درخواست عراق از عربستان برای بازسازی قبرستان بقیع

معاون اول رئیس پارلمان عراق از دولت این کشور خواست تا برای درخواست از عربستان جهت آغاز بازسازی قبرستان بقیع، تحرکات خود را آغاز کند.

درخواست عراق از عربستان برای بازسازی قبرستان بقیع

به نقل از المعلومه، حسن کریم الکعبی، معاون اول رئیس پارلمان عراق در بیانیه‌ای در سالگرد تخریب قبرستان بقیع اعلام کرد که تمامی جامعه بین الملل و سازمان‌های ذی ربط و کشورهای عربی و اسلامی باید به نقش جدی خود برای إعمال فشار بر عربستان جهت بازسازی بارگاه‌های ائمه در بقیع عمل کنند.

وی تاکید کرد که دولت عراق دست به تلاش‌های جدی جهت تحرک در این خصوص بزند.

الکعبی گفت که احترام به مذاهب اسلامی و عقاید ملت‌ها و شعائر دینی آنها ایجاب می‌کند که مسئولان عربستان در ساخت بارگاه‌های مطهر تسریع کنند و صفحه‌ای که ده‌ها سال ادامه داشت، ببندند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    چرا و برای رضایت خدا پسندانه ی کدام افراد و اقشاری خبر فوری از پخش نظرات انتقادی علمی قرآنی و عقلی خود داری می کند؟؟؟!!! پنهان کردن این گونه نظرات از کاربران و جلو گیری از نقد منطقی اخبار و مقالات تلاش برای تزریق اطلاعات یک سویه بویژه اطلاعاتی که تضاد با قرآن و عقل در آنها وجود دارد به اذهان میلیونها مردم نا آگاه و محروم ساختن آنان از آگاهی به حقایق علمی و قرآنی و عقلی و مبارزه ی آشکار با آزادی بیان علمی منطقی است.

  • ناشناس
    0

    تحقیر آزادی بیان منطقی و مثبت با چه بها؟؟؟!!! --- دم دمی مزاجی رسانه های همگانی در پخش و حذف نظرات منطقی از دید تحقیر آمیز کار گزاران این رسانه ها یا ناطران امنیتی بر این رسانه ها نسبت به صاحب نظرات انتقادی سرچشمه می گیرد که ظاهرای برای مردم هیچ حقی را در آگاهی به درست و نادرست نوشته های رسانه ای قایل نیستند. شاید انتقاد از این ناظران بی خطر نباشد و لی اجر دفاع از حق و حقوق حقه و منطقی مردم در آگاهی به نظرات منطقی مثبت و سازنده حتما حتی در صورت وجود ریسک آزار پذیری و شهادت پذیری ارزش و لذت خداپسندانه ی والای بی مانندی دارد. این انتقاد نظام را نشانه نمی رود بلکه هدف آن مبارزه با رفتار نا هنجار عوامل نادان تضعیف نظام است. انتقادهای خیر خواهانه و خدا پسندانه ی منطقی که برای مردم مفید اند نباید در نطفه خفه شوند بلکه باید با اجازه ی انتشار و پخش آنها زمینه ی سازنده ی استفاده ی مردم و مشخص و فاش شدن درستی یا نا درستی این انتقادها را برای مردم عالمانه فراهم ساخت.

  • ناشناس
    0

    حکم قطعی شرع مبین اسلام پیرامون آرایش آرامگاه های بندگان چیست --- مراجع دین و مذهب برای حفظ یک پارچگی جهان اسلام و بریدن دست دشمنان چپاولگر از این جهان موظف اند با توجه به پیامدهای دین زدای همیشگی که آرایش این آرامگاه ها نزد اکثریت نا آگاه پیروان مذاهب اسلامی ایجاد می نماید حکم قطعی شرع را در باره مرقد آرایی از منابع اصیل دین و مذهب استنباط و بیان نمایند. قدر مسلم این است که بعلاوه ی حکم قرآن و عقل پیرامون مرقد آرایی برای بندگان باید موضع و رفتار پیامبر اکرم و ائمه اطهار از اهل بیت آن حضرت در همین زمینه در استنباط حکم شرع نسبت به مرقد آرایی یقینا لحاظ شوند. تردیدی نیست که در دوران پیامبر اکرم (ص) و دوران خلافت مولای متقیان امیر مؤمنان علی علیه السلام صدها تن از نزدیکان مؤمن پیامبر و حضرت علی و از سایر صحابه ی وفا دار به دین خدا در دفاع از دین خدا به درجه ی رفیع شهادت رسیدند . باید محض رضای خدا و زمینه سازی برای وحدت و اتحادی شکست ناپذیر در جهان اسلام علما و مراجع دین و مذهب این جهان با کنکاش عالمانه در احادیث و روایات معتبر بی خدشه و در تاریخ درست آن دوران حکم شرع را در این زمینه جویا شوند و با رسیدن به حقیقت موضع پیامبر و اهل بیت آن حضرت در زمینه ی مرقد آرایی برای شهدا ، نتیجه ی قطعی این کنکاش را با دیدی عالمانه و به دور از تعصبهای غلو آمیز فرقه ای شیطانی به استباط راه حل و حکم شرعی قطعی مرقد آرایی منتهی سازند تا بتوانند سوژه ی تفرقه افکنی و فتنه انگیزی را ازد دست دشمنان جهان اسلام بیرون آورند. هر چند بوی گند ننگها و جنایتها و خیانتهای خاندان آل سعود بنفع دشمنان امت اسلامی جهان را فرا گرفته است ولی مسئله قبرستان بقیع که منحصر به ائمه اهل بیت نیست و مسئله ی مرقد آرایی برای بندگان مقرب در آن و در جاهای دیگر و پیامدهای گوناگون آن ، مسایل ی فقهی محض اند که می باید بی تردید عالمانه و خدا پسندانه با اجماع علمای مذاهب اسلامی و با دیدی خرد گرا و به دور از تعصبهای فرقه ای منفور خرد ستیز به نتیجه ی شرعی قرآنی و عقلی و حل و فصل خدا پسندانه ای برسند. باید بیشتر در حل و فصل استنباط مسایل فقهی عام المنفعه با حجتهای قاطع قرآنی و عقلی انکار ناپذیر و بدور از هر گونه تعصب قرآن ستیز و خرد گریز گام به پیش نهاد. دوری از قرآن و عقل در حل و فصل این گونه مسایل ؛ جهان اسلام را همیشه دستخوش توطئه ها و ترفندهای دشمنان خواهد کرد و به هرج و مرج و فتنه و تفرقه و پیامدهای فاجعه بار تباه کننده ی این عوامل پیوسته گرفتار خواهد ساخت. مسئله ی آرایش آرامگاه های بندگان مقرب که پیوسته جاذبه های دین زدای متضاد باقرآن و عقل نزد مردم مذهبی ایجاد می کند بیشتر در همه ی ادیان و مذاهب ساخته و پرداخته ی تخیلات و اندیشه های ناقص بشری است و در قرآن و عقل و در سایر منابع اصیل دین و مذهب هیچ پایگاه استواری ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها