احمدی نژاد در گفت و گو با نادر طالب زاده:

مردم از نظم چهارصد ساله حاکم بر جهان عبور کرده‌اند / نباید از اینکه دشمن ما بر اثر کرونا می‌میرد خرسند باشیم

رییس جمهور اسبق کشورمان معتقد است؛ مطالبه مدیریت انسان کامل و حضرت مسیح (ع)، جهانی شده و مردم از نظم چهارصد ساله حاکم بر جهان عبور کرده اند

مردم از نظم چهارصد ساله حاکم بر جهان عبور کرده‌اند / نباید از اینکه دشمن ما بر اثر کرونا می‌میرد خرسند باشیم

محمود احمدی نژاد در گفت و گو با نادر طالب زاده خاطرنشان کرد: در قرون وسطی چند صد سال گفتند خدا مقابل انسان است، بعد عکس العمل آن این شد که گفتند انسان مقابل خداست و حالا رسیده ایم به این که اصلاً تقابلی وجود ندارد. انسان جلوه خداست، یکی است، ما ادامه اراده الهی هستیم. مهربان ترین مهربانان عالم نسبت به انسان خداست، عاشق ترین خداست، پشتیبان ترین خداست، راهنما ترین خداست و می بینیم که در کل دنیا یک توجه مجددی به سمت آسمان پیدا شده.

متن این گفت و گو در ادامه می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه

خوشحالم که در خدمت شما هستم، امیدوارم که این گفت و گو مفید باشد و بتواند کمک کند به حرکت عمومی جهان به سمت نقطه مطلوب.

جامعه بشری در طول تاریخ از یک نقطه آسیب دیده است. یعنی ریشه همه مشکلات جامعه بشری در طول تاریخ از یک جا است و آن حس برتری جویی و تلاش برای تسلط بر دیگران است. حس برتری جویی مثل حس کمال جویی انسان است. انسان فطرتاً به سمت کمال تمایل دارد. یعنی می‌خواهد در علم، حکمت، قدرت، مهربانی، عزت و همه ارزشهای انسانی به سمت بی نهایت حرکت کند، انتها ندارد. عدالت انتها ندارد، محبت انتها ندارد، علم انتها ندارد.

در نقطه مقابل، برتری جویی هم که دشمن حقیقت انسان است، انتها ندارد. اگر ما مشکلات جامعه بشری را از ابتدا تا امروز تحلیل کنیم متوجه می شویم که علت اصلی آنها این بوده است که عده قلیلی همواره خواسته اند که بر دیگران برتری پیدا کرده و غلبه کنند.

یکی از جلوه ها و نمودهای مهم برتری جویی مسابقه تسلیحاتی است. مسابقه تسلیحاتی هم انتها ندارد. اسلحه برای چیست؟ برای کشتن است، چرا کشتن؟ برای غلبه. البته برخی می‌گویند اسلحه برای دفاع لازم است، بله! اگر آن اسلحه مهاجم نباشد، اسلحه برتری جو نباشد، دیگر اسلحه دفاع هم لازم نیست، این هم از سر ناچاری است، این هم تابع آن است. پس اصل به خاطر برتری جویی است. مسابقه تسلیحاتی برای برتری جویی و کشتار است. فردی اسلحه می سازد فرد دیگری هم معادلش را می سازد، هر کدام می خواهند بروند دسته بالاتر! از شمشیر و باروت و تفنگ شروع شده و به بمب های خوشه ای، بمب های لیزری، بمب های هدفمند هدایت شونده و بمب اتم و شیمیایی و میکروبی و ویروسی و هارپ رسیده است که اینها دیگر آخرین مدل هاست.

من یادم می آید با یکی از روسای جمهوری که صاحب سلاح هسته‌ای است صحبت می کردم. گفتم شما بیایید پیشقدم بشوید چون دیگر سلاح هسته ای و اتمی دارد در دنیا بی خاصیت می شود، مناسبات جهانی به سمتی می‌رود که این‌ها دیگر به درد نمی خورند، شما بیایید این ها را کنار بگذارید، هم هزینه های تان کاهش پیدا می کند و هم اینکه دیگران را منفعل می کنید، بیاید پیش قدم بشوید. او به من گفت فلان کشور اسلحه ای ساخته که خیلی خیلی کشنده تر و مخرب تر از اتمی است و ما تا آن را به دست نیاوریم، نمی‌توانیم این را کنار بگذاریم. من گفتم منظورتان هارپ است؟ گفت بله.

بخشی از این مسابقه رسیده است به جنگ ویروسی و میکروبی. این ویروس کرونا که معلوم است ساخته آزمایشگاه است و همه هم این را می‌دانند و در آن تردیدی وجود ندارد. شاید آن کسانی که برای اولین بار آن را منتشر کردند، قصدشان این نبود که در کل جهان منتشر بشود. می خواستند آن را محدود منتشر کنند ولی از دستشان خارج شده است. به نظر من از کنترل شان خارج شده و در جهان منتشر شده است. خب برای چه آن را ساخته اند و منتشر کرده اند؟ برای برتری در حوزه اقتصاد، سیاست، قدرت و دست بالاتر داشتن. الان کل جامعه بشری را گرفتار کرده است. ویروس وحشی هم هست و آسیب فراوان می زند. الان تقریبا همه جهان نگران است و همه در معرض آسیب هستند.

من اینجا باید به دو نکته اشاره کنم؛ اول اینکه وقتی ما می گوییم قدرت های برتری جو این تسلیحات را ساخته‌اند، منظور این مقاماتی نیست که اکنون سر کار هستند. منظور آن جریان پشت صحنه ای است که این ها را هم اداره می کند. معلوم است که وقتی نظامی ۴۰۰ سال بر دنیا حاکم است و با تغییر روسای جمهور و مدیران، تغییری در سیاست هایش ایجاد نمی شود یعنی یک گروه دیگری هستند که سیاست های کلان را تنظیم و اداره می کنند و این ها که در جلوی صحنه هستند، مجری هستند، این را باید تفکیک کرد چون اسم می‌بریم از افراد، چه بسا فردی که اکنون رئیس جمهور فلان کشور است، واقعاً در جریان نبوده و الان دارد با تبعاتش مبارزه می کند، باز معنایش این هم نیست که او آدم خوبی است بحث من خوبی و بدی نیست، منتها اگر از همان موضع برتری جویی نگاه کنیم، بله نوری نیست، در کشته شدن انسانها و بهم ریختن زندگی ها نوری وجود ندارد. البته من معتقدم که این ویروس به طور نسبی مهار خواهد شد. بالاخره کنترل خواهد شد چرا که الان کل انسان ها حرکت کرده اند. مهار آن تبدیل شده است به یک خواست عمومی ۷ و نیم میلیاردی، این طور نیست که فقط خواست مقامات و روسا باشد که بگوییم آنها ناتوان هستند. چون همه انسان ها می خواهند، این اتفاق خواهد افتاد و ان شاءالله به طور نسبی مهار می شود و جمع و جور خواهد شد.

اما از منظر انسانی که نگاه کنیم یک مشکل بزرگی برای جامعه انسانی پیش آمده است، پشت آن تاریک است؟ خیر! پشت آن روشنایی است. یک شبی اتفاق افتاده است، شبی بسیار تیره، پشت آن چیست؟ روز است. حرکت کمالی جامعه انسانی ادامه دارد، متوقف نشده است. یک مقطعی پیدا شده است که به خاطر زیاده طلبی و برتری جویی یک عده، یک حادثه بزرگ اتفاق افتاده است، یک خطر عظیمی جامعه بشری را دارد تهدید می کند. اگر ما باور داشته باشیم که جامعه بشری در برابر این خطر تسلیم می شود، بله، نوری نیست. من معتقد هستم تسلیمی در کار نیست. سیر کمالی ادامه دارد که در ادامه عرض خواهم کرد، در همین حادثه گرچه بسیار تلخ است اما امیدهای فراوانی دارد رویش میکند و جوانه میزند.

مگر ما می‌توانیم در برابر چنین حادثه ای بی تفاوت باشیم؟ در برابر مرگ یک نفر؟ نه مرگ یک نفر، در برابر مشکلات یک نفر می توانیم بی تفاوت باشیم؟ یک سختی برای یک انسان در کره زمین پیش بیاید، می توانیم بی تفاوت باشیم؟ خیر! بعضی مواقع مطلع نمی شویم، یا امکان اقدام نداریم. ولی الان مشکلی پیش آمده برای کل جامعه بشری. به شما عرض کنم تمام مناسبات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، همه چیز تحت تاثیر قرار گرفته است. کلی از انسانها بیکار شده اند. تعداد زیادی دارند از دنیا می‌روند. کسانی که از دنیا می‌روند دیگر نیستند، این فقدان دیگر جبران پذیر نیست. در برابر این نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم. ضمن اینکه نمی‌توانیم اینها را بپوشانیم. وقتی که من اطلاع و یقین دارم که این محصول مسابقه تسلیحاتی است، محصول برتری جویی قدرت های فاسد جهانی است، باید هشدار بدهم و بگویم.

من یک نامه دادم به دبیرکل سازمان ملل، گفتم شما می دانید، همه می‌دانیم که این ویروس، ساخت آزمایشگاه‌های جنگ میکروبی است. بروید این ها را معرفی کنید، در پروتکل ها و کنوانسیون ها تجدیدنظر کنید، تقویت کنیم تا همه این ها آشکار و برملا شود، قابل کنترل و برچیده شود. نظارت همگانی باشد و همه ملت‌ها در جریان کار قرار بگیرند. به بهداشت جهانی هم نامه نوشتم و گفتم شما معرفی کنید، شما که خبر دارید کدام آزمایشگاه ها عامل انتشار این ویروس هستند. همین معرفی، بهترین مانع است. چرا؟ چون هفت و نیم میلیارد بسیج می شوند برای کنترل آن. شما می دانید، من هم می‌دانم، اقدام بکنید. شما مرجع رسمی هستید، شما مسئول صیانت از سلامت مردم هستید. در حد وظیفه خودم اعلام کردم. البته مطالب دیگری هم در دعوت به همگان برای همکاری، کمک و همدلی در این شرایط بیان کردم.

در جنگ و نبرد اصل بر غافلگیری است. کسی که می خواهد برتری خود را اثبات بکند و به طرف مقابل ضربه بزند، اصل بر غافلگیری است. اما من معتقد هستم کسانی که این کار را کرده اند در یک بستر وسیع‌تر جهانی و عالمی خودشان غافلگیر شدند و از کنترل شان خارج شد و ماهیتشان برای جامعه انسانی آشکار شد.

ببینید در این ماجرا چند اتفاق افتاده است. عده زیادی از مردم دارند از دست می روند که این باعث اندوه است، همه ناراحتیم فرق نمی‌کند که از کجاست و چه مذهبی دارد، او انسان است. در ایتالیا، در اسپانیا، در آلمان، در انگلیس، در آمریکا، در برزیل، در چین، در روسیه در ایران، در هند، در هر کجا می‌خواهد باشد، انسان است که دارد از دست می رود و این خیلی بد است. ما به حکم وظیفه انسانی، باید تلاش کنیم که هر یک نفر را حفظ کنیم.

اما اتفاقاتی که افتاد، نشان داده شد که این نظم ۴۰۰ ساله و این مدل حکمرانی جهانی، به اصطلاح دموکراسی های کنترل شده که ده پانزده درصد نقش مال مردم است و بقیه‌اش در دست جریانات قدرت است، این نمی تواند از امنیت و سلامت مردم صیانت کند، این ناتوان است از اداره جهان. قبلا معلوم بود که نمی تواند فقر را ریشه کن کند، نمی تواند عدالت را برقرار کند، نمی‌توان رفاه و سعادت را برای مردم بیاورد. الان معلوم شد که از سلامت و امنیت مردم هم نمی‌تواند دفاع کند چون اصلاً برای این درست نشده است، این برای سلطه بر مردم درست شده است نه برای ارتقاء کمالی مردم. خوب این آشکار شد.

در کنارش کسانی که طراح و مدیر و چرخاننده این نظم هستند، آنها هم اعتبارشان را از دست دادند. زمانی ممکن است نظم و نظامی خراب باشد اما آدم های خوبی هم بینشان باشند، هستند ولی آن سران معلوم شد که اینها کفایت لازم را ندارند، توانایی لازم برای اداره جامعه را ندارند.

یک اتفاق مهم تر هم باز به وقوع پیوست و آن اینکه یک نوع همبستگی جهانی دارد اتفاق می‌افتد. این همبستگی خیلی مهم است. یعنی ما دو سه تا همگرایی داریم می بینیم. دارد یکی می شود. اولا احساس مشترک، احساس یک درد مشترک، احساس یک عزم مشترک برای مقابله. این خیلی مهم است. الان احساس همدردی داریم. اخبار مختلف جهانی را که میشنویم، چند نفر بیمار شدند چند نفر از دنیا رفته اند، همه ناراحتیم و می گوییم ای کاش می شد کاری کرد. یک عزم مشترک درست شده است که همه دارند فکر می کنند که چه بکنند تا این ویروس را مهار کنیم. این خیلی اتفاق بزرگی است. یعنی شاید برای اولین بار در تاریخ جهان این اتفاق می‌افتد که همه جامعه بشری دارد به یک چیز می اندیشد و می خواهد یک کار مثبتی انجام دهد.

یک همگرایی دیگر که اتفاق افتاده است، عبور از این مدیران و گرایش به انسانهای صالح است. به نظرم دیگر دوره این مدیرانی که بر پایه مناسبات قدرت و برتری جویی و مکاتب و اندیشه های قدرت بر سر کار آمده‌اند و ساز و کار درست کرده‌اند، تمام شده است. الان جامعه بشری دارد به سرعت دارد به سمت انسان های صالح پیش می رود، انسان هایی از جنس آسمان.

اتفاق جالب دیگری که افتاده است توجه عمومی ملت‌ها به آسمان و به خداست. چهارصد سال در این دمیدند که انسان مقابل خداست، قبل از آن در قرون وسطی چند صد سال گفتند خدا مقابل انسان است، بعد عکس العمل آن این شد که گفتند انسان مقابل خداست و حالا رسیده ایم به این که اصلاً تقابلی وجود ندارد. انسان جلوه خداست، یکی است، ما ادامه اراده الهی هستیم. مهربان ترین مهربانان عالم نسبت به انسان خداست، عاشق ترین خداست، پشتیبان ترین خداست، راهنما ترین خداست و می بینیم که در کل دنیا یک توجه مجددی دارد به سمت آسمان می شود.

یک گرایش دیگری که می بینیم و جوانه هایش را در نقاط مختلف جهان می بینیم مطالبه انسان کامل و مطالبه امام زمان(عج) و مطالبه حضرت مسیح(ع) است و یک نوع انتظار زنده شده است که جهان را اینها باید اداره کنند، غیر از جنس اینها، خراب می کند، نمی‌تواند، ناتوان است، نمونه‌اش همین ویروس، نمونه اش وضع اقتصاد جهان.

البته اتفاقات دیگری هم افتاده است؛ من معتقد هستم بعد از مهار نسبی این ویروس، مناسبات، کلا عوض می شود، اوضاع اقتصاد که مشخص است، آسیب اول را اقتصاد می خورد، همین الان هم ضربه سنگینی خورده است. روابط اجتماعی دگرگون می شود. اگر خدای ناکرده که ان شاءالله آن روز نیاید، یک مقدار شتاب و فشار این ویروس بیشتر شود، تمام ارتباطات انسانی قطع می شود. البته ان شاءالله به حول و قوه الهی این اتفاق نخواهد افتاد و انسان ها زودتر همت خواهند کرد و یک نظم و روابط جدیدی را در جهان ایجاد خواهند کرد که پایه آن فقط انسان و انسانیت است. پایه آن برتری جویی نیست، پایه آن فداکاری، مهربانی، محبت و عشق دیگران است. این است انسان، انسان یعنی عشق به دیگران. به محض آنکه عشق ضعیف شد از انسانیت خارج شده، کاری که چند صد سال شیاطین سعی کردند به سر انسان ها بیاورند. انسان ها را مقابل هم، دشمن هم، دور از هم و کینه ورز نسبت به هم درست کنند که ان‌شاءالله اینها برطرف خواهد شد.

الان یک ویروس آمده است، مقابله و مهار آن نیازمند همدلی، همکاری، وحدت و مقصد مشترک همگانی است. همه انسانها و همه کسانی که دست اندر کار هستند و همه کسانی که تخصص و توانایی دارند، همه باید دست به دست هم بدهند چون انسانیت و انسان به خطر افتاده است. همان‌طور که مقابله با این ویروس نیازمند همدلی و همکاری و وحدت است، ساختن دنیای آینده، مطالبه حضور و ظهور امام زمان(عج) و حضرت مسیح(ع) هم نیازمند همدلی، همکاری، وحدت و تلاش مشترک است.

من بعضی جاها دیدم ولی نمی خواهم آن را برجسته کنم، بعضی جاها دیدم که برخی می گویند ما در این قضیه جلوتر از دیگران هستیم! وقتی خبر مبتلایان و فوت شدگان کشورهای دیگر را می دهند، جوری می دهند که انگار در آن یک نوع خوشحالی است، این خیلی بد است! این همان برتری جویی است. ما برای تک تک انسان هایی که از دنیا می‌روند ناراحتیم، اصلاً مهم نیست کجا باشد. الان در ایتالیا من شنیدم که هزار نفر کادر درمانی جانشان را از دست داده اند. از یک طرف بسیار اندوهناک و غم انگیز است، از طرف دیگر افتخار آمیز است که هزار نفر از کادر پزشکی، بدون تجهیزات خود را فدای سلامت دیگران کردند. خدا رحمت کند همه اینهایی را که از دنیا رفته اند چه کادر پزشکی و همه کسانی که خدمت می‌کنند. الان هزاران گروه مردمی در جهان درست شده است برای کمک به همنوعان. اینها را باید تشکر و تقویت کنیم و خوشحال باشیم از این که دارد مهار می شود. هر جایی که یک نفر نجات پیدا کرد باید خوشحال باشیم و یک نفر از دنیا رفت ناراحت بشویم و دعا کنیم خدایا به همه سلامتی بده و خودت به دست قدرت خودت این ویروس را ریشه کَن کُن، فکر و تدبیر و همت و همدلی بده تا بتوانیم این را مهار کنیم و دنیای بهتری را با کمک انسان های کامل بسازیم و همه آن کسانی که فداکاری کردند در این راه، تکریم و تعزیز کنیم و از خدا بخواهیم که به آنها درجات بلندی عنایت فرماید.

منبع: دولت بهار

22

حجم ویدیو: 33.09M | مدت زمان ویدیو: 00:24:07 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • سلام
    0

    از آقای احمدی نڑاد این حرفها بعید است ..

    نظرات شما -
    • من
      0

      چرند نگو!

    • هادی
      0

      ازمنابع موثق در مورد دکتراحمدی نژاد تحقیق کن تاایشان رابهتر بشناسی.

  • رسول
    0

    دوست داریم سردار مظلومین

    نظرات شما -
    • زحمتکش
      0

      چرا سردار بقول شما مظلومین در وقایع ۸۸ سکوت کرد ودر مقابل کشتار انسانها داد وامظلوما سر نداد بلکه آنان را مشتی خس خاشاک نامید.حتما مرغ همسایه غازه حتی در وقایع آبان گذشته هم سکوت کرد .حال چه شده نگران سلامتی جامعه جهانیست‌.امیدوارم اینبار در کلامش صادق باشد.

    • محمدعلی
      0

      زحمتکش کسی که اموال عمومی رو عامدانه تخریب میکنه و مسجد آتش میزنه حسابش با معترض جداست این که امثال تو میخواین خودتون رو خس و خاشاک بدونین ببینید جز کدوم دسته هستید در قضایای دی 96 و آبان 98 اگر حرفی میزد همین شماها هزار تا بد و بیراه بهش نمیگفتین خیلی جالبه که به جای پاسخگو کردن افراد موثر در این موارد دنبال فرد دیگه میرین

  • یارب
    0

    احمدی نژاد عزیزی

  • رضا
    0

    احمدی نژاد دوستت داریم حرف حق را زدم ممنون

  • راحیل
    0

    محمود (ها) بازم داری از اون حرفها میزنی (ها) مواظب باش بازم جوک میشه (ها)

  • مهر ماندگار
    0

    به امید بازگشت مجدد عزیز دلها، رئیس جمهور قلبها، دکتر احمدی نژاد به عرصه خدمت..

  • دکترای حرفه ای
    0

    جناب احمدی نژاد.....با اشتباهات جنابعالی ، جهان زر و زور علیه ما اجماع کرد .کشور مجبور شد به برجام متوسل شود تا از آثار شوم اشتباهات شما رها شود و ناگفته پیداست که آثار اشتباهات شما جبران نشده و گریبان مردم مظلوم و کارگر و فقیر را بسیار فشرده است....امیدوارم که با اعتراف به آفات تصمیمات اشتباهتان موجبات روشن شدن مسیر را برای آیندگان فراهم کنید و از خدا آمرزش بخواهید.

  • ابراهيم
    0

    سلام بخدا حرف حساب زدى ممنون

  • کریم
    0

    این سرطان مظلومین هست نه سردار مظلومین،اگه خودتونو نزنید به خواب،همه گرونی ها و خرابی اقتصاد ایران رو همین استارت زد،ملیارها دلار نفت فروختن یک ریالش گیر کی اومد؟فقط ظلم اندر ظلم کرد،خدا ازش نگذره که ریشه گرونی ها از دوران این پاگرفت

  • امیر
    0

    اون موقع احمدی نژاد یک حرکتی زد ذخیره صندوق پولی کشور پر بوده و اماده مثل پسر پولدارها گرفتپول خرج کرد ومعلوم نشد چه کرد خدا مدر سید دلها خاتمی عزیز و بیامورزه و بعدش نفت هم انچنان بالا بود که تا الان به این قیمت در این چهل سال اتفاق نیفتاده حالا میخواد بیاد با این دوستان تفکر بسته اش که با دنیا میخوان بجنگن میخواد چکار کنه اشتباه نکید کشور نیاز به یک انسان سیاستمدار و قدرتمند میخواد که در او سراغ نداریم.

    نظرات شما -
    • محمدعلی
      0

      یعنی چی صندوق ذخیره پر بود؟ مگه گاوصندوقه ؟ طبق آمار رسمی حرف بزنید که طبق آمار وزارت اقتصاد حساب ذخیره ارزی اون موقع 15 میلیارد موجودی داشت و در سال 92 صندوق توسعه ملی 55 میلیارد دلار قیمت نفت اوخر دولت خاتمی حدود 40 دلار بود و وقتی دولت بعد اومد تا 140 دلار هم رفت و با تعویض دولت و اومدن ژنرالها دوباره نزولی شد

  • حسین میرزایی
    0

    ان شا الله ۱۴۰۰ برگردی❤

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟