ورود خودرو‌های زرهی آمریکایی به پایگاه عین الاسد

یک منبع در فرماندهی نیرو‌های الحشد الشعبی، از ورود کامیون‌های حامل خودرو‌های زرهی آمریکا به پایگاه عین الاسد خبر داد.

ورود خودرو‌های زرهی آمریکایی به پایگاه عین الاسد

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، یک منبع در فرماندهی نیرو‌های الحشد الشعبی، در استان الانبار عراق از ورود کامیون‌های باری حامل خودرو‌های زرهی نیرو‌های آمریکایی به پایگاه هوایی عین الاسد در غرب استان الانبار خبر داد.

این منبع به پایگاه خبری المعلومه گفت: کامیون‌های باری حامل خودرو‌های زرهی نیرو‌های آمریکایی، وارد پایگاه هوایی عین الاسد در منطقه البغدادی واقع در شهرستان هیت در غرب استان الانبار شده‌اند.

وی در ادامه افزود: هدف عملیات انتقال تجهیزات نیرو‌های آمریکایی به پایگاه عین الاسد مشخص نیست و نیرو‌های امنیتی، اطلاعاتی در خصوص انتقال این تجهیزات ندارند.

او همچنین گفت: نیرو‌های آمریکایی اقدامات بی سابقه‌ای را بر ساختمان پایگاه هوایی عین الاسد به منظور انگیزه‌های امنیتی اتخاذ کرده اند.

گفتنی است انتقال این تجهیزات و خودرو‌های زرهی به پایگاه هوایی عین الأسد در حالی انجام می‌شود که مذاکرات راهبردی بغداد و واشنگتن تا ساعاتی دیگر آغاز خواهد شد و گفته می‌شود یکی از موضوعات اصلی آن، مسائل امنیتی و خروج نظامیان آمریکا از عراق است.

در دی ماه گذشته و در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون رئیس سازمان الحشد‌الشعبی در بغداد، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد.

در سال ۲۰۱۴ حدود پنج هزار نظامی آمریکایی در قالب ائتلاف بین‌المللی در پایگاه‌های نظامی عراق مستقر شده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها