اولین فیلم بزرگ پساکرونایی فرانسه با «مهمانی احمق‌ها» شکل می‌گیرد

لئا سیدو در تریلر فرانسوی «مهمانی احمق‌ها» نخستین پروژه بزرگ و بودجه بالایی که از زمان آغاز بحران کروناویروس خبر ساختش اعلام می‌شود، نقش‌آفرینی می‌کند.

اولین فیلم بزرگ پساکرونایی فرانسه با «مهمانی احمق‌ها» شکل می‌گیرد

به گزارش خبر فوری به نقل از ورایتی، لئا سیدو ستاره فرانسوی سینما نقش اول فیلم فرانسوی «مهمانی احمق‌ها» خواهد بود. این فیلم یک درام و تریلر تاریخی است که توسط آرنو دو پالیره کارگردانی می‌شود.

این فیلم که نقش‌های اول آن زن هستند، توسط ۲ نفر از بزرگ‌ترین تهیه‌کنندگان فرانسه یعنی فیلیپ روسله و جاناتان بلومنتال در کمپانی پاریسی پرلیود ساخته می‌شود. این ۲ قبلاً در فیلم «شاهزاده گمشده» میشل آزاناویسوس با حضور عمر سی همکاری کرده بودند.

فیلمبرداری «مهمانی احمق‌ها» که نخستین پروژه بزرگ و بودجه بالایی است که از زمان آغاز بحران کروناویروس خبر ساختش اعلام می‌شود، در اواخر ۲۰۲۰ یا اوایل ۲۰۲۱ آغاز می‌شود.

فیلمنامه این پروژه توسط آرنو دو پالیره و کریستل برتواس نوشته شده و داستان آن طی کارناوال سال ۱۸۹۳ پاریس بر پایه وقایع و رخدادهای تاریخی اتفاق می‌افتد. داستان این فیلم در بیمارستان روانی زنان پیتیه سالپتریه شکل می‌گیرد که تبدیل به مرکز یک مهمانی بزرگ برای سیاستمداران، هنرمندان و چهره‌های اجتماعی مهم می‌شود که برای خوش‌گذرانی گرد هم می‌آیند.

سیدو نقش شخصیتی به نام فانی را ایفا می‌کند؛ یکی از ۱۵۰ بیمار زنی که از میان ۴۵۰۰ نفر به خاطر ظاهر خوب انتخاب شده‌اند تا در مهمانی شرکت کنند. با این حال فانی فقط یک هدف در شب مهمانی دارد و آن هم پیدا کردن مادرش در میان جمعیت و فرار کردن است.

سیدو اخیراً ستاره فیلم «گزارش فرانسوی» ساخته وس اندرسون بوده و در پروژه بعدی خود در فیلم جدید جیمز باند یعنی «زمانی برای مردن نیست» به کارگردانی کری فوکوناگا و همچنین فیلم «داستان همسرم» ساخته ایلدیکو آیندی دیده می‌شود.

یک فیلم دیگر با پس‌زمینه تاریخی بیمارستان روانی پیتیه سالپتریه با عنوان «مهمانی زنان دیوانه» هم به کارگردانی ملانی لوران در کمپانی لجند فیلمز متعلق به آلن گلدمن در دست ساخت است. با این حال این فیلم بر پایه رمانی در این مورد نوشته ویکتوریا ماس ساخته می‌شود و داستانی متفاوت دارد.

منبع: مهر

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها