اصفهان برای برپایی نماز بازگشایی می‌شود

عباس رضایی امروز در حاشیه حضور ویدئو کنفرانس خود در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اظهار کرد: این بازگشایی صرفا برای برپایی نماز است و ممنوعیت سایر برنامه‌ها از جمله برگزاری مراسم ترحیم و امثال آن در مساجد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مردم باید تمهیدات زندگی با کرونا را رعایت کنند، ادامه داد: شرایط کنونی عادی نیست و شواهد و قرائن نشان می‌دهد این ویروس به راحتی دست از سر جامعه بر نمی‌دارد.

استاندار اصفهان با اشاره به گزارش و ابراز نگرانی وزیر بهداشت از عادی تلقی شدن وضعیت توسط مردم، تأکید کرد: بر اساس این گزارش در بعضی استان‌ها به دلیل توجه به آداب و رسوم، دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود که نگرانی‌هایی را در این مناطق به وجود آورده است.

وی اضافه کرد: البته استان اصفهان جز این چند استان‌ نیست، ولی همه باید توجه داشته باشیم که سبک زندگی امروز ما باید از قبل متفاوت باشد و حتی تجمعات خانوادگی نیز باید مبتنی بر رعایت نکات بهداشتی و اعمال برخی محدودیت‌ها باشد.

رضایی خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند برخی امور مثل ممنوعیت دست دادن، اعمال محدودیت‌ها در معاشرت‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی جزء تکالیف انسانی، اخلاقی و حتی شرعی است، زیرا مربوط به حفظ سلامتی و جان انسان‌ها است.

استاندار اصفهان با اشاره به دیدگاه متخصصان پزشکی، گفت: روند بیماری نشان داده است، این ویروس موتاسیون و تغییر شکل دارد و همین مسئله موجب غیرقابل پیش‌بینی بودن شرایط آینده می‌شود و لذا باید با رعایت احتیاط فعالیت‌های روزمره را ادامه دهیم.

موتاسیون یک تغییر ژنتیکی است که صفات زیستی بعضی از افراد یک گونه را تغییر می‌دهد. به عبارت دقیق‌تر، جهش‌ها تغییراتی در توالی دی‌ان‌ای هستند و می‌توانند در هر ناحیه‌ای از دی‌ان‌ای رخ دهند.

استاندار اصفهان تأکید کرد: از همین رو امروز با برخی از علائم این بیماری مواجه هستیم که با علائم گذشته مثل سرفه، گلودرد، سردرد و امثال آن متفاوت است و بنابراین مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید فعالیت‌های خود را پیگیری کنند و بدانند که بازگشایی‌ها به معنای منتفی شدن بیماری و عادی شدن شرایط نیست.

وی گفت: افزایش ساعات کار مجمتع‌های تجاری از دیگر مصوبات جلسه امروز ستاد ملی بود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها