محموله صادراتی استان بوشهر به ۲۸ کشور صادر شد

مدیرکل گمرک بوشهر گفت: طی ۲ ماهه نخست امسال، از طریق گمرکات استان بوشهر محموله‌های صادراتی ۳ میلیون تنی این استان به ۲۸ کشور صادر شده است.

محموله صادراتی استان بوشهر به ۲۸ کشور صادر شد

بهروز قره‌بیگی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی استان، تجارت دریایی دانست و اظهار داشت: در این راستا در نقاط مختلف ساحلی استان بوشهر دفاتر گمرکی مستقر است که ایجاد سامانه جامع گمرکی برای انجام خدمات الکترونیکی مورد توجه گمرکات قرار گرفته است.

وی با اشاره به صادرات کالای غیر نفتی از گمرکات 13 گانه استان بوشهر افزود:در 2 ماه نخست امسال از طریق گمرکات این استان محموله‌های صادراتی به 18 کشور آسیایی، 6 کشور اروپایی، 3 کشور آفریقایی و یک کشور آمریکای جنوبی صادر شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه در سال گذشته از طریق گمرکات این استان به 39 کشور صادرات انجام شد افزود: بیشترین حجم صادرات گمرکات استان بوشهر طی دو ماه نخست امسال مربوط به کشورهای چین، امارات متحده عربی، ترکیه ، پاکستان، افغانستان، قطر، کامرون، عراق، برزیل، کره جنوبی و هند بوده است.

ناظر گمرکات استان بوشهر به حجم صادرات با احتساب میعانات گازی استان در فروردین و اردیبهشت ماه امسال اشاره کرد و گفت: طی این مدت بالغ بر 3 میلیون و 724 هزار تن کالا به ارزش حدود 823 میلیوندلار از گمرکات استان صادر شده است.

قره‌بیگی اضافه کرد: همچنین صادرات بدون احتساب میعانات گازی استان در دو ماهه نخست امسال، حدود 3 میلیون و 720 هزار تن کالا به ارزش حدود 821 میلیون دلار بوده است.

مدیرکل گمرک بوشهر محصولات صادراتی را پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، انواع آبزیان و سبزیجات و صیفی جات دانست و بیان کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی این میزان صادرات صورت گرفته از گمرکات استان بوشهر نشان از همت و تلاش کلیه دست اندرکاران اقتصاد کشور به ویژه کارکنان گمرک می‌باشد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها