دو انتصاب پرحرف و حدیث؛ قالیباف به چه می اندیشد؟

شنیده ها حاکی از آن است که رئیس جدید مجلس قرار است چند تغییر کلیدی در پست های پارلمان انجام دهد. بر این اساس، محسن اسماعیلی رئیس حوزه ریاست قوه مقننه خواهد شد و علی محمد قلی ها، معاون اجرایی مجلس.

دو انتصاب پرحرف و حدیث؛ قالیباف به چه می اندیشد؟

شنیده ها حاکی از آن است که محمدباقر قالیباف ، رئیس جدید مجلس قرار است چند تغییر کلیدی در پست های پارلمان انجام دهد.

بر این اساس، محسن اسماعیلی رئیس حوزه ریاست قوه مقننه خواهد شد و علی محمد قلی ها، معاون اجرایی مجلس.

قالیباف: مجلس یازدهم مذاکره و سازش با آمریکا را بی حاصل و پر ضرر می‌داند / دستگاه اجرایی کشور علاوه بر تمرکز بر نگاه به بیرون، مدیریت جهادی نیز باور ندارد؛ این، شرایط را خطرناک تر می‌کند
محسن اسماعیلی، تنها عضو غیر معمم مجلس خبرگان رهبری و است که پیشتر سه دوره عضو حقوقدان شورای نگهبان هم بوده. او برادر پرویز اسماعیلی، سفیر فعلی ایران در کرواسی است. پرویز اسماعیلی سخنگوی ستاد انتخاباتی قالیباف در انتخابات ۱۳۹۲ بود اما یک پس از انتخابات، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور در دولت رقیب یعنی دولت روحانی شد. محسن اسماعیلی خود نیز از نزدیکان قالیباف بوده و از مشاوران او در دوران شهداری تهران به شمار می رفت. حضور در دولت ها یا تشکیلاتی با گرایش های متضاد سیاسی، همواره خبرساز و جنجال برانگیز بوده است.

علی‌محمد قلی‌ها، نیز در دوران حضور قالیباف در شهرداری تهران، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو بود. او در آن دوران توانست بخش زیادی از جریان موسوم به «ارزشی و حزب اللهی» را دور خود جمع کند و با دسته بندی و کادرسازی در این جریان، طیف گسترده ای از این دسته از اصولگراها را جذب کرد.

اکنون که شایعه‌ی انتصاب قلی ها به عنوان معاون اجرایی مجلس منتشر شده، این احتمال که قالیباف در حال «برنامه ریزی گسترده برای آینده»، است، تقویت خواهد شد. چراکه قلی ها، چنانکه گفته شد به کادرسازی، تشکیل ستاد و منظم سازی اموری از این دست مشهور است و این احتمال وجود دارد که با همان روش ها، جریان اصولگرا را که اکنون درگیری و اختلافات زیادی در درون آن وجود دارد، در راستای همان هدف برنامه ریزی شده برای آینده، زیر بیرق قالیباف گرد آورد.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ایرانی
    0

    از این مجلس براستی آبی گرم نخواهد شد .

  • ن
    0

    تو نباید باشی در مجلس

  • ۸
    0

    مجلس بدون دوزد بدرد نمی خورد باید پروند باشد رعیسی هم از خود

  • ساجد
    0

    محاکمه نمایندگان مجلس دهم. نگذارید مجرمان مجلس دهم فرار کنند وجود آنها در هر پستی موجب خسران است.

  • صنم
    0

    فکر این را میکند ...گازانبری قانون را دور بزند .پول بیشتری ببرد

  • مورخ
    0

    ایشان چهاردرصد رای دارند می توانند به اندازه چهاردرصد کار کنند رئیس مجلس چهاردرصدی فاجعه ای برای تاریخ ایران است. درتاریخ خواهیم نوشت قالی باف نظامی با 4درصد به مجلس رفت و برکرسی با بی عدالتی نشست

    نظرات شما -
    • جلیل
      0

      تا کور شود آنکه نتواند دید...!!ا اوناییکه که روحانی رو اون موقع انتخاب کردن و الان مثل سگ پشیمونن.... !!!مثل الان تو که درباره قالیباف فکر میکنی،،،! فکر می کردند.!!!فهمت اندازه ای هست که بفهمی ؟؟؟!!!!

  • کاربر ناشناس
    0

    داره فکر میکنم چجوری همه رو لوله کنه،

    نظرات شما -
    • خدایی
      0

      مثل اینکه از لوله کردن قالیباف خوشت اومده!!!؟ نکنه تورو چند دفعه لوله کرده؟؟!!!!؟

  • تشکری
    0

    اینشاالاه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها