پنجعلی: پرسپولیس فکر نکند قهرمان است / فیفا با کسی شوخی ندارد

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: اگر نخواهیم به قوانین فدراسیون بین‌المللی فوتبال تن بدهیم باید منتظر اتفاقات بدتری در سطح فوتبال کشورمان باشیم.

پنجعلی: پرسپولیس فکر نکند قهرمان است / فیفا با کسی شوخی ندارد

در فاصله کمتر از سه هفته مانده به شروع دور جدید رقابت‌های لیگ برتر پس از وقفه طولانی که به دلیل شیوع بیماری کرونا اتفاق افتاد همچنان برخی باشگاه ها موافقت قطعی خود برای ادامه مسابقات را اعلام نکرده‌اند.

محمد پنجعلی کاپیتان و پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در گفتگو با دانشجو درباره شرایط این روزهای فوتبال تیم پرسپولیس و نامه تعلیق فوتبال کشورمان از سوی فیفا حرف زد.

کاپیتان سابق پرسپولیس ابتدا درباره شرایط کرونایی حاکم بر کشور گفت: این یک واقعیت است که اتفاق افتاده و ما در حال زندگی کردن با آن هستیم. کرونا موضوعی اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: باید فرهنگی در کشور حاکم شود که ما بتوانیم به درستی از خود مراقبت کنیم. همه دیدیم در مدتی که مردم در قرنطینه بودند چه لطمات روحی و روانی به مردم وارد شد. علاوه بر آن نمی‌توان با در خانه ماندن به زندگی ادامه داد. به همین خاطر فوتبال هم جدا از سایر مشاغل نیست و باید آن را ادامه داد.

بازیکن اسبق پرسپولیس افزود: با توجه به مراقبت هایی که از برو بچه های فوتبالیست می‌شود قطعاً شرایط برای انجام مسابقات فوتبال مهیا خواهد بود. ضمن این که خود بازیکنان فوتبال هم دلتنگ بازی کردن هستند و ما نیز دوست داریم این اتفاق با رعایت اصول بهداشتی هر چه سریع‌تر اتفاق بیفتد.

پنجعلی در این باره که برخی باشگاه‌ها همچنان مخالف ادامه رقابت های لیگ برتر هستند تصریح کرد: من فکر می‌کنم و انشاالله اشتباه می کنم که آنها به فکر منافع خودشان هستند. نمی توان انسان را متوقف کرد. آدمیزاد توانایی هایی دارد که می تواند خودش راهش را پیدا کند. می‌بینیم که هم اکنون حتی در تاکسی ها هم شرایطی ایجاد شده که کسی از این نظر در معرض خطر نباشد.

وی درباره فاصله ۱۰ امتیازی پرسپولیس با سایر رقبا در جدول رده بندی لیگ برتر گفت: اصلا نمی توان روی این امتیاز حساب باز کرد. فوتبال نشان داده نتایجی بهتر از این هم دستخوش تغییر می شود. ضمن اینکه نمی‌دانیم در بازگشت به لیگ برای پرسپولیس چه اتفاقی می‌افتد.

مدافع اسبق پرسپولیس خاطرنشان کرد: این شب ها وقتی بازی های اروپایی را می‌بینیم متوجه می‌شویم بدن بازیکنان کاملا سرحال نیست. این بچه ها ماه ها در خانه تمرین کردند که با تمرین در زمین فوتبال زمین تا آسمان فرق می‌کند. پرسپولیس هرگز نباید تصور کند قهرمانی‌اش مسجل شده است.

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال همچنین با اشاره به نامه تهدید آمیز فیفا برای تعلیق فدراسیون کشورمان تصریح کرد: فیفا با کسی شوخی ندارد. وقتی در اکثر کشورهای دنیا قوانین به یک شکل انجام می‌شود مشخص می شود فدراسیون بین المللی فوتبال نسبت به قوانینش سختگیر و پایبند است. ما هم دیده ایم که در چنین مواردی هرگز با کسی شوخی ندارند.

پنجعلی در پایان تأکید کرد: ما در کشورمان خیلی مسائل مهم فوتبال و ورزش را با کدخدامنشی و ریش سفیدی حل می کنیم در صورتی که چنین مسائلی در هیچ کجای دنیا اتفاق نمی افتد و همواره این قوانین هستند که تعیین کننده خط مشی فوتبال و افراد شاغل در این حرفه هستند. بنابراین ما باید هرچه سریعتر خودمان را به خواسته‌های فیفا نزدیک کنیم تا بیش از این فوتبال مان لطمه نبیند. چون در سال های گذشته هم در چند مورد فدراسیون مان را در حالت تعلیق دیده ایم.

منبع: دانشجو

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • دلسوز
    0

    سلام بخدااگه ده امتیاز باده آورده رانداشتین خودتان اولین گروهی بودین که اعلام می کردین لیگ تعطیل شود خودخواهی درخون شما پرسپولیسی هاست مثل زمانی که تیم ملی رادرقبضه داشتین وسی سال انجام جهانی محروم بودیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها