گفت‌وگوی تلفنی مقامات ترکیه و آمریکا درباره لیبی و سوریه

سخنگوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه و مشاور امنیت ملی آمریکا در تماسی تلفنی تحولات جهان و در رأس آنها بحران لیبی و سوریه را بررسی کردند.

گفت‌وگوی تلفنی مقامات ترکیه و آمریکا درباره لیبی و سوریه

به نقل از خبرگزاری آناتولی، ابراهیم کالین، سخنگوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در گفت‌وگو با رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا علاوه بر آخرین تحولات سوریه و لیبی پیرامون مقابله با ویروس کرونا، مبارزه با تروریسم و تظاهرات آمریکا در پی کشته شدن جورج فلوید، سیاه‌پوست آفریقایی تبار به دست پلیس نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است، در این تماس تلفنی بر لزوم تحقق راه‌حل سیاسی به رهبری سازمان ملل در لیبی و پایان دادن به حملات غیرقانونی خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی -که تمامی توافق‌ها برای برقراری آتش‌بس در لیبی از جمله کنفرانس برلین را نقض کرده- تاکید شد.

دو طرف همچنین بر دیدگاه مشترک خود در مورد تسریع کار کمیته قانون اساسی برای یافتن راه حل سیاسی در سوریه و ادامه آتش‌بس در ادلب تاکید کردند.

اواسط ماه مه گی‌یر پدرسن، نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه اعلام کرد، دولت و مخالفان این کشور توافق کردند که پس از مهار بحران کرونا برای برگزاری سومین دور از مذاکرات مربوط به قانون اساسی سوریه در ژنو حاضر شوند.

در بیانیه سخنگوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه آمده است، کشورش در این تماس تلفنی تجربه خود را در زمینه کرونا به اشتراک گذاشت و دو طرف در بر افزایش همکاری‌های میان دو کشور در زمینه بهداشت و درمان مرتبط با کرونا توافق کردند.

همچنین کالین و اوبراین حوادث موجود در آمریکا در پی قتل فلوید، مسأله نژادپرستی و خسارت‌های به بار آمده در این کشور را بررسی کردند.

به دنبال قتل فلوید آمریکا به صحنه اعتراضات مردمی بدل شده است که گاهی اقدامات خشونت‌آمیز میان معترضان و پلیس نیز رخ می‌دهد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها