مرموزترین سایت های جهان/ ماجرای زن زندانی در اینترنت چیست؟

از آن‎جایی‎که این روزها ساختن سایت کاری ساده و معمولی به‌شمار می‌رود، چندان دور از ذهن نیست که شاهد برخی سایت‌های بی‌محتوا و گاهی عجیب باشیم. در این گزارش برخی از مهمترین این سایت ها را معرفی می کنیم.

مرموزترین سایت های جهان/ ماجرای زن زندانی در اینترنت چیست؟

از آن‎جایی‎که این روزها ساختن سایت کاری ساده و معمولی به‌شمار می‌رود، چندان دور از ذهن نیست که شاهد برخی سایت‌های بی‌محتوا و گاهی عجیب باشیم. این سایت‌ها برخلاف دیگر انواع معتبرتر، برای جذب مخاطب دست به انتشار محتواهای عجیب، خنده‌دار، بی‌هدف و گاهی اعصاب‌خردکن می‌زنند. حتی گفته شده‎است برخی از شرکت‌ها برای جذب نیروی نخبه و نابغه، با طراحی وب‌سایت‌های بی‌نام‎ونشان و قراردادن معماهای چالشی در آن، کارمند مدنظرشان را انتخاب می‌کنند. جالب این‌جاست که بعد از برنده شدن این افراد به‌دلیل مسائل امنیتی، نام‌شان اعلام نمی‌شود. در «پرونده های مجهول» این هفته چند سایت‌ مرموز به شما معرفی می‌کنیم با این توضیح که هدف از ساخته‎شدن‎شان یک راز سربه‎مهر است و هیچ‎کس مطمئن نیست آن‎ها برای جذب کارمندان باهوش ساخته شده‎باشند.

سایت معماهای عجیب و صدای سکوت!
پس‌زمینه‌ای سیاه با چندخط نوشته سفیدرنگ رمزی که کاربر را به صفحات دیگر هدایت می‌کرد، اولین و درواقع تنها چیزی بود که در «oct28» به چشم می‎خورد. برخی این وب‌سایت را متعلق به گروه‌هایی نامعلوم با اهدافی خاص می‌دانستند اما هیچ‎کس نتوانست دلیل ایجاد آن را رمزگشایی کند. کسانی که حسابی درگیرش شده‎بودند، ادعا می‌کردند صفحه پر از معماهای عجیبی بود که کاربر را وسوسه می‌کرد آن‎ها را انجام بدهد و این معماها هیچ نهایتی هم نداشتند. قسمت عجیب‎تر سایت، شماره‎تلفنی بود که در آن قرار داده‎بودند. کسانی که با این شماره تماس گرفته‎بودند، می‎گفتند از آن‎ طرف خط صدایی جز تنفس عمیق و سکوتی آزاردهنده شنیده نمی‌شد. از آن‌جا که نام سایت مشخص‌کننده یک تاریخ بود ،برخی گمان کردند شاید با رسیدن به این تاریخ قرار است اتفاقی غیرقابل پیش‌بینی بیفتد اما زمانش که رسید، هیچ ماجرای مشکوکی گزارش نشد. این سایت پس از مدتی برای همیشه از جست‎وجوی نت برداشته‎شد.


چالشی برای هکرها و جایی برای مخفی کردن اطلاعات
کاربران «Mortis»، سایت را بسیار ساده و خالی توصیف کرده‎ و گفته‎اند ورود به آن نام کاربری و رمز عبور لازم داشته‎است. این سایت خیلی زود تبدیل شد به چالشی برای بزرگ‌ترین هکرهای دنیا اما در رمزگشایی از آن به سرانجامی نرسیدند. درنهایت کارآگاهان اینترنتی فقط متوجه شدند که سایت حاوی حجم زیادی اطلاعات است و این خود به عجیب بودن آن دامن زد. آن‎ها همچنین نام صاحب سایت را ردیابی کردند: «تام لینگ». طبق تحقیقات‌، لینگ صاحب تعدادی وب‌سایت غیرمعمول دیگر هم بود. بعد از مدتی به دلیل کنجکاوی‌های گسترده مردم، گفته‎شد که اف‌بی‎آی این سایت و دیگر سایت‌های مرتبط را ناگهان از اینترنت برداشته‎است. براساس شایعات، «مورتیس» احتمالا انبار اطلاعات سوخته‎ای از فعالیت‌های محرمانه دولت آمریکا بوده اما هیچ‌کس بااطمینان نمی‌داند پشت این صفحه اسرارآمیز چه‌چیزی پنهان بوده‎است.


ماجرای زن زندانی در اینترنت!
زنی بی‌نام و نشان در سال 2009 تمام 24ساعت شبانه‌روز را در اینترنت و در اتاقی کوچک می‌گذراند و در فضای مجازی به «چیپ-چان» مشهور است. او هیچ‌وقت اتاقش را ترک نمی‌کند و اغلب خواب است. این روزمرگی‌ها را سه دوربین در سایت «chip-chan» پخش می‎کنند. چیپ‌-چان ازوقتی فهمید تصاویرش دیده‎می‌شود، به زبان کره‌ای با نوشتن جملاتی روی پلاکارد با تماشاچیانش ارتباط برقرار‌کرد. او در نوشته‌هایش می‌گفت زنده است ولی زندانی شده‎است. برخی می‎گفتند دوربین‎ها را خودش نصب کرده‎است تا بفهمد در زمان خوابش چه می‌گذرد. بعضی‎ها ادعا می‎کردند پلیس او را تحت نظر دارد و عده‌ای هم معتقد بودند این زن برای جلب توجه دست به این کار ‌زده‎است. کاربرانی که نگران حال چیپ‎-چان بودند، سعی می‌کردند به او ایمیل بزنند اما پاسخی تهدیدآمیز همراه با عکسی شطرنجی دریافت کردند. هیچ‌کس دقیقا نمی‌داند چه چیز در این ماجرا حقیقت دارد و چه چیز ساختگی است.

منبع: خراسان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    در ایران هم داریم وضعیت اقتصاد و معیشت افتضاح مردم و انفعال عجیب دولت و نظام منتها 41 ساله که طول کشیده و تاریخ پایان هم ندارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها