وزیر نفت:

با استخدام نمایندگان ادوار در وزارت نفت مخالف هستم

وزیر نفت در جلسه غیرعلنی مجلس اعلام کرد: با وجود اینکه تحت فشار است اما به هیچ وجه تن به استخدام نمایندگان ادوار در وزارت نفت نخواهد داد.

با استخدام نمایندگان ادوار در وزارت نفت مخالف هستم

احمد علیرضا بیگی، در خصوص جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز که به ریاست محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بیژن زنگنه وزیر نفت گزارشی در مورد محدودیت‌های موجود برای فروش و صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی ارائه داد و اعلام کرد وزارت نفت اهتمام زیادی برای به دست آوردن منابع بیشتر به کار گرفته است و در این راستا سازمان دهی ویژه و دقیقی در وزارت نفت انجام شده است.

وی افزود: وزیر نفت اعلام آمادگی کرد که با هر کسی که بتواند برای فروش بیشتر نفت به این وزارتخانه کمک کند، همکاری خواهد کرد. زنگنه اعلام کرد فرصتی به واسطه افزایش تولید فرآورده‌های نفتی ایجاد شده که می‌توان منابع مالی خوبی از این محل به دست آورد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نفت در این جلسه، اعلام کرد جلوی هر گونه توسعه اماکن و ساختمان‌های وزارت نفت در تهران را خواهد گرفت به طور مشخص ساختمانی که توسط شرکت گاز در پاسداران ساخته می‌شود مورد اعتراض نمایندگان بود که وزیر نفت اعلام کرد جلوی تمام احداث‌های جدید را خواهد گرفت.

علیرضا بیگی ادامه داد: نمایندگان در خصوص اعزام نفت کش‌های ایران به ونزوئلا نکاتی مطرح کردند که در گذشته چنین فرصتی وجود داشته اما چرا وزارت نفت در زمینه صادرات بنزین و نفت به آمریکای لاتین اقدامی انجام نداده که وزیر نفت در برابر این انتقادات، سکوت کرد.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان تأکید داشتند که وزارت نفت نباید به حیاط خلوتی برای نمایندگانی که رأی نیاورده اند، تبدیل شود. زنگنه اعلام کرد با وجود اینکه تحت فشار است به هیچ وجه تن به این کار نخواهد داد.

این نماینده مجلس ادامه داد: مقرر شد در جلسه دیگری امکان بیشتری به نمایندگان برای اظهارنظرها فراهم شود.

بیگی در خصوص اظهارات وزیر اطلاعات در جلسه غیر علنی گفت: وزیر اطلاعات و معاونانش در مورد موفقیت‌ها و تهدیدات اطلاعاتی و امنیتی، گزارشاتی را ارائه دادند. همچنین توصیه‌هایی در مورد صیانت از جایگاه نمایندگی به ویژه در موضوعات اقتصادی و اجتماعی که نمایندگان ورود پیدا می‌کنند، داشتند.

وی اظهار داشت: در این راستا نمونه‌هایی را تشریح کردند که اقداماتشان در ادوار گذشته موجب وارد آمدن خدشه به جایگاه مجلس و نمایندگان شده است. در واقع نمایندگان را نسبت به عدم ورود به برخی از موضوعات اقتصادی و اجتماعی، هوشیاری دادند.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها