سرانجام بازگشایی دانشگاه‌ها چه می‌شود؟

برخی از مسئولان دانشگاهی معتقدند که ترم تابستانی از شهریور ماه آغاز شود، اما در این بین برخی از مسئولان نظری متفاوت دارند و معتقد هستند که در مهرماه دانشگاه‌ها پذیرای دانشجویان باشند.

سرانجام بازگشایی دانشگاه‌ها چه می‌شود؟

آغاز ترم تحصیلی جدید برای دانشجویان با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا در کشور به دغدغه‌ای برای دانشجویان تبدیل شده است.

دانشجویانی که از کم و کیف آموزش مجازی گله‌مند هستند و از سوی دیگر شرایط بازگشایی دانشگاه‌ها را هم با متوقف نشدن اپیدمی ویروس کرونا دشوار می‌دانند.

براین اساس اخبار متفاوتی از زمان بازگشایی دانشگاه‌ها در ترم پاییز شنيده می‌شود. برخی از مسئولان دانشگاهی معتقدند که ترم تابستانی از شهریور ماه آغاز شود، اما در این بین برخی از مسئولان نظری متفاوت دارند و معتقد هستند که در مهرماه دانشگاه‌ها پذیرای دانشجویان باشند.

البته در پس این اظهار نظرها در نهایت دانشگاه‌ها خود را تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا می‌دانند، و اعلام نظر قطعی و نهایی خود را منوط به تصمیمات این ستاد کرده‌اند.

شروع سال تحصیلی جدید در شهریورماه پیشنهادی بود که در ابتدا توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مطرح شد و با ارائه طرحی به توضیح شرایط بازگشایی دانشگاه‌ها در شهریورماه پرداخت.

«دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گزارشی را با عنوان درباره مقابله با شیوع ویروس کرونا؛ ویروس کرونا و آموزش عالی، ملاحظات سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تهیه کرد.»

در بند الف بخش ملاحظات آموزشی و پژوهشی آمده است که «شروع نیمسال اول سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از ابتدای شهریور باشد. این موضوع به خصوص جهت اتمام زودهنگام ترم تحصیلی قبل از تشدید سرما و احتمال اوجگیری ویروس کرونا، مؤثر خواهد بود.»

شروع ترم همه دانشگاه‌ها از مهرماه

در این بین مسئولان وزارت علوم نظری متفاوت دارند و شروع سال تحصیلی جدید را موکول به پیک انتشار ویروس کرونا در کشور و همزمانی آن با شیوع بیماری فصلی آنفلوآنزا کرده‌اند.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این زمینه می‌گوید فعلا با توجه به اعلام قطعی سنجش، شروع ترم همه دانشگاه ها از مهر است و تمام تلاش دانشگاه‌ها این است که برای دانشجویان جدیدالورود ترم را در زمان خود آغاز کنند.

در شرایط فعلی کشور که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا روز به روز افزایش می‌یابد و همچنین شاهد آمار بی‌سابقه‌ای از تعداد مبتلایان به این ویروس هستیم، مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ستاد مبارزه با کرونا باید باتوجه به نظرات کارشناسی و بررسی همه جانبی تصمیم درستی در موعد مقرر بازگشایی دانشگاه‌ها اتخاذ کنند.

منبع: آنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها