وزیر راه وشهرسازی :

خانه گران نخرید تا ارزان شود

وزیر راه وشهرسازی گفت: تا زمانی که خانه گران است متقاضیان نخرند و بهترین راهکار برای مقابله با گرانی نخریدن است.

خانه گران نخرید تا ارزان شود

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمامی طرح های نیمه کاره مسکن مهر امسال به اتمام می‌رسد، گفت: ۶۶ هزار واحد نیمه تمام مسکن مهر در کشور باقی مانده که تا پایان شهریور و ابتدای مهر امسال به بهره برداری می رسد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر به مردم تحویل داده شده است، گفت: سالیانه به طور متوسط ۲۵ هزار واحد مسکن مهر آماده بهره برداری می شود و بخش عمده ای از این واحدها در مراحل نازک کاری و ساخت محوطه هستند.

اسلامی یادآور شد: ۶۶ هزار واحد مسکن مهر در مراحل اتمام کار از جمله فوندانسیون و اسکلت قرار دارد که برخی از آنها به دلیل مشکلات پیمانکاران باقی مانده که به زودی این واحدها هم به مرحله تحویل می رسد.

اسلامی با بیان اینکه حدود ۷۰ هزار واحد مسکن مهر به دلیل مشکل حقوقی در شهرهای مختلف باقی مانده است، گفت: به زودی با همکاری دستگاه های مختلف مشکلات ساخت این واحدها برطرف و سرعت ساخت این واحدها افزایش می یابد.

اسلامی همچنین درباره افزایش ۲۰ میلیون تومانی مسکن مهر پردیس، گفت: پرداخت این ۲۰ میلیون تومان مانع سوداگری و دلالی می شود و این افزایش قیمت مشمول متقاضیان اول و هدف واحدهای مسکن مهر نمی شوند.

او ادامه داد: با توجه به افزایش سوداگری در این منطقه سعی شده با اجرای این طرح دلالی را در بازار مسکن مهر پردیس از بین ببریم.

وزیر راه و شهرسازی درباره تعاونی هایی که برای متقاضیان مسکن مشکل‌ساز شده‌اند، گفت: برای حل مشکل تعاونی های مسکن تاکنون با قوه قضاییه مکاتبات بسیار زیادی انجام شده و همچنین طبق تعاملاتی که با وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی صورت گرفته به زودی احکامی درباره تعاونی‌های متخلف صادر و مشکلات آنها برطرف خواهد شد.

اسلامی اظهار کرد: باید از ظرفیت تعاونی هایی که در حوزه مسکن خوشنام هستند برای ساخت و ادامه پروژه های مسکن استفاده کنیم.

این عضو کابینه دوازدهم با اشاره به اینکه بازار مسکن با ایجاد نوسان بازارهای موازی تحت تاثیر قرار می گیرد، گفت: تمام تلاش ما آن است که بتوانیم جامعه هدف و متقاضیان واقعی را شناسایی کنیم و تا از طریق تعریف پروژه مسکن بتوانیم آنها را صاحب خانه کنیم.

اسلامی توضیح داد: در سامانه طرح اقدام ملی مسکن و طی ۲ مرحله یک میلیون و ۶۰۰ هزار متقاضی برای ثبت‌نام کردند که از طریق آن تمامی متقاضیان واقعی مسکن شناسایی شده اند و تنها تعداد انگشت شماری از متقاضیان مسکن در این طرح ثبت نام نکرده اند.

او با اشاره به اینکه از یک میلیون ۶۰۰ هزار متقاضی تنها ۸۰۰ هزار نفر واجد شرایط بودند، گفت: ما برای این متقاضیان پروژه مسکن و زمین در شهرهای مختلف تعریف کردیم و از ماه آینده هم واحدهای ساخته شده واگذار و اراضی در نظر گرفته شده در شهرهای مختلف به افراد و سازندگان تحویل داده می شود. این طرح در قالب تفاهم نامه های سه جانبه بین نظام مهندسی کشور، دستگاه مجری یا سازنده و وزارت راه و شهرسازی، ساخت این پروژه واحدها انجام می شود.

او ادامه داد: متقاضیان معرفی شده می‌توانند آورده خود را تکمیل و واحد را تحویل بگیرند.

اسلامی بیان کرد: همچنین در قالب این طرح برای تعدادی از متقاضیان واقعی شناخته شده در شهرهای مختلف اراضی تعریف شده و در بسیاری از مناطق هم ساخت این پروژه آغاز شده است.

او با بیان اینکه اجرای طرح اقدام ملی مسکن و شناسایی متقاضیان واقعی بهترین پاسخ به نیاز جامعه برای بازار مسکن است، اظهار کرد: تعدادی از متقاضیان تمایل دارند که مستاجر باشند و این شرایطی است که ما تعیین نمی‌کنیم چرا که تعیین قیمت بازار مسکن در دست دولت نیست و تا زمانی که نوسان و تحولات قیمتی در بازار ارز وجود داشته باشد شرایط این گونه خواهد بود.

اسلامی تاکید کرد: بازار مسکن هم همانند سایر کالاها از بازار ارز تاثیر می گیرد و این خود مردم هستند که باید مانع افزایش و ایجاد حباب قیمتی شوند.

وزیر راه وشهرسازی در پایان گفت: زمانی که قیمت یک کالا گران می شود مردم ‌نباید خریداری کنند تا ارزان شود و این تنها راه مقابله با گرانی کالاست. بهترین راهکار برای ترکیدن حباب های قیمتی در بازار مسکن و کاهش قیمت خریداری نکردن مردم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 30
  • علی
    0

    احمق کجا زندگی کنند؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اع اقا توکاخ زندگی کنیم

  • آدام اسمیت
    0

    بهترین راه ارزان شدن خانه و یا کلیه خدمات و کالا عدم دخالت دولت ، بانک ها و سایر دستگاهها و نهادی دارای قدرت است.وگرنه بازار و بخش خصوصی و صاحبان اصلی سرمایه در هر بخش اقتصادی می توانند بازار را به تعادل برسانند. طمع بالای در بدست آوردن سود توسط این موارد ذکر شده است که چنین نابسامانی در کلیه بازارهای کشور بوجود می آورد.

    نظرات شما -
    • منصور صالحی
      0

      باز شدن دروازه های تجارت جهانی بر روی کشور ایران . بهترین راه حل مشکل اقتصادی ایران

  • علی
    0

    همین حرف یکسال پیش وزیر خودرو اقای رحمانی زدند وان موقع گفتند خدرو نخرید ارزان می شود قیمت خودرو دو برابر شد حالا بجایی رسیده اند که دیگر بلیط بخت ازمایی می فروشند قرعه کشی می کنند در زمان شاه هم می گفتند اگر یک بلیط بخت ازمایی بخری شانست را امتحان کن قرعه کشی می کردند بخت واقبالت اگر خوب بود برنده می شدی حالا مسکن هم رفته رفته به ان سمت خواهد رفت مثلا هزار واحد ساخته ایم دو میلیون نفر ثبت نام می کنند قرعه کشی ودو باره بلیط بخت ازمایی خا بخیر کند

  • علی
    0

    ما جووونا چه گناهی کردیم ما با این گرونی چیجوری زندگی کنیم ؟

  • کریم
    0

    بزک نمیر بهار میاد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ارزونی خودشون گفتن دلار17 تومن ناقابل وووووووو

  • ح
    0

    بجای این حرف ها چرا علیرغم گذشت ۴ سال از قانون مصوب مجلس از ۲۶۰۰۰۰۰ خانه خالی احتکار شده مالیات نمی گیرید آیا غیر از این است که مجریان این قانون خود دلال و سوداگر مسکن بوده و مانع عدم اجرای قانون می باشند..

    نظرات شما -
    • منصور صالحی
      0

      دقیقا‌ً دولت مصوب این اوضاع بد اقتصادی هس . اعضای کابینه دست شون تو کاره

  • ناشناس
    0

    جناب وزيرتاكى به شعورمردم توهين!؟!؟مگرشماقيمت مصالح،لوازم بهداشتى وتزئينى،نرخ عوارض،قيمت زمين،دستمزدعوامل ساخت،سوخت ،بيمه،ماليات،ماليات برارزش افزوده، حمل ونقل، انرژى ،و....... پائين آورديدكه ايچنين افاضه كلام ميفرمائيد .شمااين مردم فهيم روچه فرض ميكنيد؟بخدا اين شيوه خدمت به مردم نيست.چرا روح وروان مردم روخدشه دارميكنيد؟تاكى؟

  • حرف مفت
    0

    اره دیگه دولت هیچکاره است مقصر مردم هستند مثل همیشه... ملت خونه نخرند خوشبحال فروشنده میشه که مالیات نمیده ملکش هم هر سال گرون تر میشه .. الان بنده 5 سال خونه نخریدم که ارزون بشه چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • کاربر ناشناس
    0

    بزک نمیربهارمیاد خربزه باخیارمیادبقول قدیمیهاوعده سرخرمن تاحالاهرچه کاشتیددزدهابردنند

  • شهین
    0

    شما با این همه استعدادی که داری حتما در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت کن حیف میشی

  • کاربر ناشناس
    0

    فقط نخریدن نیست این دولت هست که باید با کم یا زیاد کردن یا جلوگیری از افزایش قیمت بازار را ثبات نگه دارد چون هر کس دوست داره ارزان بخره وگران بفروشه این دولت هست که باید اجازه ندهد

  • راحیل
    0

    تجربه ۴۱ سله نشان داده در ایران هرچی بالا رفت دیگه پایین بیا نیست از دلار گرفته تا مسکن دیگه قبر هم نمیشه بخری دیگه نمیشه بمیریم مردن هزینه بالا هست

  • بازنشسته
    0

    وقتی خودرو بی کیفیت حبوبات برنج مصالح ساختمانی و.....5 برابر شده مسکن را هم خودشون گرون کردن حالا با جادو جنبل میخوان کنترل تورم را با نخریدن کنترل کنند اینا همش تخیله نه تعقل .مردم را چی فرض کرده اند

  • اعظم السادات
    0

    فقط نخریدن نیست مسکن نیاز هر انسانی هست شمایید که باید مدیریت کنید تا هر روز بدست دلالان نیفتد توان خرید مردم کاهش یابدبجای نخریدن وقیمتهای کذایی نظارت کنید حرف زدن کاری نمیکند

  • صداقت‌
    0

    وظیفه‌مسئولین‌ دوصد گفتار و با عمل صفر

  • جواد
    0

    نخریم تا ارزون بشه ! این شد راه کار؟

  • احمد
    0

    سلام دولت به هیچ کدام از وعده هایش در بخش مسکن عمل نکرده.قیمت اجاره سرسام آورشده. دولت فقط هیاهوی ثبت نام های اینترنتی راه انداخته.

  • ایرانی
    0

    اگر دروغ قباحت داشت حرف مسئولان مملکت را باور میکردم.

  • ناشناس
    0

    کسی توان خرید داره بگه؟!؟! درثانی چی تواین کشور گرون شد که بعدا ارزون بشه اعلام کنه ماهم خبرداربشبم

  • ........
    0

    بشین تا ارزون بشه..... ملت تا میتونید خرید کنید داریم روزهای خوشمونو میگذرونیم... اماده انجار قیمت ها در همه ی کالاها در اواخر سال و اوایل سال اینده باشید...

  • محمود
    0

    یه جوری صحبت میکنه انگار ما دلارو بالا بردیم خودتون با این مدیریت بینظریتون کسری بودجه میارید دست میکنید تو جیب مردم وتا میتونید دم دلالها و زالو هارو چاق میکنید دست بردارید از این همه وقاحت

  • کامبیز
    0

    واقعا جوان چه بدبخته که باید کل عمر خودشو بده تا فقط یه مسکنی اونم شاید بتونه بخره خدایا اگر تو مالکه زمینی پس اینا کی هستن.غدمی که خلق کردی از بذل تولد باید مثل سگ کار کنه یا خونهدار بشه.درد همه ی جوانها مسکنه آهای آدمایی که از اون بالا فقط نوطق میکنید.مسسسسسکن مسسسسکن بفهمید

  • کاربر ناشناس
    0

    ضعف مدیریت

  • کاربر ناشناس
    0

    شما در چه کاری موفق بودید؟ اجاره یک واحد ۸۰ متری ماهیانه برابر با کل حقوق بازنشسته

  • کاربر ناشناس
    0

    مصالح ازخودشونه دلشون بخواد بالا میبرن همینطور الان دلشون خواسته بالا هم بردن مصالح فروش اصلی از خودشونه

  • کاربر ناشناس
    0

    همه چیز رو کردند خصوصی و سر دسته خصوصی سازیها در هر زمینه خودشونند دولت هیچکاره هست نیازی به بودنشم نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها