پیشنهاد طرح ازدواج اجباری تا ۲۸ سالگی به مجلس و دولت ارائه شد!

روز گذشته حجت‌الاسلام محمد ادریسی، سردبیر نشریه سراج، پیشنهادی درباره ازدواج اجباری جوانان به مجلس ارائه کرد.

پیشنهاد طرح ازدواج اجباری تا ۲۸ سالگی به مجلس و دولت ارائه شد!

حجت‌الاسلام محمد ادریسی، سردبیر نشریه سراج، در یادداشتی با عنوان «پیشنهاد قوانین جدید برای تسریع ازدواج به مجلس و دولت» این‌گونه آورده است:

ازدواج یک راه‌حل در متن مقاله مذهب است. دو روز مهم و نفس‌گیر وجود دارد: یک، روزی که ازدواج می کنیم و دو، روزی که دلیل ازدواج خود را درک می‌کنیم. هر کس به دلیلی ازدواج می‌کند، یکی برای آرامش، دیگری برای نیاز جسمی، شخصی دیگر برای توالد و تناسل یا تکامل و اکمال نصف دین و لباسی نو به تن کردن یا حضانت و پرورش و امتحان و فردی دیگر برای تجربه جدید و عشق و ماجراجویی یا به هر دلیل درست یا غلط دیگر تن به ازدواج می‌دهد.

با روح‌های خواب آلود به واقعیات نگاه نکنیم که فعلاً تنها راه علاج و جلوگیری از انحراف جوانان، ازدواج است؛ مابقی راه‌های پیشنهادی شما اعم از فرهنگ‌سازی، فکر نکردن به جنس مخالف، کم‌خوری و ورزش و… حکم مُسکّن برای درد را دارد.

چهار گروه هستند که در ازدواج‌های اجباری و اختیاری نقش مهمی دارند:

اول: خانواده‌ها و نزدیکان ؛
دوم: مسلمانان و هم‌دینان ؛
سوم: دولت‌ها و دولتمردان ؛
چهارم: دختران و پسران .

نخستین گروه یعنی نزدیکان و خانواده در مسئله ازدواج دو وظیفه دارند: یک، ترغیب، دو، تسهیل و اگر در فرد چهارشرط :قدرت عقلی و جسمی و کفویت و وضعیت مالی را مهیا دید به سمت تشکیل خانواده جدید، فرزندان خود را حرکت بدهند و مقدمات آن را هر آنچه هست فراهم کنند تا اینکه قبول مسئولیت کنند که اگر با بهترین احتمالات ممکن ازدواج موفقی حاصل شد دختر و پسر جدیدی بدست می آوردند پس بنابراین سزاوار است همانگونه که برای رفع مشکلات تحصیل فرزندان تلاش می کردند برای رفع مشکلات تزویج فرزندان خود هم تلاش کنند.

گروه دوم که هم‌دینان و مسلمان هستند، اگر می خواهند که خانه ها و خیابانها بیشتر از این از مجردهای شورانگیز پر نشود باید نگاه به جمال و مال و نگاه به طبقه بالا تر و ما فوق را کنار بگذارند و به پایین ترها و مادون خود نگاه کنند و از چشم و هم چشمی ها در دور همی ها دوری کند و گرنه برفرض تشکیل زندگی دونفره جز اینکه به طلاق ها اضافه کنند کاری از پیش نمی برند و دود کارهایشان و عدم قدم و اقدام مثبتشان در چشم خودشان است که اسلام از بعضی مسلمان بیشتر ضربه خورده است تا از دشمنان اسلام و این خنده دار نیست یک واقعیت تلخ است پس بنابراین مسلمانان و هم دین ها به چند نکته توجه داشته باشند که:

اولاً: تفقد احوال و مساعدت در حد استطاعت ضروری است.
ثانیاً:آنها که اشک بر چشم ها را جاری کردند به راحتی می توانند لبخند بر لبان را هم جاری کنند.
ثالثاً: حوادث و اتفاقات را آن طور بینند که واقعاً هست نه آنچه که خودشان می خواهند باشد.

قانون دوازده گانه ازدواج برای تسریع و شتاب ازدواج

گروه سوم که دولتمردان و دولت ها می باشند لازم است که «قانون تسریع و شتاب ازدواج »را حمایت یا اصلاح و تدوین و تصویب و اجرا کنند که این بهترین خدمت به جامعه و افراد و خود آنها است و حفظ امنیت ازدواج ها را نیز بعدها در نظر داشته باشند که برای توسعه اقتصادی که هدف دولت ها و حکومت ها است، ازدواج یک اصل اساسی و ضروری است .چون باب های رزق بیشتری برای افراد جامعه به واسطه ازدواج گشود می شود و این حلقه های ازدواج در فراق انگشتان جوانان است که روز به روز به دلیل کم کاری ها گران تر و دست نیافتنی می شوند پس بنابراین یکی از مهم ترین زمینه های رشد و بهبود وضعیت اقتصادی ازدواج است و در اینجا قانون های برای شتاب و تسریع ازدواج پیشنهاد می شود واین قانون دوازده گانه ازدواج عبارتند از:

قانون اول: ابتدای دوره ازدواج اختیاری ۱۷ سال و انتهای آن ۲۸ است و اگر کسی ازدواج نکرد باید ازدواج اجباری داشته باشد.

قانون دوم: اگر کسی بعد از سن ۲۸ سالگی از ازدواج امتناع کرد از او ربع درآمد کسب و کار و صنعت یا مالیات از تجارت او گرفته می شود و به آن‌ها که می خواهند ازدواج کنند و گرفتار فقر هستند داده می شود.

قانون سوم: اگر فرد در این دوره سنی ازدواج نکرد اگر بیمار بود، معالجه او مجانی است و اگر بیماری بدون علاج داشت از ازدواج او امتناع شود و اگر بیماری او معالجه شد و ازدواج نکرد باید تمام هزینه های ازدواج یک زوج را پرداخت کند.

قانون چهارم: اگر پس از دوره ازدواج اختیاری فرد ازدواج نکرد از او در مناصب مدریتی و تدریس و عضویت در هیئت علمی و کارهای کلیدی هرگز استفاده نمی شود.

قانون پنجم: اگر صاحبان مشاغل و کسب و کار به تعداد تعیین شده از جوانان که در دوره ازداوج اختیاری هستند چه دختر باشد و چه پسر وام خودکفایی و ازدواج بدهند از دو تا سه سال معاف از هرگونه مالیات و عوارض می شوند.


قانون ششم: کسی که سن او بالایی چهل سال است و فرزندی ندارد اگر به لحاظ جسمی و مالی، شرایط اش را داشته باشد موظف است که باتوجه به توانایی‌های او از یک تا چهار یتیم از کودکان کار یا شیرخوارگاه یا یتیم‌خانه‌های کشور فرزند تقبل کند.

قانون هفتم: هرکس در این دوره ازدواج کرد و برادر بزرگ‌تری ندارد که به والدینش خدمت کند استخدام رسمی ادارات دولتی می شود و همچنین یک دختر اگر برادر بزرگ تر ندارد که از والدینش مراقبت کند شوهر او معاف از مالیات و سربازی تا زمان پایان حیات والدین است.

قانون هشتم: کسی که در دوره ازدواج اختیاری ازدواج کرد اگر فقیر بود به او در نزدیک ترین محل سکونت والدین در شهر خود زمینی یا منزل مسکونی یا مغازه ای برای کسب و کار که قابل برگشت باشد از طرف دولت ها و حکومت داده می شود.

قانون نهم: کسی که در دوره ازدواج اختیاری و قبل از ۲۸ سالگی ازدواج کرد و صاحب چهار فرزند شد از سربازی معاف می شود و یارانه بیشتری از دولت ها دریافت می کند.

قانون دهم: کسی که بدون ازدواج به سفرهای خارجی غیر زیارتی و علمی می رود عوارض خروج بیشتری باید بدهد واگر بدون عذر معقول همسر خود را با خود نبرد یا در خارج ازدواج کند نصف دارایی های او برای همسر اول و فرزندان است.

قانون یازدهم: دانشجویان و طلاب تنها به دلیل تحصیل علم در داخل یا خارج از کشور تنها دو سال می توانند تاخیر در ازدواج داشته باشند.

قانون دوازدهم: گواهی گذراندن حداقل دو دوره رایگان «حقوق متقابل و مترابط زن و شوهر» و «روش تعامل و آموزش تربیت فرزندان» قبل از ازدواج اختیاری یا ازدواج اجباری باید توسط دختر و پسر ارائه گردد تا پنج درصد به وام ازدواج آنها اضافه شود.

و اما گروه چهارم که دختران و پسران متفاوت و مرموز که از آنها خواندیم و شنیدیم و بسیار هم دیده ایم که نزدیک ازدواج و حتی قبل آن که می شود بدون قصد دوست داشتن پسرها بیشتر به دختران دروغ می گویند و دخترها بهتر به پسران دروغ می گویند پس یکی در کمیت ها و دیگری در کیفیت ها اول است یا اینکه دختر می خواهد ازدواج کند اما پسر نمی خواهد و او مشغول شارلاتان بازی است و یا بالعکس.

دختر و پسر می خواهند ازدواج کنند اما پدر و مادر نمی پسندند و عیبجویی می کنند و هزار بهانه کوچک و بزرگ می آوردند و یا اینکه هم دختران و پسران و پدران و مادران و نزدیکان و مسلمانان و هم دینان می خواهند که وصلت ها و ازدواج ها صورت بگیرد اما دولت ها و دولتمردان نمی خواهند یا نمی گذارند.

همه نفس ها را به امید هم فرو می بریم ، فرشته نجات هم نمی شویم و کی نوبت حرکت ما می شود خدا می داند، هم را می شناسیم که اهل کارستانیم اما مقصر تراش ایم و تقصیر ها را به گردن هم می اندازیم و در آخر با بی انصافی می گوییم بخت و اقبال و قسمت نیست و نبود و نشد و این یک درد کوچک نیست، داستان نیست، واقعیت است وشاید هم یک عادت که عادی شده است!

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 118
  • سعید
    0

    واقعا نظری ندارم

  • Ali
    0

    هر دم ازین باغ بری می‌رسد واقعا چه مغزهای متفکری داریم خدایا برسان یک لیاخوف دیگر

  • رضا
    0

    زمينه اشتغال و امنيت شغلي رو ايجاد كنين مطمئن باشين جوونا ب سمت ازدواج ميرن،رانت و سهميه بازي رو از مشاغل بردارين جوونا خودشون عقلشون ميرسه ك ازدواج خوبه،دزدي و فسادوريشه كم كنين دختر و پسر خودخاسته سمت ازدواج ميرن ،ولي با زور و قانون من دراوردي كسي تن ب ازدواج نميده

    نظرات شما -
    • علی
      0

      فساد رو ک باید من و شما درست کنیم نه کسی دیگه

  • محمدی
    0

    خب باسرنوشت مردم هم بازی کنید به شماچه آخه شما اقتصادرودرست کنید نمیخوادواسه مردم تصمیم بگیرید

  • حامدی
    0

    به جای اجرای این طرح های ۱۲ گانه عصرحجری وبهتر است بگوییم ماقبل تاریخی که قطعا نتیجه تراوش افکار کوته وخود خواهانه و جابرانه است که برای انسان وازادی واختیار فرد هیچ ارزشی قائل نشده است کافی است شرایط مادی ازدواج را تسهیل کنید انگاه خواهید دید که همه مجردین مزدوج خواهند شد. چطور انتظار دارید جوانی که یا بیکار است وسربار خانواده ویا شاغلی است با ماهی ۲ میلیون حقوق که نود درصدش را باید اجاره بدهد ویا با طلای گرمی یک میلیون تومان ویا هزینه سنگین تالار وعروسی واز همه مهمتر بیکاری وفقر مطلق می تواندازدوج کند ؟ الان هزینه ساده یک تولد بچه در بیمارستان قریب ۵ تا ۱۰ میلیون تومان است شما اگر خیرخواه هستید شرایطی ایجاد کنید که یک جوان تا دو سال از پرداخت کرایه خانه معاف شود و....

    نظرات شما -
    • علی
      0

      اصلا دقیق خوندین چی میگه؟مسلما برای بچه هم تمهیداتی چیده میشه ولی چیزی ک اینا میگن ازدواجه و بس

  • علی
    0

    اگه عملی بشه خیلی خوبه ولی باید قوانین طلاق هم بررسی بشه ... کیا میان ازدواج کنیم؟

    نظرات شما -
    • Amir
      0

      عقده ای بیچاره

  • حجت
    0

    یکی نیست بگه مگه مشکل مملکت ما ازدواجه نخیر مشکل مملکت ما فقر و بی کفایتی ودزدی و اختلاس و.... هست شما به جوانها کار و مسکن بده و تضمین کن که اینده پیش رو امیدوار کننده است خود انها ازدواج میکنند مهم این است که یک مشت ادم (البته فقط از نظر ظاهری عرض میکنم )فکرمیکنند همه چیز بلدند و عقل کل هستند وای امان از یک کلمه سواد و عقل و شعور

  • مری
    0

    شرایط ازدواجو راحت کنید وضعیت اقتصادی رارسیدگی کنید همه ازدواج میکنند سکه هفت میلیونی خونه میلیاردی پرایدنودمیلیونی.. خداییش ازدواح زا این چیزا ریسک نیست اونم توایران.. بدترازهمه موقع طلاق درامدت دومیلیونه سکه هفت میلیونی بایدبدی..

  • مهدی
    0

    رفته رفته همه مشکلات مردم داره حل میشه و بزور بهشت بردیم و حالا میخواهیم ناکام نمیرند !

    نظرات شما -
    • دانا
      0

      خیالتان راحت تقوی پیشه کنید و ازدواج هم نکنید در بهشت حوری ها دورتون را می گیرند

  • محمد
    0

    تورو خدا این قانون رو اجرا کنید خیلی خوبه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      داداش نفست از جای گرم بلند میشه . می خوای خودتو بدبخت کنی برو زن بگیر به بقیه چیکار داری

  • رضا
    0

    نمیدانم بخندم یا گریه کنم! کدام آدم عاقلی از ازدواج بدش میاد تشکیل خانواده در وحله اول نیاز هر انسانیست ولی لطفا مسئولین لطف فرموده اشتغال و بهره مندی از مزایای کار افراد را حل کنند جوانان علاقه وافر به ازدواج دارند. جوان من از ۱۸ سالگی علاقمند ازدواج هست ولی چون سغل و درآمدی ندارد وقتی پول توجیبی به حسابش میریزم بغض میکنه و میگه کار گیرم بیاد جبران میکنم و این پولها را پس میدم. فقط یک کلام و ختم کلام لطفا شرم کنید ومن ا.. توفیق

  • محمد
    0

    یکی توی آن مملکت نیست به این پروفسور بگه بجای این کار لایحه ای تنظیم کنید که جلو فساد ورانت و....بگیره و شغل ایجاد کنه مردم خودشون می رن ازدواج می کنن واقعا خنده داره....

  • محمد
    0

    داریم به سمت کره شمالی شدن با شتاب نزدیک میشیم البته در بعضی از موارد از اونا هم جلوتر زدیم در ادامه این متن باید سلام داد به صاحبان مال و مکنت به زبان خودشان هاااااااای هییییتلر... البته هیتلر مرد اینا جاشو دارن میگیرن به جای هیتلر هر اسمی میخواین بزارین

  • علی
    0

    بله موافقم دو روز مهم یک روزی ازدواج می کنیم ویک روز مهمتر به دلیل این اقتصاد مسخره دنبال طلاقیم خدایا این همه ادم فهمیده داریم نمی دونم کجای کار اشتباهه این همه قانون های قشنگ روز به روز زندگی برایمان سخت تر میشه

  • ناشناس
    0

    واقعأ قانون خوبی است حتمأبایداجرا شود وشاهد نتیجه فاخر وحیات بخش آن خواهیم چرا که تا به حال هر قانونی که اجرا کرده اند درست وبی نقس بوده تورو خدا زودتر اجرا کنید

    نظرات شما -
    • Amir
      0

      خوشت میاد الکی زر بزنی؟

  • خانی
    0

    یکی نیست به این بی سواد بگه خیلی از جوانان بخاطر بی پولی ازدواج نمی کنند اول مشکل آنها را حل کنید

  • وحید
    0

    احتمالا جنسش خوب بوده.

  • صداقت‌
    0

    آقای حجت اسلامی عزیز‌، ما خیلی وقته در عصر جاهلیت بسر‌ میبریم حالا تو اومدی گل‌و‌بلبلش‌ کنی ‌

  • علی
    0

    این اجبار اجبار قشنگیه ولی نیاز به اجبار نیست ما هر روز ازدواج می کنیم تو خبر نداری

  • علی فاتح
    0

    شما بیایید وضع اقتصاد ومعیشت خانواده ها وجوانان رادرست کنید خانواده هادر20سالگی فرزندانشان رامتاهل می کنند.الان 4نفرازصبح تاشب کارمیکنند شکمشان رانمی توانند سیرکنند.بجای صحبتهای صد من یه غازریشه رادرست کنید بعد از40سال ازعمرانقلاب خیلی ازحضرات مسئول هنوزبفکرجیب خود واطرافیان هستند . نمونه هم الا ماشاءا...پول های اختلاس ودزدی رابه جوانان بدهید حتما ازدواج خواهند کرد.بدبختی وقتی معاون اجرایی 20ساله قوه قضاءیک کارچاق کن ورشوه بگیر ودزد باشد واو بخواهد عدالت رادرکشوراجراکند مشخص است .وضع جوانان وملت چه میشود.چرابه ملت ورهبری وخون شهدا خیانت میکنند .ودست آخرخودراطلب کار ازکشور می دانند.مجلس یازدهم محترم انتظار داریم اصلاحات بنیادی انجام شود.اینکه فردی پیشنهاد دهد ازدواج اجباری برای جوانان بدون اماده بودن زیزساخت مضحک است

  • محمد
    0

    توی تموم زندگی شخصی وخصوصی مردم وکارخدادخالت کردین،ازبچه دارشدن یا نشدن وغیره حالا هم ازدواج ،کاش کمی شعور داشتین وسعی میکردین پایه رو حل کنین نه اینکه تمام فشارسوءمدیریت خودتون رو که هرجا کم میارین بریزین روی مردم اگه انسان بودین واز روز اول به حقیقت وجودی خودتون یعنی آدم بودن پی میبردین وخودتون درجای خدابرای این مردم فرض نمیکردین حالانیاز نبود برای کم شدن جمعیتوپیرشدن جامعه وازاین حرفا دست به اقداماتی احمقانه بزنیدکه مورد تمسخرعالم وآدم قرار بگیرین .خداانسان رو آزادآفریداما شما اونودر اسارت دنبال میکنید پس نتیجه نمیگیرین.

  • س. ن
    0

    ی زحمت بکشن مسولان ساعت خواب وبیداری مردمم تعیین کنن... واقعا ایران دیگه جای زندگی نیست

  • داورپناه
    0

    سلام عزیز ان نماینده وقتی فرزندان ما دست میزارند که حقوق حقه باز نشسته را در روز روشن با کلاه کلک ماده و تبصره ساختگی پرداخت نمی‌کنند ان هم در کشور اسلام اسلام نه خارج کشور غصب شود هز ینه ازدواج که نداریم هیچ خرج اولاد را نداریم کم کم اولاد جوان باز نشستگان ناراحت می شوند و. خدا بخیر بگذرد بخدا حق را گفتم خواهش داریم درمورد پیر ان باز نشسته فکری اساسی کنید اگر اول پول وشغل باشد ازدواج آسان است طوری آسان که شما هم تا پایان مجلس چهارمی را جشن بگیرید آلان اولویت تحقیق حق تضییع شده بازنشستگان باشد. خدا یاورتان باد سلامتیا ن صلوات

  • محمد
    0

    سلام ازدواج کردن که هنر نیست همه می‌توانند بگویند فلانی برو ازدواج کن این که نشد حرف میخوای آمار طلاق و فحشا رو بالاتر ببرید برای ازدواج و زندگی سالم حداقلی باید بسترش مثل شغل و درآمدی که چرخ زندگی بچرخه و بیمه فراهم باشه در غیر این صورت مشکل مضاعف گریبان گیر خانواده میشه و اول از همه بلوغ فکریه هست که واقعا دو نفر معنای زندگی مشترک و مسولیت رو درک کنند

  • احمد
    0

    و چه نظریه بی تفکر و به قول خودمون خرکی و بزن برو ببین چه میشه واقعا یکم فکر کن خداوند به انسان عقل داده که سنجیده سخن بگویید

  • راحیل
    0

    ضرب المثلی هست که میگه( سیر از گرسنه خبر نداره سوار از پیاده) شما بفکر چپاول و غارت خودتون باشید اگر به فکر ایران بودید که این روز نمی افتادیم

    نظرات شما -
    • بی‌نام‌
      0

      حرف شما از روی آگاهی‌ و دانایی تان است نَه از روی احساسات‌و‌..‌. میخوام بگم‌ امثال شما توی این آب وخاک کم پیدا میشه

  • داورپناه
    0

    سلام من باز نشسته ریالی که حقم بوده را دولت خورد وآب کشید روش نه زوردارم نه مقام نه کسی بدادمان. می. رسد اینبار از نمایند گان ا ستد عا داریم. پیگیر باشید ودوم. اگر پول وکار باشد ازدواج آسان میشود

  • عباسی
    0

    پارکتو عوض کن عزیزیم . جنسش بد بوده

  • متاهل با دوبچه
    0

    به زودی قوانینی تصویب واجرا خواهد شد که به عصر حجر برگردیم ،و روی کشورهای دیکتاتوری مثل کره شمالی را سفید خواهیم نمود.

  • کاربر ناشناس
    0

    برای ثبت نام به کدوم سایت باید مراجعه کنم خواهشا من زن چینی نمیخوام

  • ازدواج مهم است ، اما شرایطش نیست.
    0

    لطفا کاری شود که جوانان به طرف ازدواج با علاقه ، و انگیزه سوق پیدا کنند، مثلا در این اوضاع که اکثرا بیکار یا دارای شغل تثبیت نشده هستند و هر روز امکان بیکاری هست ، و اگرهم باشند، دارای درآمد کمی هستند ، باید تدبیری اندیشیده شود که نا امید نشوند ، و شرایطی را ایجاد کنند که امر ازدواج آسان شود ، مثال در زمان ازدواج هزینه ها بسته به شرایط فرد کمک شود ، تا سه سال اجاره ندهند ، به آنهایی که درآمد ندارند یا درآمدشان کم است کمک معیشت مکفی بدهند ، هزینه های مربوط ببفرزنده فرزند آوری رایگان شود و امثال اینها..

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      ولله ادم بیکار را که زن میده حتی تحصیلات عالی داشته باشه در این موقعیت بیکاری و مشکلات فراوان خودم ۲۵ بار رفتم خواستگاری به نتیجه نرسیدم هر جا رفتم جواب منفی شنیدم ادم بیکار کیه زن مید حال ازدواج اجباری میکنند

  • غ ش
    0

    آخه چرا همش ایراد میگیرد؟ این همه مشکلات رو حل کرن مانند:بیکاری، اشتغال، گرانی ،بی ثباتی اقتصادی، بی مدیریتی، و......اینم روش دیگه.

  • علی
    0

    اقا ما بندهای بی عمل نمی خواهیم الان دوتا پسر تحصیلکرده ام بخاطر نداشتن کار در ارگانهای دولتی یا غیر دولتی شاغل بکار شوند فردایش برایشون زن میگیرم بجای این حرف وپیشنهاد شاغلشان کنید خیلی از مشکلات حل میشه هنوز شاغلینی داریم شرایط بازنشستگی را دارند مشغول بکارند و۰۰۰۰۰

  • روح الله
    0

    اگه بدون پارتی بازی جوانها استخدام شده و زمینه اشتغال فراهم بشه، مگر دیوانه هستند که ازدواج نکنند. همین مانده بود که ازدواج را اجباری کنید تا فساد بیشتر بشه و بدبختی ها فراوان. دولت محترم لطفا جلوی فساد مالی را بگیرید جلوی رشوه های میلیاردی را بگیرید، مجلس واقعا صحیح کار کنه، مسئولین رانتی نباشند تا کشوری زیبا با زادو ولدی بالا داشته باشیم. جوانان مگر دوست دارند که با هزاران کمبود و بدون فرزند زندگی کنند و بمیرند؟ نفستان از جای گرم بلند میشود و یا در ثروت غرق شده و حس همدردی ندارید یا از بس ثروت به هم زده اید که قلبتان و عقلتان از کار افتاده. متاسفم از این تصمیمات عوام معابانه و جاهلانه. بیایید مهربانتر منطقی تر و مفیدتر تصمیم بگیریم و مورد تمسخر قرار نگیریم.

  • کمند
    0

    یه عده بیکارند دیگه. عجب تراوشات ذهنی مضخرفی

    نظرات شما -
    • ت
      0

      املای صحیح : مزخرف را این گونه می نویسند فارسی را پاس بداریم

  • ناشناس
    0

    آقای محترم سعی کن از راه های نرمال معروف شوی.

  • رضا
    0

    ادمین گرامی نظر منو خوشت نیومد؟! شما هم مثل همین آقا هستید انتظاری ندارم ومن ا.. توفیق

  • عباس
    0

    عجب حکایت روباه شده از گرسنگی راه نمی تونست برود مبگفتن از بس خورده راه نمی تونه برود مردم بیچاره کردین افغان پروری جلو زندگی مردم گرفته اخراج کنین تا بتوانمد کار دست پا کنن جوانان

    نظرات شما -
    • Amir
      0

      داداش الان افغانیارو بیرون کنن تو میری اجر پرت کنی؟

  • علی
    0

    متاسفانه کاری کردندکه سن ازدواج خیلی رفته بالا،جمعیت به شدت پیر شده،در اینده ایران مشکلات زیادی خواهد داشت ،جوانهای ما با کدام سرمایه میخواهند ازدواج کنند،با،کدام پول می خوان خرجی خانواده را تامین کنند،الان هرکی به زور می تونه شکم خودش را سیر گند چه برسد به اینکه بخواد تشکیل خانواده بده،دولت اگه راست میگه باید امکانات،کار،خانه،در اختیار جوانان بگذارد تا اونها بتوانند ازدواج کنند با،حرف زدن خالی کار درست نمیشه،به عمل باید نشان داد،الان متاسفانه کسانی که متاهل اند اکثرا یک یا دوبچه بیشتر ندارند،واین هم برای جامعه ایران دراینده بسیار خطر ناک است،تا دیر نشده اقدام نمایید،چون فردا دیر میشه،اگه ایران را دوست دارید نگذارید جمعیت ان پیر شوند،

    نظرات شما -
    • مریم
      0

      وقتی نون ندارن بخورن برای چی چنتا بچه بیارن فردا مثل تتلو بدبختش کننن چه حرفا میرنید بگو دولت نون به ملت بده اون ۶تا صفر چرت رو از رو پولش برداره ببینم کی ک بچه نیاره

  • رضا
    0

    پسر من بیکار هست این آقا بیاد بهش دخترشو بده و خرجش هم پای ایشون چون من بازنشسته خودم گیر مخارج هستم و پسر من هم قول میده با خرج این آقا هی بچه پس بندازه

  • احسان
    0

    من 27 سالمه و لیسانس بیکار. حاضرم برم دختر و یا خواهر حاج آقا را اگه دم بخت هستن، بگیرم. بخدا هر روز قبل رفتن به مجلس کفشهاشون هم واکس میزنم و به عنوان اسکورت باهاشون میرم مجلس. ضمنا به استحضار می رساند قد من هم بالای 180 است و توانایی جسمی ام هم خیلی بالاست! به امید پاسخ مناسب

    نظرات شما -
    • Amir
      0

      باید ببینیم چقدر قدرت بارور کردن داری جعمیت رو چقدر میتونی توسط اون ها بیشتر کنی...

  • ایرانی
    0

    تمام مشکلاتو حل کردن فعلا مونده ازدواج آنهم با چاشنی جبر و زور خاک بر سرتون با این افکارتون که هنوز در عصر جاهلیت هستی.

  • ناشناس
    0

    ادریسی سردبیر مجله سراج که اتفاقا طلبه هم هستن این طرح مزخرف رو ارائه دادند . فقط خواستم بگم که بدونید کی این طرح چرت رو داده

  • سعیدروشن
    0

    چرت گفتی ..شام سبک تربخورحاج اقا

  • بینوا
    0

    خب دیگه طرح دیگه نیست دو روز دیگه مزخان بگن ازدواج نکنید باج ندید از ایران برید بیرون مملکتی که کار نیست 10 ملیون افغانی داره اگه تورم بره بالا حقوق کارمند میره بالا بنزین رو گرون کردند یارانه اظافه نشد بجاش حقوقکارمندان و کارکنان دولت تا دلت بخاد اضافه شد کار گر آزاد که بیچاره نمیتونه حقوقشو ببره بالا اگه بخاد بگه به من هم روزی 200تومن بدید افغانی حاضر و آماده میگه من با 89 تومن هم کار میکنم ایرانمون شده برای کارمند سرمایه دار و رشوه خار

    نظرات شما -
    • بی خانمان
      0

      ۱۵ درصد حقوق را افزایش دادند وطی یک ماه گذشته ششصد هزارتومان از پرداختی های کارکنان را بدون اجازه آنها باعنوان رزمایش کمک مومنانه برداشت کردند!

  • M
    0

    غلط کرده .به جای این همه چرتو پرت گفتن کارمانه درست کنن تا بگیریم.بیکارییییییییییییم.چقد رودارن اینااا.مشکل ازایناس که ما نمیگیریم.شرط هم تعیین میکنن.با این وضع اقتصاد چطور زن بگیریم.بیا حقوق منه نصف کنننن.یا مال و اموالمو غارت کن.وقتی نییییستتتتت .سیر شدین گرسنه هارو نمیبینین

  • ناشناس
    0

    من هم اگه موقعیت شغلی شما داشتم ۴ تا زن الان گرفته بودم

  • احمدی
    0

    پیشنهاد میکنم وعده شام سبکتر میل بفرمایید

  • ایرانی
    0

    گفتند که خودش دلیل خودش است.

  • محمدگل ریکی
    0

    من فکر می کنم آنها که ازدواج کرده اند پایه های زندگی خانوادگی شأن که در تلاطم بسر می برند محکم کنند و آنها که خانواده هاشون از هم پاشیده که نه معتاد هستند و نه عیبی دارند مشکلات شون کاملا برطرف بشه تا مجرد ها اطمینان حاصل کنند که ازدواج خوب هست وتمایلی به ازدواج نشان دهند دلیلی که سن ازدواج بالا رفته اعتماد عمومی از ازدواج سلب شده حالا درآمد ها که پایین هست شغل هم کم شده و هزاران مشکلات دیگر به کنار

  • ن
    0

    خدا به داد جوانان ما برسه گیر چه بی مغز های افتادیم خخخخخخ ازدواج اجباری واقعا چطور همچنین فکری کردند؟ مردم نون ندارن کار ندارن پول ندارن این مشکلات رو حل کنید بعد هرکس ازدواج نکرد تبعیدش کنید خخخخخ

    نظرات شما -
    • مریم
      0

      بریم افریقا ادم صادر کنن ایران

  • محمد علی
    0

    واقعا نمایندگان ما دست اینشتین را ازپشت بستن مملکت از ای گهتر نمی شود

  • رضا
    0

    پیشنهاد خوبیه، ازدواج کنند و بچه ها را تحویل دولت بدهند. یک وزارتخانه هم بنام وزارت ازدواج اجباری و افزایش جمعیت تاسیس شود. نیاز به هیچ کمکی به زوجین نیست فقط بچه ها راتحویل بگیرن .

  • علی
    0

    این همه صحبت نشون میده واقعا واقعا بشدت از عملکرد دولت در این ۴ سال ناراحتین ... در واقعیت باید عصبی باشیم ولی ناراحتیم و حرفامونو فقط توی مجازی میزنیم

  • کاربر ناشناس
    0

    باز نوبت پارو کردن جیب مردم با این نظرات مضخرف شد دیگه چیزی تو جیب مردم نمونده که هی نقشه میکشین چه طوری مرگتون کنین دزدای بی شرف

  • ناشناس
    0

    در هیچ جای دنیا، اینقدر بی ثباتی در قیمتها وجود ندارد، با این قیمت سرسام آور خانه و کالاهای مصرفی ولوازم خانگی آیا توانی برای تشکیل خانواده برای مردم باقی مانده!!؟؟؟

  • الی
    0

    خدایا توبه اینا کجا میشینن فکر میکنن، بعد تصمیم میگیرن من موندم، الان با این قانون من در آوردی همه چی حل میشه؟

  • ساقی
    0

    آقایان ......خوب بلدند صیغه کنند پول هم دارند .شغل هم نمی خواهند.راحت بچه دار شوند جمعیت را زیاد کنند .اقا زاده هستند .سربازی نمی روند ..شغل هم آماده دارند .دیگه مرگ میخواهند ..برند عربستان

  • علیرضا نیکرو
    0

    محمد ادریسی یک اصولگرا هم نیست یک داعشی است

  • C
    0

    قطعا این هم از آثار و تبعات کرناست شاید کرنا روی عملکرد سلولهای مغز انسان هم تاثیر میذاره و سلولهای مغز را از کار میندازه ولی فعلا کشف نشده خداییش این نظر ازدواج اجباری از عقل سر چشمه نمیگیره بلکه از عملکرد ناقص عقل یا مالیخولیا یا بیماری روانی یا عقده روحی روانی یا کم سوادی میتونه باشه یا ضعف ایمان و عدم تعهد به سنت پیامبر ص که شر ط مشروعیت ازدواج رضایت طرفین است والا این یعنی تحمیل زندگی حیوانی چون حیوانات مثل انسان اراده واختار ندارند و فقط بر اساس غریزه زندگی میکنن این یعنی تجویز نسخه زندگی حیوانی برای بشریت خدا شفا بده

  • هاشا
    0

    هر چی فکر میکنه چه جوابی بده مونده

  • داعی
    0

    فقط نظرات مخالف و تایید کردید ،چندتا نظر داده بودم تایید نکردید، خفقان فقط خفقان،این فقط یه طرح اولیه برا چکش کاری دارید میمیرید که مجلس دست شما فساد طلبای احمق نیفتاده

    نظرات شما -
    • Amir
      0

      خوب میشی ولی شاید تا آخر عمرت معلول ذهنی بمونی

    • Seroush
      0

      چرا اینقدر شما چسول گراها نادان و خودشیفته هستید؟ چرا همیشه تو توهمید؟ این مجلس هر تحفه ای باشه بازم وظیفه ش خدمتگزاری این ملته از هر طرز فکر و جناحی... حالمونو بهم زدید بسکه مثل کودکان عقب افتاده گرو کشی کردید. عقده کردید باور کن

  • محمد
    0

    برخی از این قوانین مضحک و ناعادلانه هست ، و ایرادهای بسیاری میشه به این قوانین وارد کرد ، اصلی ترین دغدغه جوانان مهریه است ، دوم مسکن و سوم اشتغال ، چهارم فرایند ازدواج و عروسی ، که هر کدام جداگانه یا با هم مانع بسیار بزرگی بر سر راه جوانان است ، بدون جدال و قوانین دست و پا گیر میشود جوانان را به ازدواج تشویق و از انان حمایت کرد ، اول محدودیت مهریه قانونی و حذف سکه از مصداق های مهریه ، تعیین محدوده مبلغ ثابت برای مهریه ، دوم تعیین مجازات قانونی برای هر دو طرف عقد در صورت پایبند نبودن به مصداقهای مشخص و شرعی و قانونی و چند بند الحاقی توافقی ، سوم برگزاری مراسم عمومی با حمایت نهادهای دولتی جهت کاهش هزینه ها و ممانعت از تجمل گرایی ، چهارم اعطاء مسکن بدون اجاره و یا کم بها به مدت سه سال جهت حمایت و تقویت بنیه مالی زوجین ، پتجم ایجاد بستر مناسب شغلی و یا اعطاء وام با سود کم جهت رشد و ارتقاء سطح شغلی ، اعطاء سهم خرید خودرو در صورت نداشتن خودرو و ممنونع المعامله بودن ان تا سه سال ، مگر با مجوز دولت ، با این شرایط کسی از ازدواج نمیترسه و همه جوانان خوشبختی رو در آغوش میگیرند ، حالا شما قانون گذاشتین که از یکی بزور پول بگیرین بدین به یکی دیگه ، اسلام کی چنین اجازه ای داده ، با مال غصبی میخواهید جوانان رو خونه بخت بفرستین ؟ موفق باشید

  • کاربر ناشناس
    0

    همه جوری که خودشان میخواهند ازدواج کنند نصف بیشترش به طلاق منجر میشود وای به حال اجباری که تا چیزی بشود میگویند اجباری بوده.اینطوری تعداد جدایی ها بیشتر میشود نه ازدواج.

  • کاربر ناشناس
    0

    حالا که مردم به آگاهی رسیدن ، اجباری کردن.

  • کاربر ناشناس
    0

    فعلا مسکن مجانی را درست کنید بعد ازدواج مجانی و اجباری و.....

  • کاربر ناشناس
    0

    مردم ازدواج کردن در بچه دار شدن ماندن با گرانی همه چیز دکتر دارو و.....حالا بیایند ازدواج کنند

  • پادشاه دیوانه
    0

    حق تعالی ب حق محمد رسول الله تمام جوانان رو از نعمت ازدواج بهره مند ساز...دوستان خودم میام عروسی تون

    نظرات شما -
    • Soroush
      0

      بله درسته ولی نه بازار و باج گیری.... کجای اسلام چنین حرفی زده که با حکم و تهدید رفاه زندگی و گرفتن جریمه جوانان رو مزدوج کنید؟ ترغیب یک چیزه تهدید واجبار چیز دیگه.... مسلما ازدواج های این چنینی منجر به طلاق خواهد شد وامار طلاق رو بالا میبره

  • کاربر ناشناس
    0

    اقو ادریسی برو گم شو فقط تومونده بودی غلط کنی وبرای سرنوشت مردم تصمیم بگیری من بالغم و قیم نمیخواهم تا اینجا بدبختمان کردید بسه گم شو گمشو

  • فرهاد
    0

    من به نظرم هر کسی ازدواج نکنه حکم تیرش بدیت

  • داود
    0

    واقعا حال کسانی که قانون تصویب میکنند خیلی خیلی ‌خوب هست نشستن برای خودشون قانون تصویب میکنند چون خودشون سیر هستن و از جیب مردم خبر ندارن خداوند شفا بده هر چند شک دارم چون سیر از گرسنه هیچ وقت خبر نداشته و نخواهد داشت

  • افشین
    0

    بنظر راه حل خوبی هست برای جلوگیری از فساد بعدم کسی رو برشما مشخص نکردند که میگین اجباری روند ازدواج وجلوتر انداختن خوبه که انقدر توصفحه مجازی عقده هاتون خالی میکنین هر حرفی میزنین تو واقعیت هم عرضه داشته باشین زیاد نظر ندین هرکی ناراحته همون مالیاتشو بده م

    نظرات شما -
    • Amir
      0

      حتما بهت زن نمیدن این قانون رو دیدی خوشحال شدی

  • زهرا
    0

    اگه میخواین مردم را بکشید و نابود کنید خب قشنگ بگید نیازی نیست افکار و عقاید بی معنی تون را به ما تحمیل کنید

  • ایرانی
    0

    چه ادم هایی رو مردم به اونا رای دادن مگه قبلا کسی را اجبار میکردن ازدواج کنه ایران شده کره شمالی هزاران مشکل مردم دارن اینها رو حل کنید زن داراشون هم ووباره ازدواج میکنن چه رسد به جوانهای بدبخت و ناامید و بیکار وبیآینده با یک کشور ورشکسته

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اول که طرف نماینده مجلس نیست که مردم بهش رای داده باشن بعد هم حسن روحانی که ستادهای بخاطر دختر بازی شلوغ بوده انتخاب خوب مردم بوده لابد؟؟

  • نورمحمد مومنی
    0

    باعرض سلام وادب خدمت شما جناب حاج اقا ادریسی امیدوارم عاقبت خیر شی بنده صاحب 4 فرزند دختر وپسر هستم طرح بسیار خوبیست امیدوارم مورد موافقت قرار گیرد همه جوانب ان خوب است فقط کلمه اجبار نباشد (مثلا تشویق جوانان به ازدواج) حمایت بیشتر از زوجین و تحریم های سختگیرانه تری برای افرادمجرد قطعا نتیجه مثبت وخداپسندانه ای درپیش رو دارد شرط شاغل بودن درکلیه ارکان نظام وغیره متحل بودن است واین نیازمند کمک بیشتر دولت است تا مجردین بهانه بی پولی نداشته باشندامیدوارم بااین طرح خداپسندانه تمام قوای 3گانه و با کسب اجازه ازپدر فرزانه ودلسوزمان عملی شود که به حق تمام والدین وخا نواده ها موافق این قانون هستند وخوشحال میشوند خداوند حافظ نیت پاکتان باشد پیشاپیش ممنون وسپاسگذاریم

    نظرات شما -
    • Amir
      0

      شما هرچی به نفع خودت باشه رو برای همه آرزو نکن. دختر و پسرات موندن رو دستت از این فانون ذوف زده شدی؟

    • چشم و هم چشمی
      0

      هر جا که ما رفتیم خواستگاری این پدران دلسوزی که شما می فرماید یک بهانه آوردند و خواستگاری بهم زدند. بعضی هم که مثل پدر رومینا برای پافشاری در مخالفت حاضرند فرزند را بکشند.

  • Amir
    0

    اینا انقدر بی عرضه ان که زورشون نمیرسه وضعیت اقتصادی رو درست کنن تا ازدواج و تولید مثل به خواست خود مردم زیاد شه راه حلشون اینه که میان ازدواج رو اجباری میکنن( با عقل تو سیاست های خارجه نتونستن کاری از پیش ببرن و زورشون به اونا نرسیده اومدن به مردم بی دفاع خودشون زور میگن. این قانون انسان نیست قانون جنگله.) و تو این وضعیت فشار رو رو مردم بیشتر میکنن. حداقل نمیتونید فشار رو کم کنید خودتون بیشترش نکنید. اصلا شما چه حقی دارید که تعیین کنید مردم ازدواج کنن یا نه یا تو چه سنی باید ازدواج کنن این یک مسئله شخصیه و شما نباید تو مسائل شخصی زندگی مردم دخالت کنید. هرکاری کردید چیزی نگفتیم دیگه به حقوق زندگی شخصیمون تجاوز نکنید ما نمیتونیم این رو تحمل کنیم که بخاطر ازدواج کردن یا نکردنمون به شما جواب پس بدیم و یا جریمه بدیم. همیشه اخرین راهشون زورگویی به مردم. هرچی خودشون دوست دارن رو به قانون اجباری برای همه تبدیل میکنن. قانون باید منطقی باشه نمیشه به هر چیزی برچسب قانون زد و همه رو مجبور به رعایت اون کرد. بسه واقعا. شما به کشور خودتون دارید تجاوز میکنید. این رو نه قانون قبول داره نه اسلام و نه هیچ بشری که به زور باید ازدواج کنی.

  • آیسان
    0

    یعنی چی شما هم شورشو در اوردین ازدواج اجباری دیگه چ صیغه ای بود فقد زورتون به ما رسیده اصلا نمیخایم ازدواج کنیم به شما چی

  • آرش فعله گری
    0

    سلام وقت بخیر اقا من 26سالمه تا الان هزار تا زور و بدبختی تلاش کردم برم تو نظام استخدام ارتش رد شدم نیرو انتظامی رد شدم سپاه گفت سابقه بسیج نداری برای کار اداری نشد مادرم مریض شد اومدیم توی کرمانشاه شهر مزخرف که هیچ کاری نداره کلی کار فنی لوله کشی اب نصب لوستر کابینت بطور کامل تخصصی یاد گرفتم حتی یک نقر توی این شهر بهم کار ندادن یا کارتم رو ندادن من حاضرم ازدواج کنم ولی بدون شغل بدون درامد بعد خانوادم به کمک نیاز دارن ایا دولت میتونه استخدام کنه جایی و خونه بگیرم از پس اجاره بر بیام من قبول دارم ولی دولت چرا تمام شغل و کارها رو فقط به تهران منتقل کرده اینجا اگهی زدن 8تا11شب ماهی 800در حالی که اداره کار2611000تومنه کسی هست اینا رو مدیریت کنه هر کس هر حقوقی که دلش میخواد میده تو رو خدا درستش کنید کلی جوون مثل من نمیتونن مفت کاری و خر حمالی بدون اینده تحمل کنه اینا رو درست کنین من اولین نفر ازدواج میکنم من بمیرم با این شرایط ازدواج نمیکنم تازه طرف خانوما همشون سکه میخوان که باهاش تو زندگی معامله کنن

  • ...
    0

    خواب دیدی خیره

  • س
    0

    خاک تو سرشون بااین طرح های پس افتاده خدانابودتون کنه چه مملکت بی صحاب وعقب افتاده ای داریم..

  • علی
    0

    اینجاست که میگن مرد تا سخن نگفته باشد عیب و هنرش نحفته باشد هر مغز گمان مبر که خالیست باشد که مسئول طرح داده باشد

  • Seroush
    0

    این مغز های گندیده و پر از لجن چطور ممکنه به صلاح ملت کار کنند؟ شرمتان باد کجا در اسلام ازدواج اجباری و پس از اون متعاقباً طلاق اجباری داریم؟

  • مهدی هاشمی نسب
    0

    ازداجم هم مگه با زور میشه انوقت که طرف راضی به ازدواج نیس فساد زیادتر هم میشه امار طلاق بالا میره کشوری که به دسته اخونداس همینه دیگه همه چیزمون دست اوناست همه جا تموم شد رسیدن به ازدواج واقعا که دولت بی عرضه و زور گیری داریم یعنی ریدم تو این مملکتی که همه چیزش زوریه واقعا باید داغون شه ملت اگه عرضه داشته باشن باید این دولتو منقرض کنن

  • .......
    0

    کره شمالی کجایی دقیقا کجایی

  • مجتبی مرادزاده
    0

    واقعا مسخره است دولتی که باعث وبانی همه گرفتاریهای مردم شده مخصوصا جوانان...حالابااینهمه بدبختی وفلاکتی که برای مردم و جوانان اوردن وهمه آرزوی پدرومادرهاروبه باددادن خیلی هاشون ازدست‌رفتن وارزوهاشون روباخودشون دفن کردن حالا این دولت مزخرف باچه امکاناتی اومده همچین پیشنهادی مزخرفترازپیشنهادهای دیگشون این قانون رو وضع کرده وبه مجلس فرستاده مجلسی که ازرئیسش گرفته نانماینده هاشون یکی ازیکی دزدترهستن وبیشترین بدبختی وفلاکتی گرونی روبباراوردن حالامثلادولت میادبگه چرااینهمه امکانات براتون گذاشتیم چرا ازدواج نمیکنیدیابخاطروام ازدواجی که گذاشته سینه شون روسپرکردن وام ازدواج روبکنید۵۰۰م چه فایده ای داره ازکجامیخوان قصدشووربیارن بدن مردمانی که شروع کردن خودفروشی و اعضا بدنشون روفروختن.دولت بفکرازدواجهایی باشه که بدلیل فقروبی پولی وگرون ی بیک سال نمیرسه بطلاق کشیده میشه.بااین گرونی سکه وجود میخواد ازدواج کردن.یادلشون به اون چوس قرون یارانه ای که صدقه هست

  • ناشناس
    0

    اگه مشکل افغانیاست شما رو بخدا همه رو پرت کنین بیرون ک این افغانیا هم نفس بکشن نشه مث چندسال پیش ک اروپا درشو سمت افغانیا باز کرد مامورای ایرانی دم مرز ترکیه ب تیر گرفت ک نزارین برن حتما پرت کنین بیرون ک نفس بکشن نه زنده بسوزونید نه زنده تو اب پرت کنین ببینم مشکلتون حل میشه ای خدا تا کی وکجا خودتون زدین ب خریت ومقصرنشون دادن چندتا افغانی بدبخت

  • محمد
    0

    دمش گرم ..پیشنهاداش رو خوندم کلی با خودم خندیدم..شبیه باعث شادی و غافلگیری اموات هم شدیم....اقا امام زمان هم ظهور کنن کسی رو اجبار به ازدواج نمیکنن...یادتون رفته پیغمبر خدا هم تا ۴۰ سالگی ازدواج نکرده بود..

  • علی
    0

    وضعیت گرانی برطرف شود،ایجادکارودرآمدبرای جوانان واقتصادپویا...بخودی،خود،جوانان که خدابدهدبرکت پیرمردهاهم ازدواج خواهندکرد...دولت ومجلس دورغگو وچپاولگر

  • دوران
    0

    یک بند دیگر جامانده ،اگر کسی صاحب فرزند نشد،شخصی برای بچه دار شدن از طیف خودتان بفرستید ،زحمت خانواده کمتر وشادی بیشتر نصیبشان کنه .واقعا با این چرندیات،خیلی دارید حالمان را خوب وبه اجر اخروی می افزایید،تومغزتان چی میگذره،نادری دیگر میخواهد تا این مملکت روی خوش وآرامش ببینه.

  • ناشناس
    0

    به نظرم مثل نهنگ‌ها باید هممون بریم خودکشی دست جمعی بکنیم هم خودمون راحت میشیم هم دنیا رو از دست ایران نجات میدیم. بریم جهنمم بهتره از ایرانه. ناموسن هر کی بتونه بره هر کشور خارجی ولی نره احمقه حتی مالدیو هم بهتر از ایرانه. یه مشت پیرمرد عغده ای که نمیتونن جوون 20 ساله رو درک کنن. وقتی راه حلشون برا نیاز جنسی ورزش و پیاز نخوردن یا چشمتو بستم چه توقعی داریم

  • احمد
    0

    من خودم ده بار ازدواج میکنم وصد تا بچه تحویل این جامعه میدهم به شرط اینکه مسکن وکار بچه تامین باشد ولی توی این مملکت شکم خودم سیر نمیشود چه برسد به کار و مسکن پس زر نزنند و ما را از این بدبخت تر نکنند

  • گودرزی
    0

    با سلام اگه دید قانون گذاران آنقدر کوته نظر شده واقعا برای خودم و همه ملت ایران متاسفم که معلوم نیست چه بلاهایی سرمون بیاد.. الان یه بچه هم تو ایران میدونه دلیل ازدواج نکردن جوونا چیه آقایان فیلسوف شما دستتون رو از جیب ملت درارین باور کنین خود ملت همه چی رو میسازن

  • پوکر
    0

    :| داریم به کجا میریم؟؟؟ تو باقالیا احتمالاً :|

  • علی
    0

    آقا بشتابید که اگه دختر کم بیاد میرن برا قرعه کشی

  • محمد
    0

    یعنی خ ا ک تو سر مسئولی کنن که این نظرشه شما اگه می خواهی به جامعه کمک بکنی اول جلوی دزدی های خودت وامثال خودت بگیر که دزدی های شما این وضعیتو برای مردم درست کرده این وضعیت بیکاری مردم این از وضعیت تورم این وضعیت بازار خودرو این وضعیت بازار ارز وسکه این وضعیت اجاره ها وخانه ها این از وضعیت مردم همه رو ول کردید چسبیدید به ازدواج اجباری اونم دلتون برای مردم نسوخته برای جیب مردم نقشه کشیدید

  • یاشار
    0

    .طرح ازدواج اجباری شرایط و ابعاد گونگونی داشته باشد . نظری در مورد احتمال امکان پذیری طرح ازدواج اجباری برای افرادی که به دلایل مختلف تنها هستند ویا خواهند شد از دست دادن پدر ومادر ویا قیم وهمچنین دچار افسردگی شده اند ویا می شوند.چون پدر ومادر ویا قیم در تمام طول عمرهمراه ما ها نیستند که وجود همدم به عنوان همسر باعث نشاط وامید به زندگی وانگیزه مداوم در آنها می شود که مستقیم ویا غیر مستقیم بر تمام جنبه های فرهنگی اجتماعی واقتصادی جامعه تاثیر مثبت خواهد داشت. من بیمار وسواسی جبری فکری و عملی هستم ودورگه گیلک وآذری که پدر ومادر رو هم از دست دادم که هردو دبیر بازنشسته بودندجزو گروه بیماران اعصاب وروان هستم . اعصابم کنترل شده هست و اضطراب درتمام اوقات و پرخاشگری ندارم.فقط وسواس هستم وکما بیش از حمایتهای دولتی و خصوصی برخوردارم.درخواست ونظر من در مورد تشکیل خانواده های دونفری هست که هدف از اون فرزند دار شدن نیست ودو 2نفر که در طرح ازدواج اجباری که سلسله مراتب حمایتی نظارتی وآموزشی پیش ازدواج دولت و خانواده ها و تا خود فرد رو در بر میگیره .حمایت و مراقبت عاطفی وروانی وشناختی ومادی ومعنوی هر زوجی هست که میخواهند خانواده تشکیل بدهند راشناسایی و معرفی افراد ی که از لحاظ فکری و فرهنگی و اجتماعی و حتی ملاکهای ظاهری ومعیارهای دیگر است مثلا فرزندان فرهنگیان با هم ویا فرزندان کارمندان باهم وفرزندان کارگران باهم ویا فرزندان لشکری باهم که سطح فکری و فرهنگی واجتماعی وحتی از نظر ظاهری مشابه هم هستند سنشون هم بالا رفته از طریق طراحی همسریابی دولتی با تعریف مراحل و نقشها و وظایف اون تشکیل خانواده برای آنها امکان پذیر باشد.در مورد حل اشتغال هم در مورد امثال خودم صحبت می کنم .افزایش وتخصیص مستمری و وظایف محوله نهادی که فرد وابسته به اون هست .ومهریه فقط یک جلد کلام اله مجید باشد ونه تشریفات و مرسومات دیگر.به نظر من چون فرد به اجبار و هدایت منطقی سلسله مراتبی وادار می شود .زندگی برای خودش و جامعه اش هدف دار و به یقین مفید خواهد بود. چنانچه کالا برگ الکترونیکی چاره تورم شناخته می شود.

  • هادی
    0

    سلام.من،یه جوان 31ساله هستم چندین سال قصد دارم ازدواج کنم ولی بخاطر مشکلات مالی نمی توانم ازدواج کنم لیسانس حسابداری دارم ولی کارگر میکنم،اگر با این شرایط کسی با من ازدواج می‌کنه این شماره تماس من 09033052928.تو را خدا اگر خیر میشناسید من بهش معرفی کنید یا شماره عابرم بهش بدهید شماره عابربانک سپه(5892101060896442)محمد قربانی هستم.متشکرم.من سنم رفته بالا دیگه من اگر کسی شرایطم مالی م قبول کن با بزرگتر از خودمم ازدواج میکنم...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها