مهار ۳ آتش سوزی در جنگلها و مراتع بهمئی

فرماندار شهرستان بهمئی گفت: طی ۳ فقره آتش سوزی ۳۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی این شهرستان طعمه حریق شد.

مهار ۳ آتش سوزی در جنگلها و مراتع بهمئی

حکمت الله سنایی، افزود: روز یکشنبه سه فقره آتش سوزی در جنگلها و مراتع ارتفاعات قلعه نادر، تنگ ماغر و ورودی شهر لیکک رخ داده است.

وی اظهارکرد: آتش سوزی قلعه نادر ساعت ۸ صبح آغاز و ساعت ۱۲ مهار شد، آتش سوزی تنگ ماغر ۱۴ شروع و ساعت ۱۷ مهار شد و ورودی شهر لیکک از سمت بهبهان ساعت ۱۲ شروع و تا ساعت ۱۳ مهار شد.

فرماندار شهرستان بهمئی خاطرنشان کرد: در این سه آتش سوزی ۳۰ هکتار از گونه‌های عرصه های جنگلی، و مرتعی از بین رفت البته بیشتر خسارت مرتعی بود.

سنایی تصریح کرد: آتش سوزی ها با کمک نیروهای مردمی، بسیج، نیروهای منابع طبیعی، شهرداری، محیط زیست، فرمانداری، امدادگران جمعیت هلال احمر و مهار و خاموش شدند.

وی با بیان اینکه علت آتش سوزی ها هنوز مشخص نیست، ادامه داد: علت آتش سوزی در دست بررسی است.

فرماندار شهرستان بهمئی عنوان کرد: طی یک ماه اخیر حدود ۱۶ مورد آتش سوزی در جنگلها و مراتع و پسماند مزارع این شهرستان رخ داده است که بیشتر موارد پسماند مزارع بوده اند.

سنایی با بیان اینکه برای مهار و خاموش کردن آتش سوزی ها بیشتر از شاخه درختان استفاده می شود، تاکید کرد: در جاهایی که امکان حضور خودرو آتش نشانی باشد آتش نشانی کمک می کند و تعداد کمی دستگاه دمنده داریم.

وی با قدردانی از کسانی که برای مهار آتش تلاش کردند از مردم خواست هنگام حضور در عرصه طبیعت با توجه به شرایط حساس منطقه و گرمای شدید از روشن آتش خودداری کرده و مراقبت بیشتری داشته باشند تا شاهد آتش سوزی جنگلها و مراتع شهرستان نباشیم.

فرماندار شهرستان بهمئی با اشاره به اینکه احتمال عمدی بودن برخی آتش سوزی ها وجود دارد، بیان کرد: این موارد در حال بررسی هستند و در صورت شناسایی طبق قانون از طریق دستگاه قضایی با عاملان آتش سوزی ها برخورد خواهد شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • یکی از مردم
    0

    چند سال دیگ همینها که سوخته میشه عمارتها و کاخهای تحفه زاده ها با میلیاردها پول و هزینه که مردم عادی رو هم دیگه اونجا راه نمیدن! خواهید دید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها