امتحانات پایان ترم کارشناسی‌ارشد و دکتری، مجازی برگزار می‌شود

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: امتحانات پایان ترم دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به صورت مجازی برگزار می‌شود.

امتحانات پایان ترم کارشناسی‌ارشد و دکتری، مجازی برگزار می‌شود

حسین حسینی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران در گفت‌وگویی اظهار کرد: امتحانات پایان ترم مقطع کارشناسی به صورت حضوری و امتحانات پایان ترم مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به علت تعداد کم و متفاوت بودن شرایط ارزیابی دانشجو به صورت مجازی یا الکترونیکی برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: از آن جایی که امتحانات پایان ترم دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به صورت مجازی برگزار می‌شود بنابراین بر اساس ارزیابی‌های طول ترم و امتحانات مجازی پایان ترم در سامانه، نمرات دانشجویان اعمال خواهد شد.

حسینی با اشاره به قوانین مورد نیاز برای حضور در جلسه امتحانات پایان ترم، افزود: دانشجویانی که در شهر تهران ساکن هستند بر اساس شرایطی که وزارت علوم اعلام کرده است، می‌توانند در جلسه امتحان حاضر شوند. در حال حاضر مشکل اصلی ما برای برگزاری امتحانات حضوری، بحث خوابگاه یا اسکان دانشجویان است.

تردد دانشجویان در دانشکده‌ها بلامانع است

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران بیان کرد: اکنون تردد دانشجویان در دانشکده‌ها بلامانع است و پروتکل‌هایی که برای حضور تمامی افراد در سطح اجتماع وجود دارد باید در زمان برگزار شدن حضوری امتحانات نیز رعایت شود، اما فاصله‌گذاری اجتماعی در این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است.

حسینی گفت: دانشجویان خوابگاهی مقطع کارشناسی نیز برای امتحانات دانشگاه تهران به دانشگاه نخواهند آمد و در محل اقامت خود برای امتحانات حضوری آماده خواهند شد.

معاونت دانشجویی دانشگاه تهران هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: خوابگاه‌ها و سلف یا سالن غذاخوری این دانشگاه به هیچ عنوان در زمان امتحانات برای دانشجویان بازگشایی نخواهد شد و دانشجویان ساکن در استان‌های تهران، البرز و قم با حضور در دانشکده‌های خود و دانشجویان ساکن در شهرستان‌ها با حضور در مراکز و واحد‌های دانشگاه پیام نور استان‌های محل سکونت در آزمون‌های پایانی نیمسال ترم جاری شرکت خواهند کرد.

همچنین سوالات امتحانات پایان ترم به صورت چند گزینه‌ای خواهد بود و انتخاب محل آزمون بر عهده شخص دانشجو است؛ سامانه مربوط به نحوه انتخاب محل امتحان و مراکز و واحد‌های دانشگاه پیام نور، مجددا توسط مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه تهران اعلام می‌شود.

امتحانات پایان ترم دانشگاه تهران در صورتی که به کشور خود بازگشته‌اند به صورت مجازی برگزار خواهد شد و برای آن دسته از دانشجویان خارجی که در داخل کشور ساکن هستند مطابق دانشجویان ایرانی برگزار می‌شود.

مرکز مدیریت دانش و یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران نیز در آینده اطلاعات لازم در مورد روش آزمون‌های مجازی و مستندات لازم برای برگزاری آزمون‌های الکترونیکی را به واحد‌ها ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها