رهبر جریان صدر:

آمریکا نیروهایش را از کشورها، در راس آنها عراق خارج کند

رهبر جریان صدر اعلام کرد: آمریکا می‌خواهد سیطره خود را بر کل جهان تقویت کند تا کل جهان آنطور که تعبیر می‌کنند برای آن مثل

آمریکا نیروهایش را از کشورها، در راس آنها عراق خارج کند

به نقل از خبرگزاری المعلومه، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر طی سخنرانی در یکی از خطبه‌هایش در مسجد کوفه در آستانه آغاز مذاکرات استراتژیک آمریکا و بغداد درباره آینده نیروهای آمریکایی در این کشور و چارچوب روابط دو جانبه تاکید کرد: در این جا می‌خواهم بگویم که آمریکا ولو جزئی در این مساله موفق شده به طوریکه در تعاملاتش با کشورها (دهکده) تاثیر گذاشته با این گمان که صادرکننده اول تصمیم‌گیری‌ها، تکنولوژی،‌ تحول علمی و فرهنگی است بعد کل جهان را تحقیر می‌کند که همه از آن اطاعت کنند. با توجه به تعامل از روی خودبرتربینی و تکبر باور کرده که قدرت استکبار جهانی است. این کشور همواره تلاش کرده و می‌کند تا همه را با سازوکارها،‌ شیوه‌های تروریستی نظیر جنگ، قتل، ارعاب و اتهام زدن به کرنش وداراد.

وی اضافه کرد: تنها هدف آمریکا از سلطه‌گری‌اش در جهان گسترش دامنه تسلط، قدرت و سرکشی‌اش به واسطه زرادخانه‌های جنگی، هسته‌ای، بیولوژیکی و غیره است که هیچ توجهی به ملت‌ها و نیازهایشان ندارد این ملت‌ها گرفتار بادهای فقر، ‌بیماری، ‌گرسنگی، خشکسالی،‌ آلودگی و درگیری‌های داخلی شده‌اند به طوریکه همه اینها بهانه‌ و دلیلی برای سلطه‌جویی و سلطه آن بر کل جهان است. بله آمریکا به آسمان تعدی کرده همانطور که به فضا دست درازی کرده است.

مقتدی صدر در ادامه خطبه خود تاکید کرد: آمریکا با فراموشی و نادیده گرفتن خداوند و خالق هستی که کل جهان و مخلوقات به آن کرنش می‌کنند بدون اینکه با چشم بتوان او را دید تصور کرده تنها سلطه‌گر بر جهان است. ادعاهایی را مطرح می‌کند که تنها قدرت جهان و تنها قادر به حل مشکلات جهان است اما انقلاب‌ مردمی با ناامن کردن امنیت (کاخ سیاه) در پی ادعاهایش درباره آزادی و دموکراسی و اینکه آن بهترین و موفق‌ترین را ه حل برای حکومت‌رانی در جهان است آن را در خود بلعید.

مقتدی صدر تاکید کرد: بعد از آن ضروری است که آمریکا رویکرد خصمانه و برتربینی خود در قبال ملتش در وهله اول و ملت‌های جهان در وهله دوم را تغییر دهد و نیروهای اشغالگرش را از تمام کشورها در راس آن عراق خارج کند به طوریکه جایگاه ملت‌ها و عزت آنها حفظ شود، آنچه خداوند از سلاح، قدرت، توسعه علیم و پول به او ارزانی داشته برای نجات کشورهای جهان سوم، اشاعه صلح و دستیابی به راه‌حل‌های فوری به منظور نجات کشورها از بلایای مختلف استفاده کند و اگر رویکرد خود را اصلاح کند بلاهایی که بر سرش آمده تبدیل به اولین رحمت می‌شوند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها