کردستان جزو شش استان برتر کشور در اجرای شبکه شاد است

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: در اجرای شبکه آموزشی دانش آموز شاد، کردستان جزو شش استان برتر کشور است.

کردستان جزو شش استان برتر کشور در اجرای شبکه شاد است

رشید قربانی شامگاه یکشنبه در شورای آموزش و پرورش استان کردستان، گزارشی از تداوم جریان آموزش در ایام تعطیلی مدارس و وضعیت سال تحصیلی جاری ارائه کرد و با بیان اینکه از هفته اول اسفند ماه ۹۸ با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش دانش آموزان با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی، خلاقیت و ابتکارات معلمان آغاز و تداوم داشت، اظهار داشت: با هدف پوشش تحصیلی دانش آموزان و بر قراری عدالت آموزشی، محتوای آموزشی مورد نیاز دانش آموزان با همکاری معلمان مجرب و گروه‌های آموزشی در قالب cd و dvd تهیه و تدوین و با اولویت مناطق حاشیه شهرها و مدارس روستایی توزیع و به صورت رایگان منتشر شد.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش در فروردین ماه ۹۹ با همکاری دانشگاه صنعتی شریف، اقدام به طراحی پلتفرم اختصاصی و شبکه آموزشی دانش آموز با عنوان (شاد) کرد و علیرغم مسائل و مشکلات پیش روی اجرای برنامه در ابتدای کار، با همکاری، همراهی و تلاش جمعی، شبکه آموزشی راه اندازی و کردستان در اجرای این برنامه جزو استان‌های برتر کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۰ درصد مدیران مدارس، ۹۵ درصد معلمان و بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان استان عضو شبکه شاد هستند، ادامه داد: در حال حاضر کلاس‌های درس در شبکه شاد در جریان بوده و قابل نظارت و رصد است.

قربانی یکی از اقدامات ارزنده استان در راستای آموزش مجازی دانش آموزان را برگزاری آزمون‌های آنلاین عنوان کرد و یادآور شد: این طرح به عنوان یک اقدام مؤثر به وزارت معرفی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مصوبه ستاد ملی کرونا و بازگشایی مدارس استان از ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۹ اشاره کرد و با بیان اینکه در این بازگشایی حضور عوامل اجرایی و آموزشی مدارس الزامی و حضور دانش آموزان داوطلبانه و اختیاری است، بیان کرد: مدارس تا ۲۷ خرداد می‌توانند فعالیت داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه در سطح شهر حدود ۱۵ درصد دانش آموزان و در سطح روستا نیز قریب به اتفاق دانش آموزان از بازگشایی مدارس استقبال کردند، گفت: برگزاری کلاس‌های درس و حضور عوامل و دانش آموزان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

قربانی همچنین به وضعیت برگزاری امتحانات دانش آموزان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: امتحانات دانش آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت حضوری از ۱۷ خرداد ماه ۹۹ در استان برگزار می‌شود و سایر پایه‌ها با تشخیص شورای مدرسه خواهد بود.

وی از افزایش حوزه‌های آزمونی و فاصله گذاری اجتماعی دانش آموزان در هنگام برگزاری امتحانات از یک متر، به دو متر و بیشتر خبرداد و افزود: برگزاری امتحانات حضوری دانش آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم برابر پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها