رئیس جمهور آمریکا:

گارد ملی به اعتراضات پایان داد / ۱۰ سال طول می‌کشد اقتصاد آمریکا به شرایط عادی بازگردد

رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری روز جمعه خود گفت که ۱۰ سال طول خواهد کشید تا اقتصاد آمریکا که به دلیل کرونا وارد رکود شده به شرایط عادی خود بازگردد.

گارد ملی به اعتراضات پایان داد / ۱۰ سال طول می‌کشد اقتصاد آمریکا به شرایط عادی بازگردد

وی ابراز امیدواری کرد که فرمانداران ایالت‌های مختلف آمریکا برای پایان اعتراضات از گارد ملی استفاده کنند و مدعی شد که به کمک این نیرو‌ها اعتراضات در شهر مینیاپولیس پایان یافت.

ترامپ با اعلام این موضوع که تا کنون بیش از ۲۰ میلیون تست ابتلا به کرونا در آمریکا انجام شده گفت که پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه تولید واکسن کرونا حاصل شده است.

رئیس جمهور آمریکا گفت: «ویروس کووید-۱۹ یک هدیه از چین بوده و هدیه بسیار بدی بوده است و امروز من به توافق تجاری با چین متفاوت از دیدگاهی که در گذشته داشتم نگاه می‌کنم.»

وی اشاره کرد که آمریکا تا کنون ده‌ها میلیارد دلار تعرفه بر کالا‌های وارداتی از چین اعمال کرده است و چین سال‌ها بود که از آمریکا سوء استفاده می‌کرده است.

وی گفت که تعداد تلفات کرونا در آمریکا ۱۰۵ هزار نفر بود، اما ممکن بود که این تلفات بیش از ده برابر باشد.

وی افزود که یکی از بزرگترین طرفداران محیط زیست است، اما گفت که توافقنامه‌های زیست محیطی بین‌المللی مضحک بوده و باعث نابودی آمریکا می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد که امروز روز خوبی برای آمریکا بوده، چون نرخ بیکاری در این کشور به ۱۳.۳ درصد کاهش یافته است.

ترامپ گفت که گمان می‌رفت آمریکا فرصت‌های شغلی بیشتری را از دست بدهد، اما عکس آن حاصل شد و سال آینده کاملا سال بهتری خواهد بود.

وی همچنین از مقامات ایالت کالیفرنیای خواست تا هر چه سریعتر شرایط اقتصادی این ایالت را به حالت گذشته بازگردانند.

رئیس جمهور آمریکا به این موضوع اشاره کرد که این کشور در یک رکود بزرگ قرار دارد و ۱۰ سال طول خواهد کشید تا به شرایط به حالت گذشته بازگردد.

ترامپ گفت که آمریکا به صورت گسترده‌ای از ویروس کرونا عبور کرده و آمریکایی‌ها در حال بازگشت به شغل‌های خود بوده و اقتصاد آمریکا به سرعت در حال بازیابی خود است.

وی در ادامه گفت که هیچ کسی کاری را که رئیس جمهور ترامپ برای جامعه سیاهپوستان انجام داده، نکرده است.

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر از فرمانداران ایالت‌های مختلف خواست تا بر اوضاع در شهر‌های این ایالت‌ها سیطره یابند.

ترامپ گفت که همه باید رفتاری عادلانه از سوی ماموران قانون دریافت کنند و امیداویم که «جورج فلوید» هم اکنون در حال نگاه کردن به پایین باشد و بگوید که چیزی که الان دارد اتفاق می‌افتد روز عالی برای کشورمان باشد.

وی اضافه کرد که نمی‌توان اجازه داد در جریان اعتراضات، دزدی و سرقت از فروشگاه‌ها انجام شود و از مقامات ایالت نیویورک خواست برای سیطره بر اوضاع در نیویورک از گارد ملی کمک بگیرد.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد که نیرو‌های اعمال قانون باید به طور مساوی با تمامی آمریکایی از هر رنگ و نژاد برخورد کنند و امروز روز خوبی درباره عدالت در آمریکا به شمار می‌آید.

ترامپ افزود که عربستان سعودی و روسیه به صنعت نفت آمریکا کمک کردند.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها