اعتبار پروژه راه آهن میانه_ اردبیل بطور کامل تامین شده است

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: پروژه راه آهن میانه_اردبیل یکی از پروژه‌های سخت و دارای الویت است و همه اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه توسط دولت تامین شده است.

اعتبار پروژه راه آهن میانه_ اردبیل بطور کامل تامین شده است

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه 20 خرداد در سفر کوتاه خود به استان اردبیل که اختصاص به بازدید از راه آهن اردبیل میانه داشت، با اشاره به اختصاص 10 هزار میلیارد ریال اعتبار به راه آهن اردبیل در سال جاری اظهار کرد: دولت تاکنون برای اجرای پروژه راه‌آهن اردبیل- میانه بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه راه آهن اردبیل از لحاظ تامین اعتبار مشکلی نخواهد داشت، افزود: با توجه به اهتمام دولت این پروژه مشکل اعتباری نداشته و حتی هرگونه توقف پروژه به دلیل مسایل مالی از سوی خبرنگاران رسانه ای شود.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: پروژه راه آهن اردبیل- میانه یکی از بی‌نظیرترین پروژه‌ها به‌ویژه در حوزه ریلی کشور است بیش از ۲۴کیلومتر تونل و مرتفع ترین پل کشور و حتی خاورمیانه در این مسیر قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه توجه ویژه دولت به این پل غیر قابل کتمان است، افزود: اعتبارات خوبی به این پروژه اختصاص یافته که از جمله دستاوردهای نظام و دولت محسوب است که بهره‌برداری از آن موجب رونق اقتصادی بویژه در بخش گردشگری استان می‌شود.

نوبخت اضافه کرد: چندین بار برای بازدید از این پروژه عظیم به استان اردبیل سفرکرده‌ام و در عصر زمستان برفی هیچ وقت از خاطره من پاک نمی شود و قولی که بنده در ۲۲ بهمن دو سال پیش داده‌ام و وعده‌ رییس جمهوری به مردم استان درباره افتتاح آن در این دولت محقق میشود.

وی با بیان اینکه مردم متدین و انقلابی استان اردبیل باید بدانند که دولت به عهدی که بسته پایبند است، گفت: با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و رکود ناشی از کرونا، اجرای پروژه‌های اساسی در کشور نه تنها متوقف نشده است بلکه با افزایش امکانات به کار خود ادامه دادهاند.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اتصال مراکز استان‌ها به شبکه راه آهن سراسری و بین المللی در دستور کار دولت قرار گرفته و بر این اساس طرح‌های ریلی مختلفی در کشور اجرا می شود.

این مسئول با تقدیر از پیگیری استاندار اردبیل در رابطه با ادامه روند این پروژه اظهار کرد: استاندار اردبیل به عنوان نماینده دولت در استان هر زمان برای پیگیری مشکلات این پروژه و گزارش لازم در سازمان برنامه و بودجه بدون محدودیت حضور مییابد و ما نیز در حل مسایل در اسرع وقت اقدام میکنیم.

محمد باقر نوبخت تصریح کرد: امیدواریم این پروژه در دولت دوازدهم به بهره برداری برسد و در اولین سرویس قطار خانوادههای معظم شهدا به مشهد مقدس اعزام میشوند و این برنامه در سایر طرحها هم عملی شده است.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با دادن قول اعزام خبرنگاران به مشهد مقدس نیز افزود: بعد از خانواده های معظم شهدا خبرنگاران و اهالی رسانه نیز برای زیارت امام هشتم اعزام میشوند و مقدمات این سفر قبل از افتتاح باید از سوی مدیریت برنامه ریزی استان انجام شود.

وی در پایان از اختصاص ۲۰۰میلیارد تومان برای پروژه راههای اصلی از اعتبارات ملی و استانی از مصوبات سفر در ماه‌های گذشته خبر داد و گفت: سعی میکنیم اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور برای پروژههای مختلف تخصیص یابد.

عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع و تاکنون به مرحله بهره برداری نرسیده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها