آغاز خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی

مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: با خرید تضمینی 70 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان‌های گناباد و سرخس عملیات خرید تضمینی این محصول استراتژیک در استان خراسان رضوی آغاز شد.

آغاز خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی

حمید رضا نوری، با اعلام این خبراظهار کرد: در حال حاضر مراکز خرید در این شهرستان‌ها فعالیت دارند که با گسترده شدن عملیات خرید در سایر شهرستان‌ها بیش از 60 مرکز، کمیسیون و انبارهای مباشر خرید به خدمات‌رسانی به کشاورزان خواهند پرداخت.

نوری قیمت پایه خرید تضمینی گندم را در سال جاری با افزایش 47 درصدی نسبت به قیمت خرید سال گذشته، 25 هزار ریال عنوان کرد و افزود : این قیمت با احتساب 4 درصد افت مفید و 1 درصد افت غیر مفید خواهد بود که به ازای هر درصد پاکی گندم مبلغ 375 ریال به عنوان جایزه پاکی به قیمت پایه افزوده خواهد شد.

مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت : پیش بینی می‌شود از مجموع 142 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم و 126 هکتار سطح زیر کشت گندم آبی بیش از 510 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری و ذخیره‌سازی شود.

نوری گفت: اقدامات و تمهیدات لازم جهت ورود به فصل خرید تضمینی از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده که در این راستا ضمن هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی، نظارتی و فرمانداری‌های شهرستان‌های استان، کلاس‌های بازآموزی نیز جهت دست اندرکاران خرید تضمینی برگزار شده است.

وی ثبت مشخصات کشاورزان در سامانه پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی، به همراه داشتن کپی مدارک شناسایی و تاییدیه حساب بانک کشاورزی را از مهمترین الزامات روند خرید تضمینی در مراکز خرید برای کشاورزان برشمرد.

نوری در ادامه به اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در مراکز خرید تضمینی اشاره کرد و گفت: ارسال دستورالعمل پروتکل‌های بهداشتی برای کلیه مراکز خرید، برنامه‌ریزی و جلوگیری از تردد رانندگان محترم در مراکز خرید، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش برای تمامی پرسنل حاضر در مراکز خرید از مهمترین تمهیدات اندیشیده شده در سال جاری خواهد بود.

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد: با تامین اعتبارات صورت گرفته امیدواریم پرداختی وجوه گندم‌های خریداری شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حساب گندم‌کاران واریز شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها