ارتفاعات پارک ملی بمو شبانه آتش گرفت

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: ارتفاعات بمو در شمال شهر شیراز شامگاه سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۹۹ دچار آتش سوزی شد.

ارتفاعات پارک ملی بمو شبانه آتش گرفت

محمدهادی قانع شامگاه سه شنبه رییس سازمان آتش نشان ی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز افزود: شامگاه امروز سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۹۹ ساعت ۲۰ و ۵۷ دقیقه آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی ارتفاعات بمو شیراز به سامانه آتش نشانی این شهر اطلاع داده شد.

وی ادامه داد: ۲۵ نیروی آتش نشان به همراه تجهیزات مورد نیاز به محل آتش سوزی در ارتفاعات بمو اعزام شده اند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر پس از تلاش ۲ ساعته آتش نشانان،آتش سوزی در این منطقه بطور کامل مهار شده و آتش نشانان اکنون در حال لکه‌گیری آتش ارتفاعات بمو هستند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تاکید کرد: وسعت دچار آتش سوزی شده عرصه های منابع طبیعی ارتفاعات بمو و دلیل آن بعد از بررسی دقیق کارشناسی به اطلاع عموم خواهد رسید.

پارک ملی بمو از پارک‌های ملی ایران در استان فارس است که نامش را از کوه بمو گرفته‌ و در ۱۰ کیلومتری شمال شهر شیراز قرار دارد.

این پارک واقع در جاده شیراز - مرودشت حدود ۴۰ سال است که تحت حفاظت محیط زیست است.

پارک ملی بمو حدود ۴۸ هزار هکتار وسعت دارد و یکی از مناطق چهارگانه طبیعی در استان فارس است که طی چند سال گذشته همواره شاهد آتش سوزیهای متعدد بوده و در این منطقه گونه‌های زیادی از حیات وحش و گیاهان وجود دارد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • فرهاد
    0

    آخه چرا با طبیعت خدا این کارها را میکنند مگر اینها رحم و مروّت ندارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها