۳۰۸ فرزند دارای پدر خارجی در قزوین، شناسنامه ایرانی می‌گیرند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته ۳۰۸ فرزند دارای پدر خارجی در قزوین که هم‌اکنون بیش از ۱۸ سال سن دارند، شناسنامه ایرانی دریافت می‌کنند.

۳۰۸ فرزند دارای پدر خارجی در قزوین، شناسنامه ایرانی می‌گیرند

صدیقه ربیعی، بیان کرد: آیین‌نامه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی بعد از مدت‌ها به تصویب رسید، با تصویب این آیین‌نامه فرزندانی که پدر ایرانی ندارند اما مادرشان ایرانی است و در ایران سکونت دارند نیز می‌توانند شناسنامه ایرانی بگیرند.

وی افزود: در استان قزوین نیز ۳۰۸ فرزند شناسایی‌شده است که هم‌اکنون بیش از ۱۸ سال سن دارند، پرونده درخواست تابعیت آن‌ها در استانداری قزوین تشکیل‌شده و با موافقت و تصویب هیئت دولت مبنی بر تصویب آیین‌نامه اعطای تابعیت می‌توانند شناسنامه ایرانی بگیرند.

بنابراعلام روابط عمومی استانداری قزوین، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اظهار کرد: ۶۰۷ زن قزوینی با اتباع خارجی ازدواج‌کرده‌اند، با تصویب این آیین‌نامه فرزندان حاصل از این ازدواج حتی در صورت فوت و طلاق مادر می‌توانند تابعیت ایرانی گرفته و از تمام خدمات اجتماعی و سیاسی برخوردار شوند.

ربیعی خاطرنشان کرد: تصویب آیین‌نامه برای اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با همسران خارجی یکی از اقدامات و دستاوردهای بزرگ دولت به شمار می‌رود که در این راه تلاش‌های بسیاری از سوی مسئولان انجام شده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها