آغاز عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه و ارتش عراق علیه داعش 

فرماندهی نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) روز جمعه از آغاز عملیات نظامی برای تعقیب هسته های داعش در مرز سوریه و عراق خبر داد و اعلام کرد که این عملیات با همکاری ائتلاف بین المللی و نیروهای عراقی انجام شده است.

 آغاز عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه و ارتش عراق علیه داعش 

فرماندهی کل نیروهای دموکراتیک سوریه در بیانیه ای اعلام کرد که حملات داعش در دوره اخیر افزایش یافته است و این یک تهدید واقعی برای امنیت و ثبات مردم بوده و پس از تحقیقات و جمع آوری اطلاعات با همکاری ائتلاف بین المللی برای مقابله با تروریسم در هماهنگی با ارتش عراق نیروهای ما عملیات نظامی برای شکار هسته های تروریستی داعش در شرق بادیه و امتداد رودخانه «الخابور» و مرز سوریه و عراق آغاز کردند.
بر این اساس، در این عملیات مکان ها و مخفیگاه های داعش که نگرانی مردم را برانگیخته هدف قرار خواهد گرفت.
در این بیانیه تاکید شد: "عملیات نابودی تروریسم که توسط نیروهای ما با ائتلاف بین المللی آغاز شده است به خوبی پیش می رود و تاکنون به نتایج خوبی دست یافته و تا زمان تکمیل کل مأموریتی که به آن واگذار شده است، ادامه خواهد یافت".
از سوی دیگر، «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل ستاد نیروهای مسلح عراق سه شنبه این هفته از آغاز عملیات گسترده موسوم به "قهرمانان عراق" برای تعقیب هسته‌های باقیمانده گروه تروریستی داعش در استان‌های صلاح الدین و کرکوک خبر داد.
سخنگوی فرماندهی کل ستاد نیروهای مسلح عراق گزارش داد که با نظارت «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق و ستاد فرماندهی عملیات مشترک، عملیات امنیتی در مناطق جنوب غربی کرکوک در مرز استان‌های صلاح الدین و کرکوک به مساحت ۷۳۸.۵ کیلومتر مربع آغاز شد.

وی افزود که‌ این عملیات با مشارکت لشکر نهم زرهی و تیپ نیروهای ویژه ستاد ارتش و پلیس فدرال و نیروهای لشکر پنجم و مقر نیروهای پلیس فدرال انجام می‌شود.
پیش از این، مرحله اول عملیات "ابطال العراق" در مناطق مرزی در استان الانبار با هدف پاکسازی این مناطق از عناصر داعش انجام شده و در ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن سال ۹۸) به پایان رسیده بود.
گروه تروریستی داعش با سوءاستفاده از همه گیری ویروس کرونا و مشکلات سیاسی و اجتماعی عراق، از حدود دو ماه پیش بر فعالیت های تروریستی خود در استان های شرقی، شمالی و غربی عراق افزوده، تحرکاتی که در سه سال اخیر و پس از اشغال موصل و شکست تروریست ها بی سابقه بوده است.
ارتش عراق و الحشد الشعبی که چند هفته ای است سخت درگیر تعقیب و نابودی عناصر تروریستی داعش در استان های دیاله، صلاح الدین، نینوا، کرکوک و الانبار هستند، همچنان به عملیات خود علیه این گروه ادامه می دهند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها