تشکر دوباره ترامپ از ایران: برای انجام «توافق بزرگ»، تا بعد از انتخابات صبر نکنید / من پیروز انتخابات می‌شوم؛ الان شما توافق بهتری انجام می‌دهید

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز (جمعه) مجدداً از ایران بابت آزاد کردن «مایکل وایت» نظامی پیشین نیروی دریایی ایالات متحده تشکر کرد. وی افزود: «برای انجام آن توافق بزرگ، تا بعد از انتخابات صبر نکنید. من پیروز [انتخابات] می‌شوم. الان شما توافق بهتری انجام می‌دهید».

تشکر دوباره ترامپ از ایران: برای انجام «توافق بزرگ»، تا بعد از انتخابات صبر نکنید / من پیروز انتخابات می‌شوم؛ الان شما توافق بهتری انجام می‌دهید

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز (جمعه) مجدداً از ایران بابت آزاد کردن «مایکل وایت» نظامی پیشین نیروی دریایی ایالات متحده تشکر کرد.

ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: «بسیار عالی است که مایکل به خانه بازگشته است. تازه رسیده است. بسیار هیجان‌انگیز است. ایران متشکریم».

وی افزود: «برای انجام آن توافق بزرگ، تا بعد از انتخابات صبر نکنید. من پیروز [انتخابات] می‌شوم. الان شما توافق بهتری انجام می‌دهید».

وایت حدود دو سال پیش در پوشش یک شهروند آمریکایی ساده به ایران سفر کرده بود که به دلایلی در مشهد بازداشت شد. بر اساس گزارش‌ها، این شهروند آمریکایی شاکی خصوصی داشته و پس از رسیدگی به پرونده، به ۱۰ سال زندان محکوم شده است.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران شامگاه پنجشنبه طی توئیتی به صورت تلویحی درباره ارتباط آزادی وایت و دکتر «مجید طاهری» نوشت: «خرسندم که دکتر مجید طاهری و آقای وایت به زودی به خانواده‌هایشان ملحق می‌شوند». (جزئیات بیشتر)

ترامپ پیش از این، بامداد امروز نیز با قدردانی از ایران به دلیل آزادی وایت، گفته بود: «ما الان بیش از ۴۰ نفر از گروگان‌ها و زندانیان را بعد از به قدرت رسیدن من به خانه برگردانده‌ایم. ممنونم ایران. این نشان می‌دهد توافق ممکن است».

ترامپ وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد او در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • محسن
    0

    چه آدم باحال کثیف حروم زاده ایه این

  • علی
    0

    سلام خدایی این ترامپ سردسته تمام حرومزاده های دنیا در حال حاضر است میخاد ایران بیاد سر میز مذاکره تمام امتیازا رو بگیره بعدشم یه قاقالیلی دست ایران بده و بعد که تو انتخابات پیروز شد همون قاقالیلی رو هم پس بگیره و بزنه زیرش خدایی عشق تموم حرومزاده های دنیاست

  • راحیل
    0

    بعد از انتخاب که صددرصد ترامپ خواهد شد منتظر سونامی قیمتها با کسری بودجه این دولت خواهیم بود حتما بنزین ۵تومان خواهد شد ودلار بالای ۲۰ تومان که گفتنشم خیلی قشنگ تره خواهیم بود

  • ناشناس
    0

    آقاى ترامپ بدلايل مختلفى از جمله ابتلاى حدود ٢،٠٠٠،٠٠٠ نفر از مردم امريكا به ويروس كرونا و ناتوانى در كنترل آن، تظاهرات و ناراميهاى ضد نژاد پرستى اخير و گسترش آن به بيشتر ايالتها و مسائل بين المللى از جمله خروج يكجانبه از برجام و عدم موفقيت در كشاندن جمهورى اسلامى به پاى ميز مذاكره و تنظيم قرارداد جديد على رغم تحريمها و فشار حداكثرى و...حال با توجه به نظرسنجى هاى صورت گرفته مشخص شده از رقيب خود جو بايدن با اختلاف زيادى عقب افتاده، از اين رو اظهارات اخيرش مانند بلف پوكربازها بيش نيست، او گمان ميكند اگر بتواند سران جمهورى اسلامى را پاى ميز مذاكره بياورد و تنها چند عكس يادگارى بگيرد مثل كارى كه مدتها قبل با رئيس دولت كره شمالى انجام داد. پس نتيجه ميگيريم در صورت مذاكره دو جانبه با دولت فعلى امريكا هيچگونه منفعت و سودى براى ايران نخواهد داشت. همانطور كه براى كره شمالى دستاوردى نداشت!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها