اجرای طرح ترافیک آزمایشی است

هاشمی درباره طرح ترافیک، تخصیص وام کرونا از سوی دولت و دوچرخه سواری در پایتخت توضیحاتی داد.

اجرای طرح ترافیک آزمایشی است

هاشمی درباره طرح ترافیک، تخصیص وام کرونا از سوی دولت و دوچرخه سواری در پایتخت توضیحاتی داد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران پیش از دویست و هفدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز سه شنبه ۱۳ خردادماه برگزار شد در تشریح جلسه هم اندیشی صبح امروز ضمن تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) گفت: به دلیل شرایط کرونایی جلسه‌های هم اندیشی صبح برگزار نمی‌شود و برگزاری آن‌ها به ظهر موکول شده که موضوعات و مسائل و مشکلات دو ماه گذشته بررسی می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا برای اجرای محدودیت‌های ترافیکی به موضوع ورود کرده است یا خیر، افزود: من برای اجرای محدودیت‌های ترافیکی (طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا) ورود نکردم و تنها پرسیدم سرانجام اجرای طرح ترافیک به کجا رسید که گویا رئیس جمهور در این مسئله ورود کرد.

هاشمی با تاکید بر این نکته که تراکم مسافران در ناوگان حمل و نقل عمومی احتمال افزایش بیماری کرونا را افزایش می دهد، ادامه داد: گویا از سوی وزارت بهداشت و شخص وزیر بهداشت به عنوان نهاد بالا دستی در اجرای محدودیت‌های ترافیکی حساسیت‌هایی ایجاد شده است، زیرا آمار‌های چند روز گذشته نشان می دهد که روند ابتلا و تعداد فوتی‌ها (۸۰ جان باخته) افزایش پیدا کرده است.

او بیان کرد: اجرای محدودیت‌های ترافیکی از شنبه آزمایشی است، زیرا وزیر بهداشت اعلام کرده است اگر فاصله گذاری رعایت نشود لغو محدودیت‌های ترافیکی را مجدد داریم.

رئیس شورای شهر تهران افزود: از مردم می‌خواهم موضوع کرونا را جدی بگیرند و از ماسک استفاده کنند.

هاشمی ادامه داد: در بحث دوچرخه سواری باید اعلام کنم اختلاف ارتفاع موجب می‌شود استفاده از دوچرخه در تهران سخت باشد و به همین علت نمی‌توانیم آن را به عنوان مد حمل و نقلی حساب کنیم، اما حرکت زیست محیطی مناسبی است.

او بیان کرد: در کلانشهر‌ها به دلیل آلودگی هوا نمی‌توان زیاد از دوچرخه استفاده کرد، زیرا بالا رفتن تعداد نفس‌ها در زمان دوچرخه سواری در هوای آلوده زیان آور است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به سهم ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران از محل وام کرونایی دولت، گفت: نامه نگاری برای تخصیص بودجه کرونایی هنوز بی جواب مانده و هیچ پولی به دست مدیریت شهری نرسیده است که من از شهردار تهران می‌خواهم موضوع را دنبال کند.

منبع: تابناک

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها