یزدی زاده:

با وجود مشکلات در تامین مواد اولیه برای ذوب آهن، هیچگاه اعتبار پروژه های زیست محیطی را کاهش ندادیم

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: در شرایطی که کارخانه ذوب آهن به دلیل نداشتن مواد اولیه سنگ آهن با 60 درصد از ظرفیت در حال تولید است، اعتبار پروژه های زیست محیطی را کاهش نیافته است.

با وجود مشکلات در تامین مواد اولیه برای ذوب آهن، هیچگاه اعتبار پروژه های زیست محیطی را کاهش ندادیم


منصور یزدی زاده، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل این شرکت با اشاره به اینکه آلایندگی ذات ھمه صنایع است و نکته مھم کنترل این موضوع بوده، گفت: حدود 14 ھزار نفر پرسنل در این شرکت مشغول به کار ھستند و سلامتی آنھا و طبیعتاً مردم منطقه اولویت اصلی شرکت است.

وی افزود: در شرایطی که کارخانه ذوب آھن به دلیل نداشتن مواد اولیه به ویژه سنگ آھن با 60 درصد از ظرفیت تولید دارد اما ھیچگاه اعتبار پروژه ھای زیست محیطی را کاھش نداده است و پروژه ھای جدیدی نیز تعریف نموده است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: عمده آلایندگی ذوب آھن مربوط به باتری شماره 3 کارخانه است که در این خصوص تعویض درب ھای باتری و جایگزین نمودن آنھا با درب ھای فلکسیبل در دستور کار قرار گرفت و امروز با افتخار اعلام می کنم طراحی نقشه ھای این درب ھا که از پیچیدگی بسیاری نیز برخوردار است به دست توانمند کارکنان سختکوش ذوب آھن اصفھان انجام شد و در ادامه ریخته گری، ماشین کاری، ساخت، نصب، بھره برداری و ... نیز در کارگاه ھای ذوب آھن به صورت شبانه روزی آماده گردید.

وی ادامه داد: 74 درب سمت کک در سال گذشته ساخته و نصب شد و از تعداد 74 درب سمت ماشین نیز تعداد 44 درب تا کنون آماده شده است و همچنین برنامه ریزی شده بود ساخت درب ھای سمت دوم تا پایان خردادماه به پایان برسد اما به دلیل بحران کرونا با اندکی تاخیر در آینده نزدیک این پروژه زیست محیطی ماندگار ذوب آھن اصفھان نیز به پایان می رسد.

یزدی زاده با اشاره به اینکه در مصرف آب نیز به ازای ھر کیلو تولید، مصرف به نصف کاھش یافته است، خاطر نشان کرد: حق آبه ای برای ذوب آھن تعریف شده است که تنھا 40 درصد آن را استفاده می کنیم و تلاش داریم برداشت آب خام را از زاینده رود به کمترین حد ممکن برسانیم که در این راستا نیز مصرف آب ذوب آھن اصفھان در ده سال اخیر 50 درصد کاھش یافته است.

وی بیان کرد: خرید پساب شھرھای زرین شھر، فولادشھر، نجف آباد و فلاورجان را در دستور کار قرار دادیم تا از این محل جنگل دست کاشت و منحصر به فرد شرکت به میزان 16 ھزار و پانصد ھکتار(حدود 84 برابر استانداردھای فضای سبز مربوط به صنایع) آبیاری شود که فاز اول پروژه انتقال پساب فولادشھر به ذوب آھن اصفھان که از خردادماه 97 عملیات اجرایی آن آغازشده بود در مراحل پایانی می باشد.

یزدی زاده گفت: ذوب آھن اصفھان سالانه 15 میلیارد تومان برای نگھداری فضای سبز شرکت ھزینه می کند که رقم قابل توجھی است و رویکرد آینده کارخانه این است که کاشت گونه ھای مقاوم به کم آبی را در دستور کار قرار دھد.

وی تصریح کرد: طی سال 98 براساس تصمیمات اتخاذ شده درسطح شھرستان مقررگردیدکه شرکت ذوب آھن اصفهان نسبت به تھیه برنامه جامع محیط زیست اقدام نموده ونتایج حاصل را جھت بررسی و تایید به اداره کل حفاظ محیط زیست استان ارسال نماید که این برنامه در نیمه دوم سال 98 تھیه و به اداره کل حفاظت محیط زیست استان ارسال شد و در حال حاضر در مرحله بررسی توسط این اداره قرار دارد مقرر است پس از نھایی شدن درچھارچوب تفاھم نامه مشترک با اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفھان امضا و مبادله گردد و به عنوان نقشه راه محیط زیست شرکت، کلیه فعالیت ھای بھبود در این حوزه براساس برنامه مذکور انجام گردد.

یزدی زاده با اشاره به اجرا و راه اندازی بیش از 36 پروژه زيست محیطي با ھزینه ای بالغ بر 1700 میلیارد ریال و 56 میلیون و 500 کمترین آلایندگی را داشته باشد و در این راه در حد توان خود ھزینه ھای لازم انجام می دھد.

مدیر عامل ذوب آھن ھمچنین از بھره برداري از تعداد قابل توجھي سیستم ھاي تصفیه ھوا شامل (22 الكتروفیلتر، 75
فیلتركیسھاي، 36 اسكروبر، 10 سیكلون (خشك، مرطوب) درخطوط مختلف تولید این شرکت خبر داد.

مھدی بھرامی، معاون منابع انسانی و امور اجتماعی، مھرداد اسماعیلی، مدیر آب رسانی، مجید مکاری مدیر ایمنی بھداشت و محیط زیست، علیرضا امیری مدیر روابط عمومی و علی راعی مشاور امور مجلس و ارتباطات اجتماعی ذوب آھن اصفھان نیز در پاسخ به سوالات خبرنگاران توضیحاتی ارائه دادند.
ھمچین محمدرضا یزدان پناه مدیر نت مکانیک و علیرضا رضوانیان مدیر تولیدات کک و مواد شیمیایی ذوب آھن نیز در جریان بازدید خبرنگاران، توضیحاتی در خصوص پروژه ھای زیست محیطی ارائه نمودند.
شایان ذکر است در پایان این نشست از کتاب" زینب کوچولو در شھر آھن" از انتشارات روابط عمومی ذوب آھن اصفھان نیز رونمایی شد.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها