پزشکی قانونی:

مرگ ۸۳۲ نفر در تصادفات فروردین ۹۹ / کاهش ۳۳ درصدی تلفات نسبت به سال گذشته

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: در فروردین ماه ۹۹ نیز با کاهش ۳۳ درصدی تلفات تصادفات مواجه بودیم، بطوری که در این ماه ۸۳۲ نفر در تصادفات جان باختند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۳۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مرگ ۸۳۲ نفر در تصادفات فروردین ۹۹ / کاهش ۳۳ درصدی تلفات نسبت به سال گذشته

بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور و بنابر آمار نهایی این سازمان، در تعطیلات نوروز امسال (۲۵ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹)، ۵۳۴ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با آمار تلفات ۹۱۴ نفر، ۴۱.۶ درصد کاهش یافته است.

در نوروز امسال به دلیل به حداقل رسیدن سفرها در پی شیوع بیماری کرونا، شاهد کاهش قابل توجه تلفات حوادث رانندگی در کشور بودیم به نحویکه بر اساس آمارهای موجود از سال ۱۳۹۰ تا کنون کمترین آمار تلفات تصادفات نوروزی در تعطیلات امسال ثبت شده است.

در نوروز امسال بیشترین آمار تلفات در روزهای ۲۷ و ۲۹ اسفند با ۴۴ فوتی و کمترین آن با رقم ۱۶ فوتی در روز چهارم فروردین ماه گزارش شده است.

همچنین استانهای تهران با ۵۹، فارس با ۴۴ و کرمان با ۳۹ فوتی بیشترین و استانهای ایلام با دو، قم با چهار و یزد با پنج فوتی کمترین آمار تلفات حوادث نوروزی را داشته‌اند.

کاهش ۳۳ درصدی تلفات در فروردین

در فروردین ماه ۹۹ نیز با کاهش ۳۳ درصدی تلفات تصادفات مواجه بودیم، بطوری که در این ماه ۸۳۲ نفر در تصادفات جان باختند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (یک هزار و ۲۴۲ فوتی)، ۳۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد از کل تلفات تصادفات فروردین امسال ۶۹۶ نفر مرد و ۱۳۶ نفر زن بودند.

بر اساس این گزارش در فروردین امسال ۱۲ هزار و ۹۳۷ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳.۲ درصد کاهش یافته است.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها