نوبخت:

درآمد کشور از فروش نفت 50 هزار میلیارد تومان است

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امسال درآمدهای نفتی کاهش یافته و بین ۴۹ تا ۵۰ هزار میلیارد می‌رسد.

درآمد کشور از فروش نفت 50 هزار میلیارد تومان است

محمدباقر نوبخت، امروز در حاشیه بازدید از دریاچه ارومیه در جمع خبرنگاران با اشاره به بدهی‌های چند صد هزار میلیاردی دولت و تلاش برای اداره دولت بدون درآمدهای نفتی اظهار کرد: همواره حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد بودجه از محل درآمدهای نفتی بوده و امسال در بهترین شرایطی که در بودجه پیش‌بینی شده است، ۴۹ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد از محل فروش نفت است.
وی تصریح کرد: هم اکنون درآمد بودجه منابع، ۵۷۰ هزار میلیارد تومان بوده، یعنی کمتر از ۱۰ درصد است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه منابع دیگر جایگزین نفت پیش‌بینی شده است گفت: سازمان برنامه و بودجه منابع جایگزین دیگری از جهت مولدسازی دارایی‌های دولتی به منظور استفاده از اسناد خزانه دارد و تلاش می‌شود تا ساز و کارهایی که منجر به تورم نشود، اسناد خزانه را زمانی منتشر کند که پول موجود جامعه را جمع کند تا دوباره به جامعه بازگردد، یعنی پول جدیدی وارد نشود.

وی افزود: امید است با تمامی سختی‌های حاصل از تحریم و کمبودها و مشکلات کرونا، کشور را به نحو احسنت مدیریت کنیم.

نوبخت با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه گفت: دریاچه در مقایسه با ۱۳۹۳ که کارها با ۱۲ طرح آغاز شد خوشبختانه مساحت آن بیش از هزار و ۸۲ کیلومتر مربع افزایش یافته و تراز آن ۱۲۷ سانتی متر بالا آماده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که بسیاری از طرح هایی که برای احیای این دریاچه و تکمیل آن بود در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و در این راستا در بازدید از پیرانشهر و نقده که محل اجرای سد کانی سیب و محل احداث انتقال آب از زاب به دریاچه ارومیه است، از ۳۶ کیلومتر، دو هزار و ۸۰۰ متر آن باقی مانده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هم اکنون حفاری تونل به صورت دائمی در حال انجام است و از کانال ۱۱ کیلومتری نیز بازدید شده و بخش هایی آن آماده است و دی ماه تمامی آن افتتاح می‌شود.

وی افزود: بی‌شک با ورود بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب جدید به این دریاچه، پرآب تر و فعال‌تر خواهد کرد.

منبع: فارس

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • کاربر ناشناس
    0

    کافیه فقد سود یک سال پول نفت رو ب مردم کشورتون بدین دیگه هیچ فقیر و نیازمندی نمیمونه. ولی نه قانون و نه عدالت و نه حق و نه جمهوری اسلامی میبینیم

  • ناشناس
    0

    وی افزود: امید است با تمامی سختی‌های حاصل از تحریم و کمبودها و مشکلات کرونا، کشور را به نحو احسنت مدیریت کنیم. بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد

  • مری
    0

    درامدکشورنه.. درامدحقوق ومزایاوعیدی اقایان واقازادهها...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها