قیمت اقلام اساسی در مشهد چقدر است؟

رئیس اتحادیه صنف برنج و عمده‌فروشان موادغذایی مشهد گفت: با توجه به افزایش قیمت 45 درصدی در گندم و آرد، قیمت ماکارونی 45 درصد افزایش یافته و بعید به نظر می‌رسد که کاهشی داشته باشیم.

قیمت اقلام اساسی در مشهد چقدر است؟

حسین شرف‌‎زاده در خصوص قیمت کالاهای اساسی در مشهد، اظهار کرد: وضعیت موجودی حبوبات خوب بوده و کمبود و تنشی نداریم، در یک ماه گذشته در اقلام مختلف حبوبات 10 درصد کاهش قیمت داشتیم که احتمال کاهش قیمت و افزایش موجودی تا یک ماه دیگر نیز وجود دارد.

وی بیان کرد: ماکارونی با توجه به افزایش قیمت 45 درصدی در گندم و آرد، 45 درصد افزایش یافته، اما کمبودی وجود ندارد و وضعیت موجودی خوب است. این افزایش قیمت اعلام شده، ادامه دارد و بعید به نظر می‌رسد که کاهشی داشته باشیم، زیرا افزایش قیمت خرید گندم توسط اداره غله و دولتی است. قیمت ماکارونی با توجه به سایزها و اوزان مختلف، متفاوت بوده و قیمت ماکارونی 700 گرمی حدود پنج هزار و 300 تا پنج هزار و 700 تومان است.

شرف‌زاده با بیان اینکه ارز برنج وارداتی از دولتی به نیمایی تغییر کرده است، عنوان کرد: به همان نسبت قیمت برنج پاکستانی و هندی که واردات آن با ارز انجام می‌شده، افزایش نسبتا چشمگیری داشته و در حال حاضر قیمت برنج پاکستانی درجه یک برای مصرف‌کننده 19 هزار تومان و برنج هندی 13 تا 14 هزار تومان است که این برنج‌ها با ارز نیمایی وارد می‎‌شود.

رییس اتحادیه صنف برنج و عمده‌فروشان موادغذایی مشهد افزود: قیمت مصرف‌کننده برنج‌هایی که با ارز دولتی یا ارز 4200 تومانی وارد شده، پاکستانی درجه یک هشت هزار و 900 تومان و هندی حدود هشت هزار تومان بوده که الان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: برنج ایرانی افزایش قیمت چندانی نداشته و برنج‌های خوب ایرانی را می‌توان به قیمت برنج خارجی خرید کرد.

قیمت برنج ایرانی در سطح عمده‌فروشی از 19 هزار تومان تا 26 هزار تومان است. برنج ایرانی در طول چند ماه حداکثر 10 تا 12 درصد افزایش داشته، اما موجودی نسبتا خوب است. امیدواریم تولید خوبی داشته باشیم و با محصولی که دو ماه دیگر به بازار می‌آید، شاهد افزایش قیمت نباشیم.

شرف‌زاده خاطرنشان کرد: در خصوص قیمت لبنیات با وجود اینکه نهاده‌های دامی گران شده، اما شیر سنتی با همان قیمت سه ماه گذشته به فروش می‌رسد، یعنی تقریبا شبیه دی ماه سال گذشته بوده و تفاوت چندانی ندارد. در زمینه لبنیات سنتی در روز حدود 500 تن شیر تبدیل به محصولات لبنی می‌شود، بنابراین افزایش قیمت نداشتیم، موجودی و تولید زیاد بوده و مشکلی نداریم.

رییس اتحادیه صنف برنج و عمده‌فروشان موادغذایی مشهد گفت: روغن نباتی جامد و مایع به اندازه کافی وجود دارد، قیمت در فروردین و اردیبهشت کاهش و افزایش داشته، اما قیمت امروز با اسفند 98 یکی است. قیمت رب نیز از هفت هزار و 100 تا 9 هزار تومان بوده و افزایشی نداشته است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها