چه کسانی برای انتخابات 1400 خواهند آمد؟ از احمدی‌نژاد تا لاریجانی

از احمدی‌نژاد تا قالیباف، از جلیلی تا عارف، از فتاح تا الهام، از دهقان تا همتی، از لاریجانی تا ظریف و حتی باهنر... گزینه‌هایی برای 1400 که نامشان شنیده می‌شود.

چه کسانی برای انتخابات 1400 خواهند آمد؟ از احمدی‌نژاد تا لاریجانی

از احمدی‌نژاد تا قالیباف ، از جلیلی تا عارف، از فتاح تا الهام، از دهقان تا همتی، از لاریجانی تا ظریف و حتی باهنر... گزینه‌هایی برای 1400 که نامشان شنیده می‌شود. اگرچه اخیرا محسن مهرعلیزاده رئیس سازمان تربیت بدنی دولت اصلاحات گفته است که نامزد اصلاح‌طلبان در 1400 تأیید صلاحیت نخواهد شد.‌‌
محمود احمدی‌نژاد

نخستین واکنش‌ها به آمدن او این است: «او که تأیید صلاحیت نمی‌شود». اما به نظر می‌رسد خودش یا چنین ارزیابی‌ای ندارد یا اگر هم دارد برایش مهم نیست و با تصور وجود یک اقبال همه‌گیر نسبت به خودش با هدف تحت فشار قراردادن شورای نگهبان در انتخابات 1400 ثبت‌نام خواهد کرد. تحرکات اخیر خودش و نزدیکانش، از برگزاری جلسات با وزرای قدیم تا شروع دوباره پاراف‌کردن نامه‌های مردم و حتی تحلیل برخی یاران پیشینش حاکی است که او قصد ثبت‌نام در 1400 دارد.

پیش از این هم عباس امیری‌فر، از چهره‌های سابقا بسیار نزدیک به احمدی‌نژاد گفته بود که شک ندارم برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1400 می‌آید و پیش‌بینی می‌کنم مانند سال 96 که دست در دست بقایی برای انتخابات ثبت‌نام کرد این‌بار همراه با آقای الهام وارد این رقابت‌ها خواهد شد.

البته احمدی‌نژاد یک نامزد پوششی هم دارد. نزدیکانش می‌گویند علت سکوت این سال‌های غلامحسین الهام امید بازگشت به قدرت همراه احمدی‌نژاد است. کسی که زمانی به ابوالمشاغل دولت احمدی‌نژاد معروف بود و همسرش کتاب معجزه هزاره سوم را در مدح احمدی‌نژاد نوشت و حتی برای آشتی میان مصباح یزدی و احمدی‌نژاد پادرمیانی کرد و به همراه همسرش به قم رفت و خصوصی چند ساعت با پدر معنوی جبهه پایداری حرف زد بلکه او را راضی کند اما چندان موفق نبود. او هنوز درخفا از رئیس سابق حمایت می‌کند و برخلاف برخی از هم‌قطارانش حاضر به اعلام برائت از او نیست. عباس امیری‌فر گفته بود که این‌طور که من رصد می‌کنم آقای الهام تنها چهره نزدیک به احمدی‌نژاد است که احتمال تأیید صلاحیت‌شدن را دارد و از آنجا که او تا امروز درباره تخلفات و رفتارهای محمود احمدی‌نژاد سکوت کرده می‌تواند او را معرفی کند و پشت‌سر او قرار بگیرد. الهام زمانی عضو حقوق‌دان شورای نگهبان بود.

احمدی‌نژاد یک نامزد پوششی هم دارد. نزدیکانش می‌گویند علت سکوت این سال‌های غلامحسین الهام امید بازگشت به قدرت همراه احمدی‌نژاد است. کسی که زمانی به ابوالمشاغل دولت احمدی‌نژاد معروف بود

سعید جلیلی

نامزد شکست‌خورده اصولگرایان در 92 و صاحب برند «دولت در سایه» این سال‌ها گزینه محتمل اصولگرایان به ویژه طیف جبهه پایداری برای 1400 است. خبرآنلاین نوشته بود که احتمالا توییت‌های همراهانه جلیلی در حمایت از قالیباف و مجلس یازدهم، با هدف تصرف موضع مشفقانه و برادرانه در جبهه اصولگرایی است. به بیانی، جلیلی قصد دارد با چنین مطالبی، وجهه‌ای فراجریانی و از موضع بالا به خود ببخشد تا با «مصلح منتقد»نمایی‌اش، شانس خود را برای جلب حمایت سرشاخه‌های حاضر در مجلس کنونی [و البته سرشاخه‌های مؤثر بیرون از مجلس] در 1400 بالا و بالاتر ببرد و اختلافاتش را با طیف قالیباف در گذشته کم‌رنگ‌تر کند.

پرویز فتاح

از انتخابات 92 به این سو بحث آمدن پرویز فتاح مطرح است. 96 هم مطرح شد اما او هربار تکذیب کرد. حتی حضورش در کمیته امداد و بعد هم بنیاد مستضعفان این‌گونه تعبیر شد که او به دنبال جذب رأی بخشی از بدنه محروم جامعه به نفع خود است. برخی تحرکاتش مانند فروش برخی ساختمان‌ها و اموال سازمان یا دعوت از برخی هنرپیشه‌ها برای امور خیریه هم در همین راستا تعبیر شد. اما برخی استدلال‌ها حاکی از این است که فتاح علی‌رغم گمانه‌زنی‌ها نخواهد آمد کمااینکه عملکردش بیشتر او را یک مدیر اجرائی - خدماتی تصویر کرده تا یک چهره سیاسی با اهداف جاه‌طلبانه در عرصه سیاست.

محمدرضا عارف

بسیاری معتقدند سکوت مصلحت‌گونه عارف، رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان در آن چهار سال مجلس دهم بی‌ربط با هدف نامزدی‌اش در 1400 نبوده است. محمدرضا عارف اصلاح‌طلب، ناکام انتخاباتی 92، خود را رئیس‌جمهور بالقوه 1400 می‌داند و در همه این سال‌ها سعی کرده به شکلی حرف بزند و رفتار کند تا در 1400 رد صلاحیت نشود. زمانی که هنوز تصور نمی‌شد بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم چنین کم‌رمق شود، تحلیل‌ها حاکی از این بود که عارف دیگر وارد کارزار رقابت‌های مجلس نخواهد شد چون قصد 1400 کرده است. با وضعیت فعلی اما بعید به نظر می‌رسد که عارف حتی در صورت ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری شانس بالایی داشته باشد. نه تنها او بلکه هر گزینه دیگری که متعلق به جناح اصلاح‌طلبان قلمداد شود.

علی لاریجانی

بعد از 12 سال ریاست بر مجلس برخی معتقدند که حالا وقت کوچ علی لاریجانی به پاستور است. اگرچه اوضاعش در اردوگاه اصولگرایی چندان خوب و پایگاهش به واسطه نزدیک‌شدنش به دولت روحانی در میان یاران سابقش محکم نیست. برخی گمانه‌زنی کرده‌اند که احتمالا نامزد اصلاح‌طلبان شود اما بعید است که چنین شود. اصلاح‌طلبان بعد از تجربه روحانی بارها اعلام کرده‌اند که دیگر با نامزد پوششی و رحم اجاره‌‌ای وارد انتخابات نمی‌شوند از سوی دیگر بدنه مردمی آنها این روزها به‌شدت ریزش کرده و اقبال از آنها بازگشته است. بعید است با یک نامزد نیمه‌اصلاح‌طلب-نیمه‌اصولگرا بتوانند حامیانشان را ترغیب به رأی‌دادن کنند. احتمالا تنها بخشی از جریان اصلاح‌طلبی به او اقبال نشان خواهند داد. مانند طیف کارگزاران.

محمدباقر قالیباف

باقر قالیباف همان کسی است که همه درباره‌اش می‌گویند اصلا آمدنش به مجلس و ریاستش بر قوه مقننه هدف ثانویه او بوده. قالیباف آمده تا از صندلی بهارستان استفاده کند برای پریدن به صندلی پاستور. می‌گویند او که تا این لحظه سه بار نامزد ریاست‌جمهوری شده همه راه‌ها را رفته و باز هم می‌رود تا بالاخره پاستور را فتح کند. مجلس می‌تواند برای قالیباف فرصتی برای دیده‌شدنش باشد اما به یک شرط و آن هم اینکه به او اجازه داده شود بعد از یک سال، مجلس را رها کرده و از نو وارد همان کارزار قدیمی و آشنای خودش شود. البته حتی همین چرخش نیز باز می‌تواند یک چشم اسفندیار برای قالیباف بتراشد؛ چرا که او را در قامت یک سیاست‌پیشه فرصت‌طلب تصویر می‌کند که همیشه برایش هدف، وسیله را توجیه کرده؛ تا جایی که محتمل است همان بدنه حامی اصولگرا و البته شاید متحدان در قدرتش را هم از او براند!

محمدجواد ظریف

در دولت نخست روحانی و در کوران انجام و تأیید و تصویب برجام نامش برای 1400 زیاد بر سر زبان‌ها افتاده بود. همه می‌گفتند که شانسش برای ریاست‌جمهوری بعدی بالا رفته است، با یک موفقیت دیپلماتیک به نام برجام، محمدجواد ظریف تا حد یک قهرمان ملی بالا رفت و برخی حتی او را با مصدق قیاس کردند. چراغش اما در دولت دوم روحانی رو به افول گذاشت. برجام نه تنها میوه نداد بلکه حتی ظریف در اجرای برخی وظایف ذاتی‌اش هم جا ماند تا جایی که حتی شبانه استعفا داد ولی روز بعد آن را پس گرفت. این اتفاق در کارنامه ظریف ردپای خوبی برجای نگذاشت و به افول چهره قهرمان‌گونه پیشین او کمک کرد. برخی اظهارنظرهای اخیر او در توییتر هم به ناخرسندی از او و ریزش بدنه مردمی او کمک کرده است.

محمدرضا باهنر

هم دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین و رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است هم هفت دوره در مجلس بود. نزدیک به 28 سال. یک خبره حسابی در پارلمان که خودش می‌گفت در این ادوار آخر که نایب‌رئیس بود تصمیمی بدون نظر او در مجلس گرفته نمی‌شد. اما دو دوره است که دیگر در مجلس حضور ندارد. به انتخاب خودش دیگر ثبت‌نام نمی‌کند. همه گمانه‌زنی‌ها بر این بود که او حالا خودش را لایق ریاست پاستور می‌داند اگرچه در همه این 28 سال از نایب‌رئیسی در بهارستان بالاتر نرفت. او گفته است که می‌ترسم در 1400 یک حراف رأی بیاورد! خودش گفته است: «زمانی که ثبت‌نام نکردم بعضی‌ها گفتند می‌خواهد رئیس‌جمهور شود، بعضی‌ها گفتند ترسیده در مجلس رأی نیاورد و ثبت‌نام نکرده است، بعضی‌ها گفتند اصلا صلاحیتش ممکن بود رد شود، از ترس اینکه صلاحیتش تأیید بشود یا نشود، ثبت‌نام نکرد!». او اگرچه همواره منکر این شده که قصد ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری را دارد اما قطعا مترصد است و گوشه چشمی به آن دارد. شاهدش هم یک جمله کلیدی از اوست: «آنهایی هم که کاندیدا دارند از حالا نباید کاندیدایشان را علم و رو کنند».

حسین دهقان

وقتی گزینه رئیس‌جمهوری نظامی مطرح شد، نام حسین دهقان هم بر سر زبان‌ها افتاد. معاون خاتمی و احمدی‌نژاد در بنیاد شهید و وزیر دفاع دولت اول روحانی. او سابقه سپاهی دارد. فرمانده اسبق نیروی هوایی سپاه است. حسین دهقان دبیر کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام هم بوده است. حسین دهقان یک نظامی شناخته‌شده است که اکنون در حلقه مشاوران رهبری در امور دفاعی قرار دارد. برخی می‌گویند زمانی می‌تواند گزینه‌ای جدی برای ریاست‌جمهوری تلقی شود که ساختار سیاسی در ایران به این نتیجه برسد که روی‌کارآمدن یک رئیس‌جمهور نظامی مفید خواهد بود.

منبع: روزنامه شرق

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 150
  • ناشناس
    0

    به نظرم فعلا فتاح از همه گزینه بهتریه

    نظرات شما -
    • منتقمم
      0

      خدابحق محمد کمک کنه اون کسی که از همه دلسوز این مردم زحرکشیده است رئیس جمهور بشه رجایی کحایی؟؟؟؟

    • علیرضا
      0

      آقای رجایی فقط دو ماه رییس جمهور بودند نمیشه با این مدت کم نظر قاطعی در مورد شیوه مدیریت ایشان داد

  • وطنم
    0

    من که به هیچکدام رای نمیدم....

  • علی
    0

    بدون تردید و هیچ شکی فقط احمدی نژاد

  • محمد
    0

    محمود احمد نژاد

  • وطنم
    0

    متاسفانه مشکل ما ریشه ایه به هر کی رای بدیم همین آش و همین کاسه. خودمونو گول نزنیم... مشکل از اون بالا بالاهاس...

  • مهدی
    0

    ضمن اینکه به آقای احمدی نژادرای میدهم حاضرم جانم راهم درراهش بدهم زنده بادشیرمردایرانی

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      کم مونده بگید امام محمود احمدی نژاد

  • شیرین
    0

    خبر خوبی نبود، البته که ما ایرانیان نبایدم منتظر خبرهای خوب باشیم. مگر این افراد با هم‌ فرقی دارند؟ همگی گل و بلبل!!! وای بر ما مردم مظلوم ایران. کشور بیشتر و بیشتر به ورطه ی نیستی سوق داده خواهد شد.

  • لیلا
    0

    من به آقای فتاح رای میدهم دوتای دیگه کارنامه خوبی ندارن

  • محسن میری
    0

    سلام بنظرم آقای پرویز فتاح نسبت به بقیه گزینه مناسب تری هستند

  • صادقی
    0

    رئیس جمهور محبوب مردم ستم دیده دکتر احمدی نژاد

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      ستم دیده!!!خوبید شما؟!

  • شاهین
    0

    من به دکتر ظریف رای میدهم

  • ناشناس
    0

    قالیباف یا احمدی نژاد

  • استاد
    0

    #احمدی نژاد

    نظرات شما -
    • علی
      0

      احمدی نژاد.خواهش میکنم بیا

  • م
    0

    عبدالناصر همتی از رییس های قبلی بانک مرکزی خیلی بهتر بوده . مقایسه کنید با سیف جهرمی هم ننوشتید شانس رئیسی از همه بالاتره به نظرم

  • مهدی
    0

    محمود مردمی نژاد

  • سالار
    0

    عشق است سعید جلیلی فردی دلسوز که فقط موقع انتخابات ها سر و کله اش پیدا نمی شود هشت سال دولت روحانی مشورت و راهنمایی و در دولت سایه پیشنهادات کارشناسی شده ولی کو گوش شنوا بعضی وقت ها صحبت های او را که با بقیه مقایسه میکنم به خود لعنت میفرستم که چه دنیایی شده چه کسی را با دیگران مقایسه میکنم کاش همه ریس ها مثل او دلسوز وعاشق خدمت بودند نه تشنه قدرت

  • مریم
    0

    وقتی جوونای مملکتم و میبینم که با انبوهی از مشکلات که در راس اونا مشکل بیکاری و گرانی هست و انگیزه ای برای زندگی آیندشون ندارن وهیچکس هم تو این مملکت به فکرشون نیست برای چی به یه مشت دزد و غارتگر رای بدم مسعولین ما امتحانشون و پس دادن یه مشت دزد که دستشون تو جیب همه مردمم دیگه گول حرفهای تکراریشون و نمیخورن فقط خدا لعنتشون کنه و آه این مردم نابودشون کنه ان شاءالله که دل خوشی دیگه تو این مملکت معنا و مفهومی نداره

  • عباس
    0

    احمدی نژاد عزیزی برامون بخدا اگ نبودی و طرح تو نبود ما با این اوضاع مسکن کنار خیابون بودیم الان

  • کاربر
    0

    واقعن چرا از احمدی نژاد میترسن؟ رد صلاحیت نشه ببینن چندتا رای میاره خب

  • صادقی
    0

    تنها کسی که درد این مردم را می فهمد و می تواند درد این مردم را درمان کند دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور محبوب قلبها می باشد پاکترین دولت در چهل سال انقلاب دکتر احمدی نژاد می باشد و بس

  • سمانه مقیمی کاخکی
    0

    امیدوارم احمدی نژاد رای بیاره

  • یا رب
    0

    فقط احمدی نژاد عزیر

  • محمد
    0

    به هیچ کدوم چون خیری ازهیچ کدوم ندیدم

  • فرهاد
    0

    مردم به کجا رسیدن که دوباره حرف از احمدی‌نژاد میزنند گویا مردم دوران فلاکت بار احمدی‌نژاد یادشون رفته.چقدر بدبختیم

    نظرات شما -
    • محمدعلی
      0

      آخه الان به لطف همفکران شما که میخواستن به عقب برنگردن فلاکتشون به اوج رسیده

    • رضا
      0

      واقعا شما چقدر نمک نشناسید این همه خدمت به مردم یادتون رفته مسکن مهر، سهام عدالت، یارانه، سدسازی غنی سازی اورانیوم، جزء ۱۰ کشور اتمی جهان ،رونق کشاورزی، و........اینهاجزئ از خدمات این احمدی نژاد به ملت ایران بوده

  • روح الله
    0

    بنظر من هیچ کدوم تا کی باید شاهد چرخش قدرت توی این دست از ادمای تکراری باشیم

  • حسین شمس الدینی
    0

    فقط احمدی نژاد بقیه برن ب جهنم

  • علیرضا
    0

    گزینه (د) هیچکدام امسالشم مال مجلس رای ندادیم

  • حسین خدرویسی
    0

    فتاح

  • پوریا جمشیدی
    0

    رای ما احمدی نژاد خدا نگه دارش

  • بی نام
    0

    منم ب احمدی نژادرائ میدم تنهاکسی هست که ب مردم ایران دل میسوزونه

  • عباس
    0

    دکتر سعید جلیلی کسی که وجدان کاری بالایی داره، یار و یاور مظلومین و خدمتگزار مردمه، دقبقا شخصیتی شبیه آقلی رئیسی داره، قطعا رای من دکتر جلیلی هستش

  • ابراهیمی
    0

    به محمود احمدی نژاد رای خواهم داد

  • کاریزماتیک فقط فتاح
    0

    رئیس جمهور کاریز ماتیک فقط فتاح

  • واعظی
    0

    باتوجه به عملکرد بترتیب،دکتر فتاح،دکترقالیباف،احمدی نژاد

  • ایلین
    0

    فقط فقط احمدی نژادو عشقه

  • حمید
    0

    فتاح ولاریجانی

  • نگین
    0

    چرا گزینه هیچ کدام را نگذاشتند تا رای بدهیم

  • م.ی
    0

    سالار فقط احمدی نژاد

  • انسانم آرزوست
    0

    اگه با این اوضاع فاجعه بار معیشتی مردم تا اون موقع زنده موندن همون موقع هم تصمیم میگیرن

  • رضا
    0

    بجز آقای احمدی نژادمگه مردی توایران وجودداره که مردم درک بکنه به فکرسربلندی ایران باشه فقط مردمی نژاد

  • محمد
    0

    تنها مرد عمل و قدرتمند و صاحب اندیشه و درک از پتانسیل های محیطی داخلی و خارجی دکتر احمدی نژاد است و بر خلاف همه تخریب های چپ و راست او نمود مجاهد خستگی ناپذیر و مرد روزگاران سخت است ،با حضور او حداقل 50درصد بدون تبلیغ آرا دارد و اگر شروع به رقابت کند به بالای 60درصد می رسد و حتی هسته های فکری به پر مدعا مجبور به تسلیم هستند،حضور احمدی نژاد در این رقابت و مقطع زمانی برای نظام واجب است ،به غیر از این رخوت در طیف بسیاری از طرفداران وفادار نظام ایجاد خواهد شد و جبران آن نیازمند یک دوره رویش نوجوانان به مدت حداقل یک دهه زمان است ،آن هم اگر فرصت باشد

  • Sssss
    0

    مردمی نژاد

  • حسینی
    0

    به.هیچکدام همه دزد هستند

  • سعيدرستمى
    0

    فقط دكتراحمدى نژاد

  • عبدی محمد
    0

    آدم کاری، یا احمدی نژاد (اگه سرش فقط ب کار باشه و مسخره بازی سیاسی درنیاره) یا قالیباف (البته به نظرم اگر قالیباف بیاد حدود دو سال با آزمون و خطا پیش میره و نابود میشیم اما بعدش خوب میشه)

  • طاها کریمی
    0

    احمدی نژاد و فتاح هر دو جهادی خدوم هستن درد و بلاشون بخوره تو سر روحانی لیبرال غرب زده که ۸ ساله مملکت رو نابود کرد لاریجانی هم نفوذی هست با این گندی که در مجلس دهم زده و همکاری با روحانی برای نابودی مملکت

  • Aaaaa
    0

    فتاح کیه دیگهههه فقط فقط فقط دکتر محمود احمدی نژاد

  • امید نوروزبیگی
    0

    سبز و بنفش و احتمالا کاندید شدن عارف برنزه ای یا نقره ای رنگ ...همین شما رسانه ها در حق مردم ستم کردین ... حالا ملت دست ب دامن سیاستهای احمدی نژاد بعد چندین ساله بلکم از گشنگی نمیره ... حالا اقای جهانگیری چرا نامه به رهبری نمیده ممبگهث سال 91 بگه ساختار اقتصادی باید کلا عوض شه .. دلار شده سه هزار .. جوابشون معلومه ترامپ مقصره انگار کارتر و و کلینتون و اوباما و بوش غلام ایرانی ها بودن و فقط ترامپ مخالف ما بود .. فتاح و احمدی نژاد سر یه داستان نشستن اونم مردم دوستیه .. لاریجانی اگ این دفه بیاد مطمئن باشید بازم زیر ی میلیون رأی میاره

  • محمدرضا خان احمدی
    0

    واقعا حالا مردم باید قدر دکتر احمدی نژاد رو بیشتر بدانند.. ‌.کسی که با یه حجم بسیار زیاد تهمت و افترا از طرف دولت کنونی مظلوم واقع شد....مردم در زمان دکتر احمدی نژاد زندگی به مراتب بهتری داشتند.

  • میترا نادری
    0

    فقط قالیباف و جلیلی

  • نرگس اشرفی
    0

    دکتر احمدی نژاد و آقای جلیلی بهترین گزینه برای ریاست جمهوری هستند .

  • محمد
    0

    عشقم احمدی نژاد

  • فاطمه ظریف
    0

    تنها گزینه مردمی و درد آشنا و مانوس با محرومین و مستضعفین که کار اجرایی در حد وزیر هم داشته است و عملکردش در همه جا مثبت بوده و حاشیه هم ندارد سید پرویز فتاح است .

  • عباس
    0

    شرکت نمی کنم

  • مهربان
    0

    قالیباف ، فتاح ، جلیلی

  • سیدعلی حسینی
    0

    احمدی نژاد نه. چون غیر تخصصی کار می کند . قالی باف. یا اقای فتاح.

    نظرات شما -
    • هامون
      0

      غیر تخصصی مثل مسکن مهر سهام عدالت یارانه سهمیه بندی بنزین اقتدار در سیاست خارجی و...بابا جعمش کن با این استدلال آبکی تاریخ گذشته زنده بتد دکتر احمدی نژاد

  • احمدی
    0

    تو کار اجرایی مخصوصا ریاست جمهوری فقط قالیباف

  • علی
    0

    فتاح یا جلیلی

  • ناشناس
    0

    به لاریجانی رأی می دهم، چون عاقل و با تجربه است.

  • امیر
    0

    فقط سید محمد خاتمی و لا غیر.

  • علی
    0

    کاش اسم اقا محسن و جا نمی گذاشتین اقا محسن رصایی

  • خبر فوری
    0

    دیگه نوبتی هم باشه باید نوبت برسه به کسانی که تا حالا نخوردن.

  • سمیرا مشهد
    0

    امیدوارم احمدی نژاد برنده دور بعدی ریاست جمهوری باشد تا او بتواند مردم را نجات دهد

  • مریم وقار
    0

    فقط احمدی نژاد مردمی و دلسوز

  • حمیدرضا محمدی
    0

    آقای مهندس فتاح بهترین گزینه برای ریاست جمهوری هستند

  • حمید
    0

    از این تعداد نامزد بعضی هاشون حتا تو شهر خودشون هم رای نمیارن اگر احمدی نژاد ردصلاحیت نشه اونو ریس جمهور بعدی بدونید در غیر این صورت اصلاح‌طلبان که برای سالهای طولانی به استراحت اجباری میروند و با توجه به مشارکت کم مردم در انتخابات مجلس و نبود نامزد سر سخت آقای قالیباف ریس جمهور خواهد شد آن هم با رای کم

  • رحمانی
    0

    بسمه تعالی اینجانب دکتر باهنر را ذخیره ای برای کشور میدانم و بهترین گزینه ایشان را که واقعا لیاقت دارن رو معرفی میکنم

  • مینا
    0

    قالیباف، فتاح،جلیلی

  • مریم
    0

    مردم ایران فقط سیاهی لشکر هستن برای پر شور نشان دادن انتخابات و به ظاهر مردمی بودن ایران! همه ی مسئولان پشت پرده باهم دوست و یار و یاور هستن و این جنگهای زرگری رو برای مردم ساده لوح راه میندازن، هیچکدوم در حق ایران ایرانی دلسوز نبودن، مارو به مرگ گرفتن که به احمدی نژاد که تب بود راضی بشیم

    نظرات شما -
    • A.B
      0

      واو. براوو . عجب نظریه توطئه جدید و جذابی! واقعا شرم آوره،برخی اینقدر ساده لوح هستن میشینن زیرباد کولرنظریه توطئه صادرمیکنن. وضع فعلی کشور نتیجه انتخاب های مردمه.هیجانی انتخاب میکنید اما زمانیکه نتیجه نداد همرو مقصر میدونید جز خودتون. به نظر حکومت سلطنتی یا استبدادی برای مردم بهتره. دموکراسی هیچ کجا جوابگو نیست.چون عموم مردم اطلاعات سیاسی ندارند.ازطرفی به همین دلیل هیجانی بودن و کم اطلاعی حتی توانایی انقلاب مجدد هم ندارند.میگی نه؟چند نفر میدونن بعد نظام جمهوری اسلامی چی میخوان؟چه اطمینانی هست10سال دیگه پشیمون نشن؟مثل برخی ها!الان تو نقطه ای هستیم که تغییرچارچوب سیاسی هم امکان نداردوبه صلاح نیست.وقتی همچین مردم هیجانی و روشنفکرنمایی داریم.

  • محمدحسین
    0

    فقط رئیس جمهور خس و خاشاک

  • رحمانی
    0

    بسمه تعالی اینجانب و طیفی ازجوانان خوزستان برای انتخابات ۱۴۰۰ به فضل خدا آقای دکتر باهنر که ذخیره کشور و انقلاب است را با افتخار معرفی میکنیم .

  • ناشناس
    0

    قلیباف

  • علی
    0

    مهندس فتاح

  • Iman
    0

    جز احمدی نژاد کسی نمیتونه رای فقیرها پابرهنه ها به خود جلب کنه مردم دکه از راست چپ بریدن نظام دکه قبول ندارن ظاهر قشنگ باطن لجن بخاطر همینه که 42درصد بیشتر در انتخابات مجلس شرکت نکردن مردم قشر ضعیف فقط فقط #احمدی نژاد میخوان رد صلاحیتش کنن مردم هم از کل نظام بر میگردن زنده باد #احمدی نژاد یاور پابرهنه ها محرومین مظلومین

  • عباس
    0

    فتاح جلیلی قالیباف

  • علی صابری
    0

    هیچکدام. در دوره ی احمدی نژاد که دلار به اون وضع افتاد دکل غیب شد و هزاران مشکل دیگه خدا میدونه دوباره رییس جمهور شه چه بلایی سر ما بیاره، بقیه ی کاندید ها هم همینطور با احترام به همه من شرکت نمیکنم تا یه انسان دلسوزه واقعی یک روز بیاد نه کسانی که جبهه گرفتن و مردم رو بازیچه ی اصلاح طلبی و اصول گرایی خودشون قرار دادن

    نظرات شما -
    • طالبی
      0

      دکل پیداشده گوشه حیاط روحانی بوده

  • مسعود
    0

    اول همتی و دوم فتاح

  • علی گودرزی
    0

    من امیراحمدی نژاد بیاد درخدمتشون هستم درغیراینصورت هیچ کسی رادیگرقبول ندارم ۸۰رای دارم در۱۴۰۰

  • فاطمه
    0

    فتاح مردمی نژاد

  • جعفر
    0

    احمدی نژاد قایباف و فتاح . بقیه باید برن بازنشسته بشن. لاریجانی که تو مجلس نشون داد خودشو بابا بسه دیگه مردم بدبختن

  • حسن
    0

    جنتی ، شورای نگهبان عاقل باش و آخرت خودت رو به لحظه ی زودگذر دنیا نفروش، مردان مرد تاریخ رو تایید صلاحیت کن و بزار مملکت رو مثل رضاخان با همه کارشکنی ها ببره روی ریل درستش، مرد ترین و بی باک ترین و مرد عمل ترین مسئول نظام از زمانی که من به یاد دارم. شورای نگهبان ، حقوق مردم را نگهبان باش، دزدی آینده مملکت عاقبت شومی برای آن دنیا و عاقبت خودتان و نظام خواهد داشت. احمدی نژاد، اصلح ترین رییس دولت ایران. انشااله دوباره این امید به مردم مستضعف برخواهد گشت.

  • احمدعلی
    0

    فتاح جهادگر واقعی مرد عمل جوانگرا ولایتمدار واقعی

  • آصف باهوش
    0

    رای من فقط همسنگر شهید حاج قاسم سلیمانی فقط سردار دکتر قالیباف

  • .....
    0

    خالیباف شرکت نکنه باید تعجب کرد... خدایی یه دوره همینجوری بدون رای گیری بزارن رییس جمهور شد شاید دست کشید.

  • سینا مهدوی
    0

    احمدی نژاد رئیس جمهور بشه و فتاح بشه معاون اول خیلی خوب میشه

  • محمدرضا
    0

    محمود احمدى نژاد ، البته اگر جناب جنتى اجازه شركت به ايشان بدهد. چرا به احمدى نژاد؟ به خاطر موارد ذيل در كارنامه قبلى ايشان كه متاسفانه بعد از هشت سال هنوز دولت فعلى كارى بالاتر از اينها انجام نداده است: ١ - يارانه ٢- سهام عدالت ٣- مسكن مهر

  • علی محمد
    0

    فقط احمدی نژاد می‌تونه از این وضعیت نجات بده همه رو

  • محمد مهدی هراتی زاده
    0

    با سلام محمود احمدی نژاد روی سکه سیاست‌هایی است که نظام سعی دارد حمایت اقشار متوسط به پایین را کسب کند، البته شخص احمدی نژاد مورد حمایت مردم و مقبولیت نظام خواهد بود چون مدیر و مجری موفق است، مخصوصا در مسله استراتژیک کارت برنده مهدویت و پادستی که این روزها کمیاب شده. محمود امتحان داده است و مردم با روحیات وی آشنا هستند پس دلتنگ او شده اند همچنانکه اگر محمد رضا شاه زنده شود اگر کانون های قدرت مخصوصا نظامیان دلال و تاجر بگذارند

  • جواد
    0

    قالیباف بعد فتاح

  • رنج کشیده
    0

    همه اینها امتحانشونو پس دادند مشکل مردم ما هیجانی بودنشونه اینجا ایرانه و مشکل اساسی تراز اینه که با یه نفر مشکل ریشه ای حل بشه تا وقتی قانون و نظارت درستی نیست وقتی شورای نگهبان به شعور مردم احترام نمیزاره و هرچی متخصص و کاربلده رد صلاحیت میکنه نتیجش میشه اقبال مردم به احمدی نژادی که 8 سال کشورو نابود کرد و بعدشم روحانی اومد کلا کشور به قهقرا برد.اگر همین آدمها باشن من هرگز رای نمیدم چون ارزش رای دادن ندارن مثل انتخابات مجلس که فقط 25 درصد شرکت کردن

    نظرات شما -
    • مفرد
      0

      اشتباه نکن برادر من ۱۵ درصد رای دادند نه ۲۵ درصد

  • محمد
    0

    یا احمدی نژاد یا رای بی رای.اگه قرار احمدی نژاد رد صلاحیت بشه باید مردم ردش کنن اگه بازم شورای نگهبان بخاد سلیقه ای عمل کنه و امسال روحانی رو تایید کنه رای بی رای حتی رای سفید هم نمیدم چون نظامی که برا سلیقه مردمش ارزش قائل نشه به درد نمیخوره

  • ناشناس
    0

    باید دید هر کدام چه برنامه ای دارند ولی ظاهرا فتاح گزینه معقول تری هست.

  • اصغری
    0

    همان بهترکه ب کسی رای ندیم چون هیچکس ازسیاست سردرنمیاره هرچقدهم بخایم کسی ک بخادمملکتوازاین وضع نجات بده رو برای ریاست جمهوری انتخاب کنیم بازهم پشت پرده کسایی هستن ک اجازه نمیدن مملکت اروم بشه وبه روال قبلیش برگرده اینا ب مال مردم خوردن عادت کردن

  • مصطفی نبوی
    0

    احمدی نژاد...چراکه از هیچ رئیس جمهوری هیچ خیری به ملت نرسید.خدماتی که انجام داده مهمترز همه مسکن بود...بعدش سهام عدالت....بعدش یارانه...که طرحهای خوبی بودن و حمایت نشدن....ومهمتر از همه خودش آدم پاک حلال و حلال زاده ای بود....

  • مهدی
    0

    همه میدانند کی لایقه رئیس جمهور بودن را دارد حتی خبر فوری عزیز سایرین سیاه لشکری بیش نیستند مردی از جنس مردم

  • یلدا
    0

    محمودی فقط

  • ایرانی
    0

    محمود احمدی نژاد.یار و یاور محرومین

  • بنده خدا
    0

    مرد خدمت و عدالت دکتر محمود احمدی‌نژاد

    نظرات شما -
    • مفرد
      0

      اگر دربینشون ایرانی اصیل بود که رای میدیم ولی این نفرات وشورای نگهبان هیچکدامشون ایرانی نیستن پس رای بی رای

  • بینام
    0

    به هیچ کدام چون برای رضای خدا ورضایت مردم نمی‌روند برای مقام ثروت و دزدی باند بازی جناح بندی میرن وهیچ کدام لیاقت مدیریت ندارن وقبلی ها نیز نداشتن بی کفایت هستن ولی حیف که شورای کذایی نگهبان اجازه نمیده که یک فرد توانمند ولایق کاندید شود ومشکلات حل کند وراه دزدی اینا رو ببندد

  • علیرضا
    0

    دوستان امیدوارم هر کسی که میاد فقط فقط برسه به داد پابرهنه های انقلاب

  • قربانزاده
    0

    فقطوفقط احمدی نژاد

  • عباس میرزایی
    0

    احمدی نژاد فقط❤

  • طالبی
    0

    فقط آقای دکتر احمدی نژاد عزیز و دوست داشتنی که به فکر مردم بوده و هستش احمدی نژادی فقط

  • علی ....
    0

    سردار سلیمانی هم کاش اسمش توی این لیست بود واقعا حیف شد

  • مجید
    0

    رای بی رای

  • دلسوخته
    0

    البته همه شان عزیزهستنددکترقالیباف برای مجلس برازنده است بنظرمیایداگربخواهدخدمتی کندهمونجاخوبه احمدی نزاددیگربراش دیره کمی خدمت خوب کرده اونراهم بااداواطوارش خراب کردلاریجانی دیگرماهیتش مشخصاست بنظرنسبت فتاح خوب میایدواصلاح طلبادیگرتاچهاردوره گندشان ازاین کشور پاک نمیشود بهقول معروف اگرکسی بنام اصلاح طلب ثبت نام کندفقط خانواده اش به اورای میدهداگرعمل این شوندکسی درانتخابات شرکت نکندگناهش برگردن اصلاهاتی هاست کم کاری خیانت خباثت وغیره کاراونهاست زیباکلام ازهمین حالاعدم سرکت درانتخابات راکلیدزده است

  • علی
    0

    نمیدونم چرا عده‌ای همیشه یا افراط میکنن یا تفریط ، میگن یا مثل روحانی(مذاکره) یا مثل احمدی‌نژاد(انزوا) ؟ هیچکدوم! روحانی که هیچ . احمدی‌نژاد هم درسته کارای خوبی هم داشت بد هم زیاد داشت ولی الان تو این شرایط اونم بیاد خیلی چیزارو نمیتونه چون از زمان خودش به جا گذاشته مثل افزایش بی‌برنامه نقدینگی و در نتیجه تورم شدید. پس هیچ‌وقت خودتونو بین چند نفر محدود نکنید منطقی و آینده‌نگر باشید. آزموده را آزمودن خطاست ، یادتون رفته سرعت گرونی‌های روزانه زمان احمدی‌نژاد مثل الان بود؟ (حافظه ضعیف تاریخی) . منطقی‌ست که فردی جدید با توانایی خیلی بیشتر از قبلی‌ها باید انتخاب بشه. فردی مردمی،فعال،وطن پرست، و مشورت‌پذیر از کارشناسان باشه. و ثروتمند، غرب‌زده ، متکبر نباشه. (رهبری گفتن هم مذاکره کنید هم کار خودتونو بکنید.) خب یعنی نه افراط(روحانی)، نه تفریط(احمدی‌نژاد). مثل قاسم سلیمانی متعادل و زرنگ باشید. به امید خدا ...

  • سعید برخورداری
    0

    احمدی نژاد فقد

  • ایرانی واقعی
    0

    رای دادن وندادن فرقی نداره اون کسی که باید بشه میشه ازقبل مشخصه مثل همین اتفاق جدید هنوز پرونده قالیباف بابت شهرداری واتوبان سازی ها و...‌‌بازه چجوری یک شبه میشه ریس مجلس وروحانی وریسی هم جای خودشون تازمانی که ایران دست هزاردستان هستش اوضاع روزبه روز بدتره فقط شده دست انداختن مردم .!!!!! رای بی رای! رای دادن یعنی پراید ۱۵۰میلیونی ودلار۳۰هزارتومتی .

  • احمدی نژاد
    0

    احمدی نژاد که قطعا ثبت نام میکنه اما اگر خودشیفتگان عمار پندار مثل سری قبل رد صلاحیتش کنند تا امثال روحانی قدرت رو بدون داشتن رقیب در دست بگیرن تا ما رو به این روز سیاه گرفتار کنند، کار ما با جمهوری اسلامی تمومه!

  • صدافت
    0

    اگر هدف انتخابات باشد نه انتصابات مردم احمدی نژاد را می خواهند.چون احمدی نژاد مانند آقای رئیسی درد مردم را می فهمد وجلو این همه دزد را می گیرد

  • هامون
    0

    کاش یه کم به نظر مردم اهمیت داده بشه و آقایان جنتی و کدخدایی و دیگر بازیگران پنهان تایید صلاحیت کاندیداها ببینن که مردم دلسرد و خسته وگرفتار تنها وتنها با بازگشت دکتر احمدی نژاد امیدوار به آینده خودشان و کشورشان میشوند و کاش کدخدایی برای این مردم تصمیم نگیره

  • امیر
    0

    فقط سیاست مدار دنیا ، سید محمد خاتمی میتواند جهان را به صلح و آرانش برساند.

  • نوروزی
    0

    اگه شورای نگهبان مثل دفعات قبل دست از لجاجت برداره و نیروهای خدوم را لگدمال نکنه جناب محمود خان احمدی نژاد دوستار مردم فلک زده و بدبخت که دارن تو این گرونی سرسام آور خفه میشن انشالله و به حول قوه الهی رئیس جمهور ایران میشه ..بقیه دوستان هم میتونن برای ایشون لنگ پهن کنن.والسلام

  • مجید از ملارد
    0

    احمدی نژاد اولین کسی بود که در ایران جرات کرد حداقل پولی به جیب مردم بریزد، کاری که هیچ کس جرات آن کار را نداشت و ندارد.امیدوارم دوباره ریس جمهور شود.وحق مردم از بیت المال را به همه بدهد.الهم عجل لولیک فرج

  • کیوان
    0

    باسلام به همه عزیزانی که وقت میگذارید برای نظر دادن به نظر من اکثر نظرات مفید و قابل احترام ولی احتمالا اولأ کاندید ریاست جمهوری ایران پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا معلوم و معرفی خواهد شد دومأ ایران در ریاست‌جمهوری بعدی نیاز به یک خانه تکانی در بدنه دولت و مقام سیاست خارجه خواهد داشت سومأ شخصی که ریاست جمهوری ایران بشود باید هم به داد مردم برسد هم به داد سیاست خارجه آیا ممکنه ؟ چهارم ریاست جمهوری این دوره بسیار مهم از نظر داخلی خیلی مهم‌تر از دوره های قبلی می‌باشد پس بنابراین فیلتر‌های تائید صلاحیت خیلی حساس تر از قبل عمل خواهد کرد

  • م. ب
    0

    سعید جلیلی

  • خانداداش
    0

    نه نون داریم نه چویی احمدی نژاد کجایی فقط احمدی نژاد عشق است

  • مهدی
    0

    من از سال نود دو تا حالا رای ندادم چون اندیشه و راه بهار بهار دلنشین ملت رو تایید صلاحیت نکردن من تا زمانی که خادم ملت نباشه رای نمیدم به امید بهار بهاری که با دولت بعار امکان پذیر زنده باد دکتر احمدینژاد عزیز

  • هادی
    0

    حالا که چهره واقعی لاریجانیها بامحاکمه امثال طبری و...بیش ازپیش درحال نمایان شدن است ومظلومیت دکتر احمدی نژاد ویاران ایشان هم با محاکمه یاران لاریجانی خصوصا قاضی محاکمه کننده بقایی وجوانفکر و...بیش ازپیش عیان شده قراردادن تصویر علی لاریجانی درکنار دکتر احمدی نژاد شیطنتی تکراری را نشان میدهد اصلاح کنید.

  • رضا
    0

    سلام. من به آقاي احمدي نژاد رأي ميدهم.

  • اسرا
    0

    خوشبختانه جناب آقای قالیباف در همه عرصه ها موفق بوده اند. بنظر من یک مدیر قوی هستن وبرای حل مشکلات هم به مدیر قوی نیازمندیم وبرای ریاست جمهوری هم مورد مناسب.

  • امیر
    0

    فقط یوزارسیف احمدی نژاد ای مردم اگه میخاییم بدبختر نشین به احمدی نژاد رای بدیم تمام

  • ایمان
    0

    رای بی رای هرچند رای ما هم تاثیری نداره چون کسانی هم که دوره های قبل رای نیاوردند الان منصوب شدند در ریاست قوا!!!پس رای ما برای کسی مهم نیست. قالیبافم واقعا بره خداروشکر کنه که مردم نیومدن برا رای دادن و با حضور اقلیت پای صندوقها رای آورد. قطعا رئیس جمهور بعدی از نظر شورای کذایی نگهبان و همدستانشان الان منصوب شده و این بحث ها هم کشکه

  • هادی واحدی
    0

    هرکی شعور داشته باشه و خودش رو انسان بدونه دیگه عمرا نمیره رای بده چون همشون عین هم دروغگو و دزد هستن فرقی هم نمیکنه اصولگرا یا اصلاح طلب

    نظرات شما -
    • A.B
      0

      شما اول یادبگیر به نظر بقیه احترام بزاری بعد حرف بزن.شماها همتون روشتون همینه.وقتی کسی بهتون خرده میگیره اعتراض میکنید.ولی به راحتی نه تنها عقیده دیگران رو تحمل نمیکنید بلکه به راحتی به علت مخالفت عقیدتی بهش توهین هم میکنید. باعث تاسفه الان تو کوچه و خیابون برخی فرض دارن آزادی عقیده فقط برای منتقدینه

  • Morteza
    0

    فقط به احمدی نژاد بهترین رییس جمهور کل دوران انقلاب

  • زحمتکش
    0

    به نظرم خیلی واضحه که احمدی نژاد رد صلاحیت میشه اصلاح طلب ها هم مثل مجلس شرکت نمیکنند .تنها میمونه سعید جلیلی که با حداقل رای مثل قالیباف میشه رییس جمهور

  • صداقت
    0

    من اول به احمدی نژاد پاکدست ومردم دوست رأی می دهم چون ثابت کرد فقط او دزد نبود وبه جای دزدی گوشه ای از مشکلات طبقه فقیر را حل کرد،دومین نفر پرویز فتاح است که حامی مردم محروم است.بقیه کاندید ها سابقه شون خراب است چون محرومان رافدای ثروتمندان،کرده اند.بعضی محرومان را فدای سیاست کرده اند.بعضی رای محرومان رامی خواهند تا درکرسی ریاست یک وام 5میلیون تومانی برای خرید دارو به من شیمیایی ندهند درعوض میلیاردها دلار ارز دولتی بدزدند.خداوند شیخ حسن وامثال لاریجانی را نمی بخشد وباید درقیامت بسوزند چون اینجا کسی جرأت نمی کنه به اونا بگه بالای چشمتان ابروست

  • علی
    0

    فقط دکترمحمود حامل ملتها

  • هوشنگ زندیه
    0

    شاید با رویکردی که دکتر احمدی نژاد نسبت به طبقه محروم داشت درصورت کاندیداتوری ایشان شانس اول را خواهد داشت انشاالله

  • ایرج
    0

    محمود خواهد آمد پیروز و سر افراز . دست خدا و دعای امام زمان علیه السلام همراه اوست

    نظرات شما -
    • ایران
      0

      آره حتما هاله نور هم دور سرشه وقتی میاد. هیچکدوم از ریاست جمهوری ها بدرد مردم نخورده تو این۴۰سال. همون دوره احمدی نژادم همه ناله میکردن از کارای بیخودیش ولی یه عده زود فراموش میکنن.حالا شده رابین هود و اومده نجاتمون بده!!

  • سردار دلها
    0

    احمدی نژاد رییس جمهوربشه . قالیباف رییس مجلس بمونه . فتاح هم معاون اول بشه به نظرم خوبه

  • مجید
    0

    هنوز گند کاریهای احمدی نژاد از یادها نرفته خود شیفته، با لبخندهای مسخره واحمقانه.

  • فتاح امیری
    0

    من به احمدی نڗاد رای میدم چون اون بهتر میتونه کشورو اداره کنه حداقل مردم نمیمیرن از گرسنگی مث الان

  • علی کرباسی
    0

    فقط فقط فقط فقط ............احمدی نژاد

  • مصطفی
    0

    زنده باد احمدی نژاد یا احمدی نژاد یا رای بی رای

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها