بزرگترین خطر دریایی ایران برای آمریکا/ قایق‌های تندرو ایران؛ سلاحی مخفی علیه دشمنان دریایی/ آیا درآمد 260 میلیون دلاری نفتی در راه است؟

شاید مهمترین عامل بازدارنده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران قایقهای موتوری باشند که رویشان موشک نصب می‌شود. این سلاح وارد زمین جدیدی شده است؛ کارائیب و احتمالا بتواند ایران را در زمینه هدایت نفتکش‌ها کمک کند.

بزرگترین خطر دریایی ایران برای آمریکا/ قایق‌های تندرو ایران؛ سلاحی مخفی علیه دشمنان دریایی/ آیا درآمد 260 میلیون دلاری نفتی در راه است؟

به گزارش خبر فوری ، فرستاده شدن نفتکش ‌های ایرانی به ونزوئلا و دریای کارائیب باعث حیرت رسانه‌های جهان شد؛ تا آنجا که هنوز هم مقالات و تحلیل‌های خود را به این موضوع اختصاص می‌دهند.

در این میان، فعالیت رسانه‌های آمریکایی جالب‌تر از همه است. این رسانه‌ها ضمن اشاره به خشم مقامات ایالات متحده، دوره تحریم این کشور را رو به پایان دانستند.

ریزا گریز تارگو تحلیلگر امور ونزوئلا از «گروه یوروآسیا» در مقاله‌ای که مدت کوتاهی پیش نوشت، در باره وسعت تاثیر فعالیت ایران در کارائیب گفت: ارسال محموله سوختی ایران به ونزوئلا علی‌رغم ایجاد موانع آمریکا، نشان دهنده افزایش اهداف اقتصادی و سیاسی بین دو کشور است.

تارگو افزود: چنین روندی نشان می دهد که ایرانی‌ها اطمینان کافی دارند که دولت ترامپ نمی‌تواند مانعی بر سر راه آن‌ها شود و به همین دلیل خطر بیشتری می‌کنند تا به منطقه آمریکای لاتین که حیات خلوت آمریکا محسوب می‌شود، ورود کنند.


قدرت‌نمایی ایران در کارائیب؛ خطری بزرگ برای آمریکا

وبگاه فوربس رسانه‌ای بود که یکی از تحلیل‌های خود را به موضوع حضور دریایی ایران در کارائیب اختصاص داد. این وبگاه در گزارش اخیر خود به قدرت نمایی ایران در کارائیب اشاره کرده و ارتباط تجاری ایران و ونزوئلا را برای آمریکا بسیار بسیار خطرناک دانست.

نویسنده این تحلیل ضمن اشاره به قدرت ایران در دور زدن تحریم‌ها تاکید کرد که حالا ایران توان قدرت نمایی در زمین جدیدی به نام آمریکای جنوبی را دارد و از این طریق می‌تواند به جز تولیدات نفتی و طلا، از طریق دلالان لاتین تبار، دارو نیز وارد کشورش کند و این بدین معنی است که قدرت آمریکا و تحریم‌هایش بیش از پیش زیر سوال رفته است.

قایق‌های تندرو ایران؛ سلاحی مخفی علیه دشمنان دریایی

بسیاری از تحلیلگران غربی معتقدند ایران از طریق برنامه(پلتفرم) دقیق دریایی اش توانسته به توان عجیبی در زمینه دور زدن تحریم‌ها دست یابد. طبق گفته فوربس، در راس این توانایی قایق‌های تندرو سپاه قرار دارد که علاوه بر گریختن از رادار های آمریکایی هم توان حمل سلاح‌های بزرگ را دارد و هم می‌تواند حمایت کننده کشتی‌های باری ایرانی و نفتکش‌ها باشد.

نشنال اینترست در گزارشی که مدتی پیش نوشت بر قدرت همین قایق های تندرو تاکید کرد و آن را یکی از مهم ترین ابزارهای دریایی ایران دانست.

از نظر این وبگاه، شاید مهمترین عامل بازدارنده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران قایقهای موتوری باشند که رویشان موشک نصب می‌شود. طبق تحلیل نشنال اینترست اگرچه این اتفاق و سلاح می‌تواند کمی عجیب باشد اما بدون شک مهم ترین استراتژی نظامی ایران در خلیج فارس است. این سلاح کوچک اما سریع و خطرناک می‌تواند خلیج فارس را به باتلاق نیروی دریایی ایالات متحده تبدیل کند.

طبق تحلیل کارشناسان نظامی آمریکا سرعت این قایق ها در مقابل عظمت همراه با کندی ناوهای آمریکایی می‌تواند آسیب بسیاری به ایالات متحده آمریکا بزند. به خصوص اینکه احتمالا منطقه درگیری در منطقه آبی باریک خلیج فارس مانند تنگه هرمز است و سرعت، عامل اصلی پیروزی در این منطقه استراتژیک خواهد بود( اینجا بخوانید).

حالا این سلاح وارد زمین جدیدی شده است؛ کارائیب و احتمالا بتواند ایران را در زمینه هدایت نفتکش‌ها کمک کند.

شاه کلید ایران در دریا؛ در مسیر درآمد 260 میلیون دلاری

به جز این، طبق گفته فوربس ایران به زودی با برنامه جدیدی وارد زمین جدیدش برای دور زدن تحریم‌ها می‌شود. این زمین جدید زیردریایی‌های ایران هستند که قادرند علاوه بر جنبه نظامی زمینه حمل و نقل بیشتر دریایی را نیز فراهم نمایند.
نویسنده فوربس مدعی است که با همین برنامه ریزی، ایران قادر خواهد بود که در آینده نزدیک 8.5 میلیون تن نفت را به کشورهای دیگر صادر کرده و از این طریق بیش از 260 میلیون دلار درآمد کسب کند.

ایران؛ از غرب به سمت شرق؛ از کارائیب به دریای زرد

برخی شواهد گویای این است که ایران می‌تواند این زمینه جدید حمل و نقل دریایی را در مناطق دیگر به خصوص دریای زرد و کشورهایی مانند چین و کره نیز به کار گیرد. فوربس مدعی است ایران از طریق ناوچه‌ها و قایق‌های تندرو خود به خوبی می‌تواند نفتکش‌هایش را به سمت شرق آسیا هدایت کرده و به جز ونزوئلا مشتری‌های جدیدی برای خود به دست آورد.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • حمزه
    0

    حالا نگفته که چطور ایران با قایق تا دریای کاراییب میره مگر اینکه قایق پرنده با پیش ران هسته یی تولید کنه خخخخخ

    نظرات شما -
    • بی‌نام‌
      0

      پس‌برنامه‌ساخت قایق‌پروازی هم در دستور ساخت است

    • ناشناس
      0

      مگه نفتکش با پیشران هسته ای میره که کشتی های جنگی ، ناوچه ها و ناوشکن ها بدون اون نتونن حرکت کنن؟

  • ناشناس
    0

    در جنگ واقعی موشک های ایران حکم فشفشه را دارد.

    نظرات شما -
    • علی
      0

      فعلا که ابر قدرت شما از فشفشه های ایران بدجور خورده..خاک تو سر اربابت که با فشفشه حالش گرفته میشه!!!!!

    • صداقت
      0

      آقا‌دیگه‌اون‌زمان‌گذشت‌ بچه بودیم تلویزیون‌میگفت‌ آمریکا در مقابل ابر‌قدرتی ایران هیچ قلطی نمیکنه ماهم باورمان می‌شُد. یادی کنیم از بچگی‌ها چقدر خوش باور‌ بودیم!!!

    • ناشناس
      0

      اگر یکی از موشک های ایران به پایگاه اتمی دیمونا شلیک شود آیا این به قول شما فشفشه تبدیل به بمب اتم نمیشود؟!

    • mm
      0

      قدرت واقعی متعلق به اراده های استوار و قوی است که قدرت نظامی نیز از همان اراده نشات می گیرد.

    • رونالدو
      0

      در جنگ واقعی لاف زن های الان با پول فرار میکنن.به فشفشه هم نمیرسه.این حقوق بگیران همان لحظه فرار بر قرار ترجیح میدهند.این گردن کلفتان که الان عربده میزنن .همان ساعت اول با دلارها فرار میکنن

  • علی
    0

    آمریکا اگه بخواد با کشوری جنگ کنه ابزارش هم داره ایران با جنگ به جایی میرس فقط جیب یه عده مفت خور پر میشه و میرن،توی حدود هفتاد سال قبل آمریکا نزدیک به 240 میلیون بمب ریخت روی ویتنام،پای جنگ که باز بشه آمریکا راه حل های خودشو داره،برید دم از جنگ نزنید که هنوزم که هنوزه خیلی خونواده ها داغ جنگ عراق رو دلشون

    نظرات شما -
    • در جواب علی
      0

      بااین فشفشه‌ها ایرانو نزن آمریکا پیشکش

  • mohsen
    0

    به فرض مثال اگرم درامد 260 ملیون دلاری هم داشته باشیم بازم میره تو جیب یسری مفت خوره دزد به حال ما مردم عادی هیچ فرقی نداره

  • روح اله
    0

    فعلا جنگ بمب اتم نیست ایران هم ویتنام نیست. ایران هم فقط مختص به خاک ایران نیست بلکه وسعت خاک ایران از عراق سوریه یمن فلسطین عمان لبنان و.....حتی کشورهای آفریقایی دیگه ... صلاح ایران اول دست قدرت اللهی و بعد دوستان منطقه

    نظرات شما -
    • زرشک
      0

      عجب کشورهای قدرتمندی رو نام بردی یمن سوریه هههههه اینا وقتش برسه پشت ایرانو خالی میکنن البته خالی نکن هیچ تفاوتی نمیکنه

  • معتادا نمگیرن
    0

    به نظر من متخصصین صنایع نظامی به قایق ها مخلخ چرخبال وصل کنن که هر وقت لازم شد این ابر قایقهای تند رو روی دریای کاراییب به پرواز در بیاییندو اگر آمریکای جهانخوار شیطان رجیم بخواد پاشو از موکتش درازتر بکنه با موشکهایی که از کره شمالی خریدیم بزنیم کتلتشون کنیم

  • سید
    0

    اولا یک موضوع بسیار مهم استفاده از واژه ابرقدرت هست که بنظرم از مدتها قبل استفاده میشود و باید عرض بشود ابرقدرت فقط باریتعالی است به کار بردن این واژه برای کشورهایی همچون ایالات متحده اشتباه است. ثانیا قدرت اصلی ایران اسلامی در خودباوری و اراده پولادین مردان و زنان با عزم راسخ آن نهفته است که با وجود همه این محرومیت ها هر تهدیدی را به فرصت تبدیل می کنند و در منظر چشم دوستان و دشمنان قرار می دهند.

  • علی ترخاسی
    0

    امریکااز روی بی تدبیری خودش را هم تحریم خواهدکردوهمانند مار زخمی است که با تلاش وفراری دادن دیگران (با تحریم کردن )به دور خود می پیچد وروزی خواهد امد که در پیش چشم همه از چرخه قدرت خارج خواهد شد

  • احمد
    0

    ایران در قضیه نفتکش انگلیسی مگربه جبل‌الطارق رفت شاهراهی به نام تنگه هرمز وجود دارد بعضی ها به خود نلرزند تا سپاه است کسی با شما کاری ندارد

  • کاظم
    0

    خخخخ مگه قابق میتونه بره کارائیب،شما اگه راست میگین تنگه هرمز را ببندین.مگه جار نمیزدین اگه ما نتونیم نفت بفروشیم تنگه را میبندیم.خب صادرات نفت نزدیک صفر شده

  • ب
    0

    هی نگوید جنگ بند خدا مگر انها که جنگ دوزدیدن کیا بودن اقیان رعیس مجلس تا دلال ها که دروغ به عدی بیچار دروغ گفتن جهنم بهشت انجاست بیچارها رفتم یک برادر می رفت ان یکی همسایه می گفت دیشب خاب دیدم اخی برادرت باغی بود گفتم کجای گفت اینجا بهشت اخی ان یکی دیگر همسایه دیگر مثل خودم بیست ما در جنگ بودم ولا بیکارم پنج فرزند دارم کرایه ندارم سرتان درد نمی اورم همه دروغ سرهم کردن تا اینکه ماها در جنگ می گفتیم همه اینها امام زمان هست حال اگر یک هفته پول اب برق ندادی قط می شود کی هست که جنگ برود دروغ روی دروغ همه را کشتن خود خوری می کنند حال بگوید بیست ما جنگ بودم می گویند برای امام زمان جنگ کردی خوب بدهد تا بخورم نه ای بیچارها

  • علی
    0

    بابا تو بورس داریم پول در میاریم اینقدر سیگنال جنگ ندین ..تازه طعم پول داشتنو داریم میچشیم

  • فرهاد
    0

    با توجه به اشتباهات نظامی در چند ماه گذشته قدرت نظامی ایران قابل اعتماد نیست

  • رتبه 4 کنکور
    0

    همانطور که وقتی زلزله پیش می ایدیا سیل می اید یا بارش برف داریم یا اتش سوزی داریم یا مانور الکی داریم یا زمان کرونا و خیلی از زمان های دیگر. مشخص میشود هیچ امکانات و دستگاه و ابزاری وجود خارجی ندارد و در حد اخبار و بزرگنمایی است.و مدیریت عالی تبدیل به فرار مسئولین میشود. این رجز خوانی ها هم مثل همان ها هستند.در وقت عمل خواهیم دید که چه می شوند.اگر جنگی صورت بگیرد در روز اول نه روز دوم که مسیولین با بار و بنه و پول فرار کرده اند کشور به دست دشمن خواهد افتاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها