کارشناس مسائل بین الملل:

پاسخ ظریف به ترامپ اشتباه بود/وزیرخارجه درباره آمریکا ناامید باشد

یک کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: ترامپی که در خود ایالات متحده آمریکا جایگاهی ندارد، پاسخ دادن به پیام‌های وی اشتباه محض است و وزیر امور خارجه کشورمان نباید وارد این دام ترامپ شود.

پاسخ ظریف به ترامپ اشتباه بود/وزیرخارجه درباره آمریکا ناامید باشد

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین الملل در زمینه پاسخ توئیتری محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در زمینه بازگشت به برجام، اظهار داشت: به نظر می‌رسد که ترامپ ارزش پاسخ دادن به توئیت‌هایش و حتی پیام‌های رسمی خود را نیز از دست داده است.

وی ادامه داد: ترامپی که در کشور خود دچار بحران مشروعیت شده، منادی نژادپرستی بوده و دستش به خون مردم آغشته است و همچنین در خود ایالات متحده آمریکا جایگاهی ندارد، پاسخ دادن به پیام‌های وی اشتباه محض است و وزیر امور خارجه کشورمان نباید وارد این دام ترامپ شود.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: ترامپ به دنبال این است که ارتباطات خود را در ایران همچنان حفظ کند؛ ولی باید بگویم که پاسخ ما قاطع بوده است. ما پاسخ خود به آمریکا را در عین الاسد، شکستن تحریم‌های نفتی و در صحنه‌های نبرد داده‌ایم.

کنعانی‌مقدم افزود: به نظر می‌رسد که اینگونه پروپاگاندای ترامپ در آستانه انتخابات نوامبر ۲۰۲۰، حاکی از آن است که رئیس جمهور آمریکا به دنبال امتیاز گرفتن است و نه امتیاز دادن! و ما نباید قول اقدامات کسی را بخوریم که حتی جایگاهی در کشور خود نداشته و اصلاً مشخص نیست که وی بتواند انتخابات آینده را پیروز شود.

وی در پاسخ به سوالی در زمینه چرایی تاکید بر روی برجام با وجود اذعان بسیاری از کارشناسان بر مرگ این توافق، عنوان کرد: در این موضوع ما با دو مسئله مواجه هستیم. یکی از این مسائل موضوع رابطه با آمریکا بوده و دیگری نیز بحث خود توافق هسته‌ای است.

کارشناس مسائل بین الملل اضافه کرد: برجام یک توافق بین‌المللی است که روسیه، چین، آلمان، فرانسه و انگلیس بخشی از آن بوده و در آن حضور دارند و در مقابل آمریکا در این توافق حضور ندارد. در حال حاضر ما برجام بدون آمریکا را دنبال می‌کنیم.

کنعانی‌مقدم تصریح کرد: این موضوع حاوی این نکته است که در موضوع برجام ما به طور کامل از آمریکا ناامید هستیم. آمریکا در چارچوب برجام نه به تعهدات خود عمل کرد و نه در حال حاضر حضوری در این توافق دارد.

وی تاکید کرد: موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنم، مسئله مذاکره با آمریکا است. پیش از این، دریچه‌هایی برای مذاکره با آمریکا وجود داشت؛ ولی با ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی توسط واشنگتن، هیچ روزنه‌ای دیگر وجود ندارد.

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی یادآور شد: افرادی که در سرآب مذاکره با آمریکا به سر می‌برند، به نظر می‌رسد کسانی هستند که درک صحیحی از تحولات ایران و جهان ندارند.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    اگر جواب ندهد که وزیر امور خارجه نیست. او وظیفه اش،را انجام داده. و در حال حاضر برجام است ولی،چون آمریکا خارج شده هیچکس حتی چین هم دنبال قطع روابط تجاری با ایران بود و کم کم داشت بسته عمل میکرد تا قبل از کرونا. وای به حال بقیه کشورها...اگر در مملکت ما هر کسی بداند وظیفه خود را درست انجام دهد الان کشور مجبور نبود نفت مفت بدهد . و کشورها بدهی اشان را ندهند.بگذاریید مملکت رشد کند و اقتصاد رو به جلو حرکت کند.قیمت سرسام آور یورو و دلار و طلا و حذف معاملات با ایران نشان دهنده حذف آمریکا از برجام است.

  • کاربر ناشناس
    0

    همین کارشناسان هستند که مملکت دچار رکود شده.و هر روز قیمتها سر به فلک میکشد.وقتی کسوری روابط تجاری اش با کشورهای بزرگ بسته شود مانند آبی میماند که در برکه ای مانده راهها بر رویش مسدود شده . اگر جریان پیدا نکند . حرکت نمیکند .تمام کشورها حتی روسیه و چین و ....با تمام کشورهای رقیبشان مبادله دارنند. این کشورها سیاست گذاران خارجی کار درستی دارنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها