طالبان آزادی دو هزار و ۲۸۴ زندانی این گروه را تأیید کرد

مقامات طالبان با تایید آزادی 2 هزار و 284 زندانی این گروه توسط دولت افغانستان، خواستار شفافیت بیشتر در روند آزادی زندانیان شدند.

طالبان آزادی دو هزار و ۲۸۴ زندانی این گروه را تأیید کرد

«سهیل شاهین»، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرد براساس توافق‌نامه صلح آمریکا با این گروه، تاکنون دوهزار و ۲۸۴ زندانی از سوی دولت افغانستان آزاد شده‌اند.

شاهین تاکید کرد که ادعای آزادی بیش از دوهزار و ۷۰۰ زندانی طالبان حقیقت ندارد و لازم است که در این باره آمار دقیق و واقعی همگانی شود تا روند مختل نشود.

این در حالی است که شنبه شب دفتر شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که ۷۱۰ زندانی طالبان را در روزهای شنبه و جمعه از زندان‌های مختلف این کشور آزاد کرده‌اند.

براساس اعلام دفتر شورای امنیت ملی افغانستان، پیش از آن نیز دوهزار زندانی طالبان از زندان‌های مختلف این کشور آزاد شده بودند. به این ترتیب، نظر به گفته‌های دفتر شورای امنیت ملی، شمار زندانیان آزاد شده طالبان به بیش از دوهزار و ۷۰۰ نفر رسیده است.

در مقابل، طالبان نیز اعلام کرده است که پس از توافق‌نامه صلح آمریکا با این گروه، ۴۲۰ زندانی دولت افغانستان را آزاد کرده است. در آخرین مورد، روز گذشته ۷۳ نیروی دولتی از سوی این گروه در شش ولایت افغانستان آزاد شدند.

آزادی زندانیان یکی از موضوعات مطرح در توافق‌نامه‌ دوحه بود. براساس این توافق‌نامه، قرار بود که پنج هزار زندانی طالبان در ازای یک هزار زندانی دولت افغانستان از زندان‌های دوطرف آزاد شوند.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها