مظاهری: ثوری فقط خوب حرف می‌زند!

بوکسور المپیکی ایران با انتقاد از عملکرد حسین ثوری گفت: او تنها خوب صحبت می‌کند و در عمل کاری انجام نداده است.

مظاهری: ثوری فقط خوب حرف می‌زند!

علی مظاهری درباره شروع مجدد رقابت‌های لیگ برتر بوکس ایران توضیح داد: برگزار کردن لیگ ‌کار نه چندان بزرگ اما مهم است. به دلیل اینکه بوکسورها در تیم ملی حقوق چندان خوبی نمی‌گیرند و طبق اطلاعاتی که به بنده رسیده بیشتر از دو ‌ماه به ملی پوشان حقوق نداده‌اند. مطرح کردن بحث پرداخت شدن حقوق به ملی‌پوشان بیشتر بعد تبلیغاتی برای فدراسیون داشت و برگزاری لیگ در این زمینه می‌تواند کمک قابل توجهی به بوکسورها کند.

او ادامه داد: رئیس فدراسیون بوکس اظهار کرده است که لیگ پویایی را برگزار می‌کند، اما حضور هشت تیم با قدرت کامل حداقل ۵۰ بوکسور یک سطح می‌خواهد که ما فعلا چنین ظرفیتی نداریم. اگر قرار است لیگ برگزار کنیم، نباید مثل سال‌های قبل پس از برگزاری دو هفته مسابقه، ۶ تیم انصراف دهند و تنها دو تیم که بوکسورهای خوب را در اختیار دارند در لیگ بمانند. باید برنامه‌ریزی به گونه‌ای باشد که تیم‌ها وسط راه انصراف ندهند.

پیشکسوت بوکس ایران در واکنش به این موضوع که نمی‌توان همه این مشکلات از جمله برگزار نشدن لیگ طی سال‌های گذشته را تنها به فدراسیون زمان حسین ثوری نسبت داد، اظهار کرد: این موضوع را کاملا قبول دارم، اما من با توجه به صحبت‌های ثوری در زمان انتخابات صحبت می‌کنم. شاید لیگ چند سالی است که برگزار نمی‌شود، اما در آخرین دوره که نزدیک به ۱۰ سال پیش است، بنده ۱۰ میلیون تومان حقوق گرفتم. اگر از اسپانسر و لیگ در انتخابات صحبت می‌کنیم باید خوب برگزار شود. وقتی صحبت می‌کنند، این حرفها باید اجرایی شود. مسابقات ارتش‌ها برگزار شد و فدراسیون در بوق و کرنا کرد که برگزار کردیم، اما هیچ اعزام خارجی نداشتیم. در مسابقات‌ کارگران بوکسورها حتی آب معدنی نداشتند بخورند! نمی‌شود در هر چیزی به صورت مقطعی ورود کرد تا از بعد تبلیغاتی آن استفاده کنیم. حتی بحث بانوان که به عنوان تبلیغ استفاده شد. آموزش دادن مربی برای بخش بانوان خودش چند سال زمان می‌برد اما فدراسیون هیچ کاری نکرده است.

او تاکید کرد: این‌ مسائل چیزهایی بود که حسین ثوری فقط در حد حرف مطرح کرد و تاکنون هیچ اتفاقی در رابطه با آن‌ها رخ نداده است. یک مدت بخاطر آرامش ملی‌پوشان صحبت نکردم، اما الان به عنوان یک دلسوز می‌گویم که اگر قرار است لیگی به عنوان یک منبع درآمد برای بوکسورها راه اندازی شود، باید درست برنامه ریزی کنیم. از کسی که لیگ را به صورت سیستماتیک راه بیاندازد تشکر می‌کنم و کسی هم به عنوان اسپانسر بیاید ممنونش هستم. تاکنون من جایی ندیده‌ام که بگویند چک اسپانسر را اجرا گذاشته‌ایم، از آقای ثوری می‌خواهیم اسپانسرهای میلیاردی خود را بیاورد تا بوکس نفس بکشد!

مربی سابق تیم ملی بوکس ایران با انتقاد از عملکرد فدراسیون در فضای مجازی، توضیح داد:‌ ما زمانی اردوهای منظم یک ساله با بهترین مربیان را داشتیم، اما همه بوکسورها از مسابقات آسیایی بدون ‌مدال برگشتند. سوال من این است که چگونه می‌شود بوکسورها را در فضای مجازی آماده کرد؟ کاملا قبول دارم که فضای مجازی تاثیر زیادی در دیده شدن بوکس دارد، اما باید استفاده مطلوب از این بستر صورت بگیرد. فدراسیون باید از این اقدامات سطحی دست برداشته و در یک سال باقی مانده ‌کار انجام دهد.

پرچم‌دار کاروان ایران در المپیک ۲۰۱۲، ضمن قدردانی از کسانی که برای بوکس زحمت می‌کشند، توضیح داد: امیدوارم زحمات برخی دوستان در بوکس به ثمر برسد، اما ثوری جایی آمد که ناطق نوری سکان دارش بود و افراد جدید در حدی نیستند که همه اقدامات او را زیر سوال می‌برند. افراد فعلی باید بدانند که کجا آمده اند. حتی ضعیف‌ترین اردوهای ما در دوران حاج احمد، از بهترین اردوها در زمان ثوری بهتر بود. شش سال پیش در اردوهای تیم ملی شخصا ماهی یک‌ میلیون و پانصد هزار تومان حقوق می‌گرفتم. ثوری کار سختی دارد و باید تلاش بیشتری کند.

مظاهری در پاسخ به این سوال که آیا در صورت برگزاری لیگ برای شرکت در این رقابت‌ها آماده است؟ تصریح کرد: اگر تیم و لیگ خوبی باشد می‌آیم، اما چشم من آب نمی‌خورد که لیگ به خوبی برگزار شود. وقتی در قهرمانی کشور ما آنقدر داوری‌ها را زیر سوال می‌برند، باید بدانیم که در لیگ هم این اتفاقات وجود دارد. برای برگزاری لیگ باید تیم قوی داشته و آن‌ها را به روز ‌کنیم. برای لیگ پویا باید همه عوامل درست باشد، اما خب ما از بوکس دور نیستیم و به عنوان‌ پیشکسوت و کارشناس هرجا مشکل باشد سعی می‌کنیم انتقاد سازنده انجام دهیم. تنها از ثوری می‌خواهیم که از بزرگنمایی دست برداشته و بیشتر کار کند.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مهدی
    0

    حسین ثوری صواب سردامادش اومد تو ورزش سرش ازهیچی درنمیادتو قضییه کهرازهی هم مقصراصلیه وخوب خودشو بیگناه نشون میده.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها